پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:27:12 - جمعه 17 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
عاشورا و اربعین امسال ما سیلی محکمی به دشمنان نظام و ولایت بود
خطیب جمعه رابرگفت: دشمن در یک جنگ ترکیبی و بی‌امان دنبال بود هم عاشورا و اربعین امسال ما کم‌رنگ شود به فضل و عنایات الهی نگاه نافذ سیدالشهدا هم عاشورای امسال و اربعین امسال ما پررنگ بود به‌نوعی می‌توانم بگویم اربعین و عاشورای امسال ما سیلی محکمی به دشمنان نظام، انقلاب و ولایت بود.


به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت سالروز رحلت جان‌گداز نبی بزرگوار اسلام و شهادت امام مجتبی علیه‌السلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع دولت مردان دولت سیزدهم گفت: این بیانات خود به‌نوعی کلاس درس علمی، عملی و آموزش در مواجه با عملکرد دولت‌ها بود.


وی افزود: الگو و نمادی از راهبرد دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه است در بیانات مبسوط رهبر حکیم انقلاب اسلامی با دولت سیزدهم، پنج عناصر اصلی مواجه حکیمانه از لسان ولی‌امر مسلمین وجود دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی به‌اختصار با اشاره به این پنج عناصر عنوان کرد: بخش اول موعظه دولت مردان؛ علت محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر کار برای رضای خدا و خلوص نیت، عملکرد برای‌خدا، وقتی خدمت برای مردم و برای رضای خدا می‌شود انسان به محبوبیت دست پیدا می‌کند.


خطیب جمعه رابر بیان کرد: موعظه مقام عظمای ولایت؛ خدمت به مردم افتخاری بس بزرگ است نیات و کار برای رضای خدا آن موقع است که خدمت ماندگار و جاوید می‌ماند.


وی با بیان اینکه بخش دوم حمایت از دولت است گفت: در این بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت خود از دولت سیزدهم را مانند همه دولت‌ها با هر فکر، گرایش و سلیقه‌ای اعلام داشتند، علت آن هم این است قوه مجریه بار عظیمی از خدمت به دوش دارد و قوه مجریه که میدان‌دار خدمت است.


خطیب جمعه رابر بیان کرد: بخش سوم تمجید و تقدیر از دولت سیزدهم است علاوه بر حمایتی که مشی همیشگی رهبر انقلاب اسلامی است دولت سیزدهم مفتخر به تمجید و تقدیر است.


وی تصریح کرد: این تمجید در نگاه آرمانی و جهت‌گیری انقلابی و حرکت در مسیر اصول انقلاب اسلامی و تلاش جهادی برای رفع مشکلات عدیده مردم حقیقتاً قابل‌تقدیر و تمجید بود که این مدالی بس بزرگ برای دولت سیزدهم است که از لسان ولی‌امر مسلمین مورد تجلیل قرار گرفت.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بخش چهارم تذکر به دولتمردان گفت: تذکر به دولتمردان دو جنبه دارد؛ بعد اول برای تقویت فعالیت‌های که انجام شده و باید توسعه پیدا کند و بعد دوم رفع مشکلات موجود و تلاش بیشتر برای مهار تورم و رشد تولید و توجه ویژه به معیشت مردم و حفظ و تقویت ساده‌زیستی، روحیه خدمت و جهادی، بی‌اعتنایی به حاشیه‌سازی‌ها اینها نکاتی بودن که مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم تذکر دادند.


وی ادامه داد: بخش پنجم؛ انتقاد از دولت است گرچه دولت سیزدهم ویژگی‌های برجسته‌ای دارد آرمان‌خواهی، ارزش‌مداری و روحیه انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف از دولت سیزدهم دیدیم بااین‌وجود مقام معظم رهبری دو نکته انتقادی به چشم می‌خورد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، با تأکید بر ضرورت توجه به معیشت و سفره مردم گفت: دولت باید برای معیشت و سفره مردم برنامه‌ریزی خاص داشته باشد تلاش بلندمدت دولت وقتی به چشم می‌آید که مردم مشکلات معیشت و سفره خود را نداشته باشند اگر مردم به گرانی‌ها افسارگسیخته مواجه باشند؛ کام مردم بااین‌وجود این همه خدمت جهادی تلخ می‌ماند.


خطیب جمعه رابر نکته دوم بحث اطلاع‌رسانی گفت: در این بعد هم باید دولت این ضعف را جبران کند.


وی ادامه داد: این عناصر موعظه و تمجید و تذکر به دولت سیزدهم حاکی از اشراف ولی‌امر مسلمین از قوه مجریه و عملکرد دولت مردان است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به سه مشکل اساسی زادگاه شهید سلیمانی گفت: امیدوارم مدیران جهادی و میدانی روی این سه مشکل اساسی شبانه‌روز کار کنند تا این ارثیه به‌جای‌مانده چهارده‌ساله رابر به لطف الهی و خدمت جهادی مدیران برطرف شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کنگره راهپیمایی بی‌نظیر اربعین حسینی گفت: بزرگ‌ترین راهپیمایی جهانی ۲۰ میلیون مسلمان، آزادی‌خواه، از سراسر جهان از هر مذهب، رنگ و گویش و فرهنگ مقصد جانشان کربلایی حسینی بود.


وی ادامه داد: قافله به راه افتاده بود انسان عاشق در کربلایی معلی آرام گرفت از این تعداد بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی مهمانان از کشورهای همسایه وارد کشور شده و از مرزهای شش‌گانه نظام جمهوری اسلامی ایران خارج شدند یک نصاب جدید و تاریخی به شمار می‌رود.

خطیب جمعه رابرگفت: دشمن در یک جنگ ترکیبی و بی‌امان دنبال بود هم عاشورا و اربعین امسال ما کم‌رنگ شود به فضل و عنایات الهی نگاه نافذ سیدالشهدا هم عاشورای امسال و اربعین امسال ما پررنگ بود به‌نوعی می‌توانم بگویم اربعین و عاشورای امسال ما سیلی محکمی به دشمنان نظام، انقلاب و ولایت بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب