پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:28:15 - دوشنبه 27 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران‌منش امام‌جماعت مسجدالرضا:
امام رضا علیه‌السلام بزرگ‌ترین پایگاه تشیع را درایران پایه‌گذاری کرد
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در مسجدالرضا با حضور عاشقان این امام همام همراه با قرائت حدیث کسا توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایران‌منش امام‌جماعت مسجدالرضا برگزار شد

به گزارش صبح رابر؛ .حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایران‌منش امام جماعت مسجد الرضا، در این مراسم معنوی با تسلیت شهادت امام رضا علیه‌السلام با اشاره به روایات از امام صادق علیه‌السلام گفت: کسی امام رضا علیه‌السلام زیارت کند اگر غم و اندوهی در دلش باشد آن غم و اندوهی از دلش می‌رود، اگر گناهکار باشد خداوند گناهانشان را مورد آمرزش قرار می‌دهد.
وی با اشاره به فرموده امام صادق علیه‌السلام زائر امام رضا علیه‌السلام عارف به حق امام رضاست، امامت و عصمت امام رضا علیه‌السلام قبول داشته باشد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایران‌منش افزود: امامان معصوم علیه‌السلام را حاضروناظر بدانیم ما را می‌بیند سلام ما را می‌شنوند و جواب می‌دهند. وی با اشاره به رحمت عامه، رحمت خاصه و رحمت ویژه امام رضا علیه‌السلام گفت: رحمت عام شامل کافر و دشمن حتی مأمون هم شد. این رحمت عامه شامل دشمنان ایشان شده یک رحمت خاصه برای مؤمنین و ارادتمندان و شیعیان خاص کسانی قبر امام را زیارت کنند است.
وی عنوان کرد: رحمت عامه امام رضا علیه‌السلام شامل همه می‌شود عظمت علی بن موسی‌الرضا سه سال در ایران بود بزرگ‌ترین کار این امام بزرگوار تشیع در ایران پای گذاری کرد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایران‌منش ادامه داد: هر چند در قم و ری شیعه بود با آمدن امام رضا علیه‌السلام به ایران پایگاه اصلی تشیع شناخته شد ایران قرارگاه اصلی شیعیان است.
وی با بیان اینکه از برکت وجود امام رضا علیه‌السلام خواهرش حضرت معصومه به قم آمد و حوزه علمیه قم ایجاد شود گفت: از برکات سفر امام رضا علیه‌السلام و حضرت این حکومت اسلامی تشکیل می‌دهند.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایران‌منش خاطرنشان کرد: در گرفتاری‌ها ریختن خون، نذر چهارده هزار صلوات و واردشده حدیث کسا برای برآورده‌شدن حاجات بخوانید.

همچنین آخرین روز ماه صفر مراسم روضه خانگی همراه با قرائت زیارت عاشورا در محله مسجدالرضا رابر برگزار شد.
خدا اراده کرده مزد دو ماه عزاداری بنده‌اش را، به دستان امام رضا علیه‌السلام دهد این کاروان دل پشت پنجره فولاد، زائر امام رضا علیه‌السلام شدند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب