پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:23:41 - جمعه 31 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
فرهنگ مقاومت صادره هشت سال دفاع مقدس است
خطیب جمعه رابر گفت: این فرهنگ مقاومت صادره هشت سال دفاع مقدس است این تجربه شیرین که جمهوری اسلامی با دست‌خالی در مقابل جنگ احزاب جهانی بایستند و مقاومت کنند این باور در قلب‌های جوانان کشورهای مقاوم زنده شد.

به گزارش صبح رابر؛  حجت‌الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری و تبریک فرارسیدن نهم ربیع‌الاول روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان گفت: روز نبی دهنده شکست نمرودیان و روز شادی شما شیعیان، آغاز امامت حضرت ولی‌نعمت هستی امام‌زمان علیه‌السلام به شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
 وی ادامه داد: امیدوارم همه بتوانیم قلب امام‌زمان علیه‌السلام را از خودمان راضی و خوشنود بداریم با عمل، اطاعت، بندگی، رفتار، کردار و بانیاتمان بتوانیم قلب آن امام عزیزمان را خودمان راضی و خشنود بداریم و سرباز خوبی برای امام عصر (عج) باشیم و بتوانیم سربازان خوبی نیز تربیت کنیم.
 
 حجت‌الاسلام علی علیدادی سلیمانی با اشاره به امروز ۳۱ شهریورماه که یادآور آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نشان داد اگر مردم و مسئولان با هم و کنار هم باشند در یک صف با یک وحدت با دست‌خالی هم می‌تواند دشمنان بزرگ را از سد راه بردارند.
 
 وی افزود: این آزمونی بود که مجاهدین در راه حق هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند دشمنان انقلاب ما در جنگ احزابی به‌مثابه یک جنگ جهانی و تحمیلی بر ما هشت سال دفاع مقدس به وجود آوردند که ما توانستیم تجهیزات نظامی و سلاح‌های بسیاری از ۴۴ کشور این دنیا غنیمت بگیریم.
 

 خطیب جمعه رابر عنوان کرد: رزمندگان ما در این هشت سال دفاع مقدس، اسیر کردن از ۱۳ ملیت کشور دنیا بود جنگ احزاب نبود؟ جنگ جهانی که در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کردند نگاه به کشور ایران در ۲۰۰ سال اخیر کنیم می‌بینیم جنگ‌هایی که به‌سوی کشور ما شد و خاک ما را تصرف کردند یا دشمنان این کشور این معاندهای نظامی اشغال کردند؛ اما در دفاع مقدس هشت سال جوانان، نوجوان، سالخورده، مسئول و مردم با یک وحدت کلمه در کنار هم نگذاشتند ذره‌ای از خاک این کشور را بیگانه تصرف کند.
 
 وی، با بیان اینکه این موضوع حاصل یک اصل و باور مردم و مسئولین به یک فرهنگ مقاومت بود، گفت: این فرهنگ مقاومت صادره هشت سال دفاع مقدس است این تجربه شیرین که جمهوری اسلامی با دست‌خالی در مقابل جنگ احزاب جهانی بایستند و مقاومت کنند این باور در قلب‌های جوانان کشورهای مقاوم زنده شد.
 
خطیب جمعه رابر گفت: از همین باور مقاومت جمهوری اسلامی الهام و درس گرفتند در مقابل ابرقدرت‌های سنگین، شکست‌های سنگینی کشورهای مقاومت تحمیل کردند این حاصل دفاع مقدس این گنجینه بی‌نظیر است.
 
 وی ادامه داد: علت جنگ هشت‌ساله این بود که نیروهای نظامی و امنیتی بر آن داشت با تقویت جمهوری اسلامی آن هم‌توان رزمی کشور بتوانند عامل بازدارنده‌ای برای حملات وقت باشند تا نگذارند چشمی شیطانی به میهن، مملکت و خاک ما کسی نگاه‌چپ بیندازد.
 
 خطیب جمعه رابر گفت: تجربه سنگینی کشوری ابتدای جنگ تحمیلی به سیم‌خاردار نیازمند بود و کشورهای دیگر از خرید سیم‌خاردار ممانعت می‌کردند امروزه یک بالندگی رسیده است که پهپادهای پیشرفته و موشک‌های قاره‌پیما می‌سازد، امروز سیم‌خاردار وارد نمی‌کنیم پهپاد صادر می‌کنیم امروز دنبال ورود سیم‌خاردار نیستیم موشک‌های قاره‌پیما تولید می‌کنیم، این عزت و توان رزم در سطح بالای دنیا مدیون دفاع مقدس است.
 
 وی افزود: امروز اگر دشمن نمی‌تواند به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمله کند به‌خاطر آن توان بازدارندگی است آنها می‌دانند اگر به جمهوری اسلامی ایران حمله‌ای صورت گیرد موشک‌های قاره‌پیما حکم شلاق‌هایی عمل می‌کند که بر سر آن‌ها فرو خواهد آمد و تمام کشورهای بیگانه را با خاک یکسان خواهد کرد.
 
 خطیب جمعه رابر گفت: خدای بزرگ را به‌خاطر این نعمت اقتدار و فرهنگ مقاومت به‌خاطر اینکه جهاد در رگهای و خون این جوانان مملکت ساری و جاری است سپاسگزار و شکرگزاریم.
 
 وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور پیروزمندانه رئیس‌جمهور کشور ایران در سازمان ملل گفت: آیت‌الله رئیسی در این سفر دست پر و برگ برنده در زمینه‌های مختلف نیویورک حضور پیدا کرد.
 
 خطیب جمعه رابر با بیان دستاوردها ایران در دولت سیزدهم افزود: ایران در دولت سیزدهم ارتباط بسیار خوب و دیپلماتیک با کشورهای همسایه ونزوئلا با و حتی کشورهایی در حیات خلوت آمریکا کشورهای آفریقایی واردشدن به پیمان شانگهای اینها خبرهای خوبی در این دو سال از دولت سیزدهم دررابطه‌با ارتباط با این کشورها شاهد بودیم.
 
 وی افزود: وقتی این ارتباط‌ها دیدند خودشان در رأس استکبار جهانی آمریکا خائن است دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران بود غربی‌ها اعلام کردند با این تحریم‌ها می‌خواست ایران را منزوی کند، پروژه منزوی ساختن ایران شکست‌خورده است.
 
 خطیب جمعه رابر ادامه داد: ایران تحریم‌ها را خنثی کرده است، برگ برنده دیگر پایان‌یافتن دیپلماسی التماسی بود در دولت قبل کار به جایی رسید با عرض تأسف رئیس‌جمهور سابق اعلام کرد اگر برجام نبود قدم‌به‌قدم حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم بفروشیم امروز با وجود همه تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران نفتش وارد بازار جهانی شده است.
 وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بالای یک میلیون ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند چرا چون دیپلماسی التماسی در دستور کار نیست عزت، اقتدار، حکمت در دستور کار است.
 خطیب جمعه رابر افزود: برگ برنده دیگر بی‌اثر شدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران بود سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار ارز به خاطره صنعت پتروشیمی وارد کشور شد می‌دانید نیمی از صادرات غیرنفتی مربوط به صنعت پتروشیمی است اکنون همین دولت اعلام کرده تا پایان سال ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه خواهد شد.
 
 وی گفت: از دیگر دستاوردهای این دولت می‌توان پیشرفت ۲۰ساله در حوزه هسته‌ای، شکست پروژه اغتشاش و ناامن‌سازی در ایران، شکست دشمن در یک جنگ ترکیبی و احزابی تنها بخشی از دستاوردها این دولت سیزدهم بود که به آن اشاره شد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب