پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:41:19 - سه شنبه 4 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یادواره ۴۱ شهید دانش‌آموز و ۷ شهید معلم شهرستان رابر
همزمان با هفته دفاع مقدس؛ یادواره ۴۱ شهید دانش‌آموز و ۷ شهید معلم شهرستان رابر در سالن سردار دل‌ها کانون گلستان اندیشه برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدا تکلیف محور مسئولیت‌پذیر بودند که در آن زمان با حضور خود در جبهه حق علیه باطل عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوردند.


وی همچنین عنوان کرد: امروزه دشمنان در صحنه‌ای دیگر با راه‌اندازی توطئه‌های فرهنگی به شبهات اعتقادی و دینی سعی در ضربه‌زدن به انقلاب دارند که باید جوانان نسبت به این توطئه‌ها هوشیار و بابصیرت باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان هم با اشاره به اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: یادواره شهدا دانش‌آموز در راستای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه شهدا نماد و الگوی انسان وارسته برای پیمودن مسیر تمدن نوین اسلامی هستند افزود: سیره و روش شهدا به‌عنوان نماد و الگو به‌صورت شورانگیز در کتاب‌های درسی باید گماشته شوند.

رضا رضایی با بیان اینکه دفاع مقدس؛ یکی از حوادث مهمی که در تاریخ ایران اسلامی مثل نگینی می‌درخشد گفت: دفاع مقدس با خود درس‌های زیادی دارد که برگرفته از همان فرهنگ عاشورایی است که امروز ما، مدیون همان فرهنگی است که در دفاع مقدس ما آمیختیم و با آن آزموده شده‌ایم که بتوانیم برای آینده خود را همان فرهنگ استفاده کنیم.

وی افزود: شهدا پیامی که برای ما و نسل‌ها دارند قطعاً برگرفته از قیام عاشوراست و آن صلابت، ایستادگی و شجاعت است که با اینها می‌توانیم مسیر سعادت را به دست آوردیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان گفت: استفاده از این یادواره‌ها برای خاطرات این دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی برگزاری این یادواره‌ها آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم و ارزش‌ها در واقع افتخارات دوران دفاع مقدس است افزود: با کمترین امکانات اما به مدد الهی توانستیم از دوران جنگ عبور کنیم ما اگر بتوانیم این مفاهیم، افتخارات و توانمندی‌ها را به کار گیریم یقیناً در ساختن و فردای بهتر است یاد و خاطره شهدا یادآوری ارزش‌ها می‌توان تأثیر خودش را در بروز و پرورش استعدادهای ما داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان رابر گفت: همه دانش‌آموزان باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی با معارف دفاع مقدس آشنا شوند.

محمد علیرضایی افزود: ضرورت دارد دانش‌آموزان ما نسبت به تاریخ آگاهی پیدا کنند، آشنایی و درک معارف دفاع مقدس، آموزه‌های عاشورا و فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) به نسل نوجوان و جوان ما برای تحقق به شکل‌گیری تمدن اسلامی کمک می‌کند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی افزود: همه ما باید با تاریخ کشورمان آشنا باشیم، معنای استثمار و استعمار را بدانیم و از اهداف دشمنان در سال‌های اخیر برای گمراه‌کردن فرزندان این سرزمین مطلع شویم.

علیرضایی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسائل آموزشی، فرهنگ‌سازی اهداف شهیدان در میان دانش‌آموزان را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار دهند.
تجلیل از خانواده معظم شهدا و اجرای برنامه فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب