پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:10:09 - دوشنبه 17 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست خبری مجمع بسیج شهرستان رابر برگزار شد
نشست خبری مجمع بسیج شهرستان رابر با حضور، رئیس ونائب رئیس و دبیر مجمع شهرستان، خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان در دفتر فرمانداری رابر برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ نشست خبری مجمع بسیج شهرستان رابر با حضور، رئیس ونائب رئیس و دبیر مجمع شهرستان، خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان در دفتر فرمانداری رابر برگزار شد.

رئیس مجمع شهرستان در این نشست گفت: مجمع بسیجان شهرستان کار خود را از آذرماه سال ۱۴۰۱ آغاز کرده و کارگروه‌های پنج‌گانه مجمع از این تاریخ تاکنون جلسات خود را به‌صورت ماهانه برگزار کردند.


 حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر افزود: کارگروه فرهنگی و اجتماعی ۸ جلسه، ما گروه زنان و خانواده ۹ جلسه، کارگروه آموزشی، تحقیقات و فناوری ۹ جلسه، کارگروه اقتصادی و زیربنایی ۸ جلسه و کارگروه آموزش و تربیت ۸ جلسه برگزار کردند.


امام جمعه رابر با بیان اینکه  کارگروه‌ها با ترکیب اعضای حقیقی و حقوقی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، از نخبگان شهرستان تشکیل شده و هر کارگروه بانک نظام مسائل اساسی خود را شناسایی کرده است، عنوان کرد: آنها بر اساس اولویت دسته‌بندی کرده هر کارگروه ۱۰ معضل و مشکل حوزه کاری خود را در سطح شهرستان احصاء کرده در جلسات کارگروه حول این موضوعات به بحث و گفتگو پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: برای این معضلات و مشکلات راهکارها در جلسات پیشنهاد شده و این پیشنهادها طرح‌هایی تهیه شده که این طرح‌ها و راهکارها جهت تصویب به شورای مجمع بسیج شهرستان ارسال شده است.


امام جمعه رابر اظهار کرد: طرح‌ها و راهکاری پیشنهادی در جلسه هیئت اندیشه‌ورز مورد بررسی قرار گرفته است و مسائل اولویت‌دار هر کارگروه پس از تصویب در هیئت اندیشه‌ورز مجمع توسط رئیس هیئت اندیشه‌ورز مجمع جهت اجرا به مجریان و متولیان مربوطه ابلاغ شده است.


 وی با بیان اینکه جلسه هیأت رئیسه مجمع نیز برحسب نیاز در هر زمان که نیاز بوده در طول این ۱۰ ماه تشکیل گردیده افزود: در این جلسات رئیس مجمع گزارش عملکرد هر کارگروه را مورد بررسی قرار داده و در جهت بهبود عملکرد کارگروه راهکارهایی را ارائه کرده و در ادامه رؤسای کارگروه‌ها نظرات و پیشنهادها خود را در جلسات بیان کرده
 تعداد ۵ طرح توسط کارگروه‌ها در این مدت‌زمان تدوین و به مجمع ارائه شده است .

امام جمعه رابر ادامه داد: این طرح‌ها عبارت‌اند از کارگروه آموزش تحقیقات و فناوری ۱-راه اندازی کانون رشد و خلاقیت، کارگروه اقتصادی و زیر بنایی ۲- احیای اصلاح باغات گردو از طریق هرس و پیوند، کارگروه زنان و خانواده ۳-راه اندازی مجموعه حجاب با محوریت نمایشگاه پوشاک ایرانی – اسلامی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی ۴ مقابله با بی‌حجاب و کم‌حجابی در سطح شهرستان، کارگروه تربیت و آموزش ۵_ فعال‌کردن مساجد با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان است.


وی ادامه داد:  کمیته علمی مجمع بسیج بر اساس دستورالعمل مجمع تشکیل و کلیه طرح‌ها توسط اعضای این کمیته بررسی شده طرح‌نامه قابلیت اجرا داشته است پس از تأیید جهت ارائه به اجلاسیه مجمع معرفی‌شده و طرح‌های که دارای اشکالاتی بوده جهت رفع مشکلات به کارگروه‌های مربوطه عودت شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت:  سین برگزاری اجلاس با همکاری علمی مجمع تنظیم شده و به تصویب هیأت رئیسه مجمع رسیده است.

امام‌جمعه رابر و رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر در نشست خبری مجمع با بیان اینکه مجمع بسیجیان رابر ظرفیت بسیار خوبی متشکل از صاحب‌نظران نخبه است گفت: این افراد دارای دو ویژگی انقلابی و بسیجی بوده و در راستای تحقق معنویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی در بیان بخشی از اهداف مجمع بسیج گفت: طرح‌های خاص و ویژه‌ای که می‌تواند گره کوری از جامعه با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باز کند توسط گروه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و….شناسایی و سپس در کارگروه‌های تخصصی وبعضا در جلسه شورای فرهنگ عمومی باحضورمسئولین و متخصصان و نخبگان حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ادامه پس از تأیید نهایی به‌عنوان یک طرح قابل‌اجرا به متقاضیان پیشنهاد به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌شود.

وی افزود: در این مجمع همچنین به‌صورت دوره‌ای هر کارگروه ده معضل را احصا و با راهکار به شورای فرهنگ عمومی منتقل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در همین راستا افزود: راه‌اندازی کانون رشد و خلاقیت، نمایشگاه حجاب، تجهیز مساجد شهر به امکانات ورزشی و در ادامه مساجد روستاها، برگزاری رده‌های آموزشی، ساماندهی نقاط گردشگری خروجی مجمع بسیج در شهرستان رابر بوده است.

فرماندار رابر هم در نشست خبری مجمع بسیج شهرستان با قدردانی از مسئولین و اعضا مجمع بسیج شهرستان گفت: این مجمع یک بازوی قوی برای مسئولان نظام در راستای خدمت‌رسانی حل مسائل و مشکلات است و بسیج همیشه در تمام حوزه‌ها در خدمت مردم بوده و نقش پررنگی دارد.

حسین آقا ملایی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌های فرهنگی و اقتصادی و..توسط این مجمع می‌تواند بخشی از اقتصاد و رونق شهرستان را در پی داشته باشد گفت: پس از احصا مسائل و مشکلات پیرامون شهرستان توسط کارگروه‌های بسیج ازطریق فرمانداری برنامه‌ریزی به ادارات ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در همین راستا پس از احصا مشکل هجوم کرم خراط به باغات گردوی شهرستان کارگروه کشاورزی برای مبارزه با این آفت برنامه‌ریزی شد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با این آفت با خرید لارو کرم خراط اختصاص‌داده‌شده که تاکنون بیش از ۶ هزار لارو کرم خراط توسط جهاد کشاورزی خریداری و معدوم می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج را بر نیز در نشست خبری مجمع‌عمومی بسیجیان با بیان اینکه این مجمع در راستای سند اعتلای بسیج راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: هدف از این مجمع کمک به دولت انقلابی در راستای تحقق ایجاد دولت اسلامی و حل مشکلات جامعه است.سرهنگ خواجه حسنی افزود: یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های بسیج تشکیل این مجمع است؛ زیرا این مجامع مشکلات را رصد و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بومی‌سازی ایده‌ها و طرح‌های مولد و اشتغال‌زایی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی از دیگر طرح‌هایی است که در این مجمع با حضور کارگروه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

سرهنگ خواجه حسنی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد مجمع بسیجیان گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و مطالبه‌گری با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری و منافع مردم است گفت: کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه کشاورزی، کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری و کارگروه زنان و خانواده از جمله کارگروه‌های فعال مجمع بسیجیان شهرستان رابر است.

انتهای خبر/

انتهای خبزط/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب