پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:47:55 - چهارشنبه 26 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
 ۲۳ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در رابر آماده واگذاری است
فرماندار رابر با بیان اینکه در رابر یک‌سری محدودیت در زمینه تأمین زمین برای ساخت مسکن داریم، گفت: ۲۳ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده واگذاری است.


 به گزارش “صبح رابر”؛ فرماندار رابر در تشریح این خبرگفت: باتوجه‌به توپوگرافی شهر رابر که عمده اراضی داخل حریم به‌صورت تپه‌ماهور هستند و اکثر این اراضی تصرفی هستند در سال‌های گذشته این امر میسر نبود که از این اراضی به‌عنوان کاربری مسکونی استفاده شود.
 
 وی بیان کرد: باتوجه‌به پیگیری‌های مکرر از سال ١۴٠١ جهت حل مشکلات این اراضی در سطح شهرستان و استان میزان تقریبی ٢٣ هکتار از این اراضی جهت ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.
 
حسین آقا ملایی با بیان اینکه شهر رابر در میان سایر شهرستان‌های استان تنها شهری هست که مشکل کمبود زمین دولتی را دارد و در سنوات گذشته اقدام مثبتی جهت حل این مشکل صورت نپذیرفته است گفت: در حال حاضر امور مربوط به تفکیک و قطعه‌بندی این اراضی انجام شده و آماده واگذاری به متقاضیان هستند که این اراضی نیاز به تسطیح و آماده‌سازی دارند طبق بخشنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن هزینه تسطیح بر عهده متقاضیان است.
 
 فرماندار را بر افزود: در حال حاضر با همکاری اداره راه و شهرسازی پیگیر آماده‌سازی این اراضی هستیم تا هزینه تسطیح این اراضی توسط متقاضیان پرداخت نگردد.
 
 وی ادامه داد: همچنین جهت حل مشکل کمبود زمین در سال‌های آینده طبق بخشنامه وزارت راه و شهرسازی اداره راه و شهرسازی و فرمانداری پیگیر احداث یک شهرک مسکونی با مساحت بالا خارج از حریم شهر رابر هستند که پس از انجام این مهم طبق بررسی به‌عمل‌آمده شهر رابر دیگر مشکل کمبود زمین در سال‌های اخیر جهت واگذاری را ندارد.
 
 فرماندار رابر همچنین از الحاق به محدوده ۸ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در شهره هنزا خبر داد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب