پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:55:03 - دوشنبه 1 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون عمرانی استانداری کرمان:
سد شهیدان فیروزی امسال آماده آبگیری می‌شود
معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: در حال حاضر سد شهیدان امیرتیموری رابر با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی آماده آبگیری است.


 به گزارش “صبح رابر“؛ معاون عمرانی استانداری کرمان در حاشیه بازدید و نشست هماهنگی مجریان طرح سد شهیدان امیرتیموری و خط انتقال آب رابر، گفت: در حاضر سد شهیدان امیرتیموری رابر با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی آماده آبگیری است و دریچه‌های سد گنجایش کنترل حجم ورودی و خروجی آب را دارند.

 
 وی افزود: برای بهره‌برداری نهایی قسمتی از تأسیسات، تملک و احداث جاده جایگزین باقیمانده است که پیمانکار جاده جایگزین در حال تجهیز کارگاه است و سایر امور نیز با تخصیص اعتبار لازم به‌زودی انجام می‌شود.
 
آیت الهی موسوی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم استان تأمین آب شرب سالم و بهداشتی به شهروندان است گفت: برای شهرستان رابر از سد شهیدان امیرتیموری پیش‌بینی ۳ میلیون مترمکعب آب شرب و ۵ میلیون مترمکعب آب صنایع جهت مجتمع مس در آلو شده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم تا ۳۰ آبان‌ماه امسال با بارش نزولات آسمانی جمع‌شدن آب پشت سد آبرسانی به مجتمع مس در آلو جهت راه‌اندازی کارخانه تغلیظ صورت بگیرد و شاهد اشتغال چشمگیری در این مجموعه باشیم و با احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان رابر که توسط شرکت آب نیرو در حال انجام است در آینده‌ای نزدیک مردم شهیدپرور شهرستان رابر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برخوردار شوند.
 
موسوی با بیان اینکه جلسه و بازدید امروز از سد شهیدان امیرتیموری رابر به‌منظور کنترل درصد پیشرفت کار و هماهنگی بین مجریان طرح صورت‌گرفته گفت: همچنین در این جلسه با حضور مدیرکل محیط‌زیست استان موضوع لندفیل شهرستان رابر مطرح و دستورات لازم جهت تعیین تکلیف آن صادر شد.
 
 معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: لوله موردنیاز آبرسانی به مجتمع مس در آلو نیز خریداری و حفاری مسیر تا ایستگاه پمپاژ و لوله‌گذاری در حال انجام است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب