پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:16:35 - چهارشنبه 5 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در گفتگو با بانوی فعال در پشت‌جبهه‌های دفاع مقدس:
خودم ساک همسرم می‌بستم و راهی جبهه می‌کردم
یکی از بانوان فعال رابری در ستاد پشتیبانی دوران دفاع مقدس گفت: من خودم ساک همسرم می‌بستم و آماده می‌کردم و به امید خدا او را راهی جبهه می‌کردم.

 به گزارش “صبح رابر”؛ نقش پشتیبانی و فراهم‌آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان در دوران دفاع مقدس بود در همین راستا گفتگویی با بانوی فعال در پشت‌جبهه‌های دفاع مقدس داشتیم که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست. جمع صمیمی ۴ نفره بود به مروری بر نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس پرداختند.
پروین جلالی از بانوان ستاد پشتیبانی دوران دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌هایش در پشت‌صحنه جنگ گفت: از مهم‌ترین جلوه‌ها حضور بانوان شهرستان رابر در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم‌آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود.
 وی با بیان اینکه بیشتر خدمات به‌صورت خودجوش و سازمان‌یافته در مراکزی نظیر مسجد ابوالفضل در محله که نیمه‌ساز بود انجام می‌شود افزود: با مشارکت فعال بانوان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌ها فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند از پخت نان محلی که تیری نام داشت خشک، خرد و بسته‌بندی می‌کردند تا خراب نشود.


وی عنوان کرد: بافت لباس، کلاه، دستکش، شال‌گردن و جوراب برای رزمنده‌ها بود. از عشایر شهرستان گوسفند تهیه می‌کردند. یک سال ستاد پشتیبانی با کمک مالی مردم نزدیک ۱۲ ماشین لندکروز صفرکیلومتر خریداری کردند و همه این ماشین‌ها مواد غذایی بار زده به جبهه فرستاد شد.
 پروین جلالی گفت: به‌غیراز تهیه مواد غذایی همچنین کارهایی فرهنگی انجام می‌شد از سرزدن به خانواده‌هایی که شهید داده بودند در حد توان به آنها کمک می‌کردیم یادم هست زمانی که می‌خواستیم به خانواده شهید مراد حیدری خبر شهادت شهید را بدهیم پیکر شهید در سپاه رابر بود و همسر شهید باردار بود و برای زایمان به بیمارستان رفته بودند به ما اطلاع دادند خانم شهید حیدری از بیمارستان آوردیم خانه و به او این خبر اطلاع دادیم.


وی هدف و انگیزه‌ای این کارها را عشق به شهدا و احساس و مسئولیت دانست و افزود: اگر ما زنان به همسران رضایت نمی‌دادیم، وسایل آنها را آماده نمی‌کردیم، روحیه نمی‌دادیم آنها با خیال راحت نمی‌توانستند به جبهه بروند و بجنگند. مثلاً من خودم ساک همسرم می‌بستم و آماده می‌کردم و به امید خدا او را راهی جبهه می‌کردم.


 جلالی از استقبال مردم گفت: همه مردم از همه طیف‌ها حتی کسانی که فرزندانشان در جبهه‌ها نبود کمک می‌کردند از پول، طلا گرفته تا هر کس در حد توان خود حتی خوراکی کمی داشت به ما می‌دادند و ما جمع‌آوری می‌کردیم و جبهه می‌فرستادیم.


 وی در پایان اسامی بانوان فعال رابری که در پشت‌جبهه در این محله با ستاد پشتیبانی همکاری داشتند، گفت: هاجر شهابی، ملکه شهابی، عذرا بنی‌اسدی، پروین جلالی، فاطمه حیدری، روح‌انگیز کریم قاسمی، ملکه محمدی، اشرف نوزری، لیلا احمدی و بانوان و زنانی که اکنون در قید حیات نیستند مرحومه مدرسه پیله‌وری، طاهره شعبانی، خانم حوا فاطمی، نوش‌آفرین و حلیمه مهدی‌پور، روحشان با شهدا محشور باد و همچنین خیلی از افرادی ما حضور ذهن نداریم اسم ببریم به ما کمک می‌کردند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب