پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:52:15 - دوشنبه 15 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیسی در نشست خبری همتای عراقی:
مسئله فلسطین، موضوع مشترک ایران و عراق است
رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم برقراری هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه، گفت: این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی به غزه باید هرچه زودتر انجام شود، اظهار کرد: مواضع ایران و عراق در موضوع فلسطین مشترک است. هرچه سریع تر باید بمباران‌ها قطع شود. این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.  

وی همچنین با اشاره به روابط ایران و عراق و ارتقای آن، اظهار کرد: در حوزه مسائل سیاسی، روابط بین دو کشور روز به روز در حال گسترش است. روابط دیپلماتیک و همکاری‌های امنیتی دو کشور از مهمترین نکات این مدت بین ایران و عراق است. از جمله موضوع امنیت منطقه به ویژه در اقلیم و اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور که تمام تلاش این است این قراداد به صورت کامل اجرا شود.

رئیسی ادامه داد: از نخست‌وزیر عراق برای اهتمامش در خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب و امن‌ شدن مرزهای بین دو کشور تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: در زمینه روابط اقتصادی هم گام‌های بسیار خوبی بین دو کشور برداشته شده است‌. توسعه روابط تجاری بین دو کشور و شهرک‌های صنعتی مرز دو کشور و همکاری مشترک برای تولید از گام‌های برداشته شده در این زمینه است. تلاش دولت عراق برای خط ریلی شلمچه – بصره که از کریدورهای مهم است و راه‌اندازی آن برای دو کشور منافع بسیار دارد قدردانی می‌کنم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب