پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:09:50 - جمعه 19 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تاوان جنایات اسرائیل محو شدن این غده سرطانی در قلب جهان اسلام است
خطیب جمعه رابر گفت: رژیم اسرائیل اولاً باید مسئولیت مستمر این جنایت جدی را بپذیرند بعد تاوان این جنایت بزرگ را پرداخت کنند، پرداخت این جنایت جنگی این که این غده سرطانی در قلب جهان اسلام محو گردد و رژیم منحوس اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی گورستانی برای آنها تبدیل گردد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: این روزها جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است، تمام دنیا صحنه‌های دلخراش را نظاره‌گر هستند زن و کودکی که هر روز به آمار شهدا اضافه می‌گردد جهان در حال تماشای این نسل‌کشی است.

وی، با بیان اینکه این رژیم مرتکب اقدامات نقض حقوق بین‌المللی و نقض آشکار حقوق بشر است افزود: امروز شاهد یک نسل‌کشی هستیم که همه قوانین بین‌المللی و حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی زیر پا گذاشته می‌شود.
 
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: اسنادی در دست که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی دومین جنایت‌کار جنگی در جهان است و نشان می‌دهد مقامات حیوان‌صفت رژیم صهیونیستی و همه کسانی که به این رژیمی که خوی حیوانی صفتی دارد دستور حمله و کمک نظامی می‌کند به‌نوعی شاهد این حملات وحشیانه در کناره غزه هستیم باید این رژیم پاسخگو باشد و محاکمه گردد.

وی، با اشاره به برخی از اسناد ادامه داد: اولین سند محاصره غزه است محاصره شدید جلوگیری از عام، سیاست گرسنگی‌دادن به مردم مظلوم فلسطین کناره غزه، محروم‌کردن آنها به آب، غذا، دارو، جلوگیری از انتقال سوخت به بیمارستان‌ها مگر دنیا نمی‌شنود وجهان نمی‌بیند نظاره‌گر این افکار نیست.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: سوخت بیمارستان در حال اتمام است با روشن‌کردن گوشی تلفن همراه عمل جراحی صورت گیرد مگر جهان نمی‌بیند که به‌جای بیهوشی آن نوجوان عرب آیات قرآن می‌خواند و عمل جراحی صورت می‌گیرد مگر جهان شاهد این نسل‌کشی نیست این کم اسنادی است.

وی افزود: بیش از چندین سال متوالی و قریب پنج هفته می‌بینید آب، غذا و دارو ندارند بیمارستان‌ها نیاز به سوخت دارند از سوخت هم جلوگیری می‌کنند این خود یک نسل‌کشی و جنایت عظیم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: بمباران و حملات به غیرنظامیان به شهر و روستاهای منازل مسکونی دارند آنجایی که مردم عادی زندگی می‌کنند به منازل مسکونی که اهداف نظامی نیستند وقتی شاهد بمباران و منازلی با بمب‌های ممنوعه فرومی‌ریزد جهان در حال سکوت محض این یک نسل‌کشی آشکار است.

وی بیان کرد: تمام قوانین بین‌المللی را مقامات حیوان‌صفت رژیم صهیونیستی زیر پا می‌گذارند ببینید طبق مصوبه اساس‌نامه و کنوانسیون ژنو که حمله به غیرنظامیان و کودکان و زنان و منازل مسکونی ممنوع است اگر کسی دست به این جنایت زد یک نسل‌کشی آشکار و جنایت‌کار بزرگ است.
 
وی افزود: اسناد سوم نقض جدی به کنوانسیون ژنو دارم که می‌گوید قتل‌عام مردان غیرنظامی و کودک و زن کشتن آنها جنایت آشکار است مگر جهان این جنایت آشکار را نمی‌بیند.

خطیب جمعه رابر گفت: خود مقامات رژیم صهیونیستی پای این مصوبه بین‌المللی را امضا زدند امروز قریب بر پنج هفته است تمام این مصوبات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند اسنادی در دست است جنایت‌کار جدی دومین جنایت‌کار بزرگ دنیا رژیم اسرائیل است که باید تاوان این همه جنایت‌ها را پس دهد.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل اولاً باید مسئولیت مستمر این جنایت جدی را بپذیرند بعد تاوان این جنایت بزرگ را پرداخت کنند، پرداخت این جنایت جنگی این که این غده سرطانی در قلب جهان اسلام محو گردد و رژیم منحوس اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی گورستانی برای آنها تبدیل گردد.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه گروه‌های مقاومت بی‌نظیر فلسطینی کمر رژیم اسرائیل را شکسته است گفت: گروه‌های مقاومت کمر این ارتش پر ادعای بزرگ را شکسته است و قریب دو هفته جنگ را در میدان نظامی آورده است در سایه بمباران اتمی از هیروشیما ناکازاکی بیشترین بمباران کناره نواره غزه فروریخته است در سایه زیر چنین بمب‌هایی قریب دو هفته عملیات نظامی را شروع کرده در میدان رژیم صهیونیستی به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرده است.

وی افزود: حرکت نیروهای مقاومت نبرد از فاصله صفر است میدان نبرد صفر است تانک نظامی نمی‌داند از کدام نقطه حمله می‌کند نیروی مقاومت با بستن نارنجک و بمب یاد حماسه شهید فهمیده دلاورمردان دلیر هشت سال دفاع می‌کند یاد حماسه شهید فهمیده‌ها را گروه‌های مقاومت زنده می‌کند.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: از این من‌بعد هیچ موفقیتی رژیم صهیونیستی به دست نخواهند آورد پیروزی از آن مقاومت است و ان‌شاءالله با چشمان خودمان زوال نابودی اسرائیل غاصب را ببینیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به مصوبات جلسه رئیس قوه قضاییه به استان کرمان گفت: در سفر معاون سیاسی قوه قضائیه به رابر مصوبه اداره ثبت‌اسناد املاک رابر و اضافه‌شدن ۲ قاضی به جمع قضات برای تسریع رفع مشکل طولانی‌شدن روند پرونده‌ها، پیگیری مسئولان شهرستانی برای اعتبارات احداث ساختمان پزشک‌قانونی لازم است.

وی همچنین در خصوص دغدغه مشکل انتقال آب رابر که خواسته مردم خصوصاً روستاییان محدوده تونل انتقال آب گفت: با مصوبه خوب شورای قضایی کشور که در استان برگزار شده دغدغه مسیر انتقال آب برطرف شد.


 خطیب جمعه رابر از حضور همیشگی مردم و مسئولان به‌ویژه حضور پرشور دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان قدردانی کرد.
 
 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ائمه هدایت بشر است، افزود: در سوره انبیا هدایت مردم به سوی خدا و هدایت‌های اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی از رسالت‌های مهم ائمه عنوان شده است.
 خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه سخن‌چینی حرام و در سوره قلم به آن اشاره شده است گفت: به انسان سخن‌چین میدان ندهید که زبان به بدی گرایش پیدا کند و به شخصیت اجتماعی دیگران هتک حرمت گردد در جامعه اختلاف به وجود آید.
 انتهای خبر/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب