پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:33:28 - سه شنبه 23 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام انزجار کادر درمان و پرستاران بیمارستان رابر از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی
به دنبال اقدام وحشیانه حمله رژیم غاصب صهیونیستی به مراکز درمانی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی در جهان شده، گروهی از پرستاران و کارکنان بیمارستان‎ شهر رابر در تجمع اعتراض‌آمیز‌ی که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، انزجار خود را از اقدام‎های غیرانسانی رژیم کودک کش اسرائیل در حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه محکوم کردند.

به گزارش صبح رابر؛ امروز صبح جمعی از پرستاران و کارکنان کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) با اعلام انزجار از کشتار مردم بی دفاع غزه و محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیست ها به مراکز درمانی غزه در محوطه بیمارستان تجمع کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در بخشی از این بیانیه ضمن اعلام حمایت و همدردی با مردم مظلوم غزه آمده است: ما ضمن محکوم نمودن اقدامات ضد‌بشری رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی می‌خواهیم هر چه سریع‎تر به وضعیت نا بسامان بیمارستان‎ها و کادر درمانی غزه رسیدگی شود.

در این تجمع بیانیه پرستاران در حمایت از زنان و کودکان غزه آمده است؛ بسیار باعث تاسف است که بار دیگر منطقه خاورمیانه شاهد جنگ و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان است. ما به عنوان پرستار، همیشه به دنبال برقراری صلح در هر نقطه از جهان هستیم و رسالت ما ارائه خدمات به همه مجروحان و بیماران فارغ از رنگ، نژاد و ملیت در چنین شرایط سختی است.
در حال حاضر با محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و قطع برق، آب و جلوگیری از حمل و نقل مواد غذایی و دارو، آسیب‌های زیادی به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان فلسطینی وارد می‌شود و در این شرایط وظیفه سازمان‌های بین المللی است که هر چه سریع‌تر راه حلی بیابند. اخبار زیادی حاکی از حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه است که جان پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی را به خطر می‌اندازد و ارائه خدمات مورد نیاز مردم را با مشکل جدی مواجه می‌کند.
ما گروهی از پرستار بیمارستان امام خمینی رابر ضمن حمایت از حقوق ملت فلسطین برای دفاع مشروع از سرزمین آبا و اجدادی خود و محکومیت هر نوع اشغالگری، از آنجایی که شورای بین‌المللی پرستاران همواره بر حفظ امنیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بحران‌ها و جنگ‌ها تاکید می‌کند و بر اساس مفاد کنوانسیون ژنو مصوب ۱۹۴۹، از آن شورا درخواست می‌کنیم تا با همکاری سایر سازمان‌های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و با حمایت ۱۳۶ انجمن ملی پرستاری عضو آن نهاد، فورا نقش ذاتی خود را ایفا نماید و اقدامات فوق العاده‌ای را برای حفظ امنیت مراکز بهداشتی و کارکنان بهداشتی در غزه و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال ایمن مجروحان جنگی بویژه کودکان و زنان برای درمان و مراقبت در بیمارستان‌های خارج از مناطق جنگی از جمله ایران به انجام رساند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب