پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:10:45 - دوشنبه 29 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:
گازرسانی به ۴۲۷ روستا تا پایان سال محقق می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: گازرسانی ۱۰۶ روستا در هفته دولت انجام شد و تا انتهای سال ۱۴۰۲ تصمیم داریم که گازرسانی ۴۲۷ روستا در استان کرمان را نیز محقق کنیم.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان کرمان، بعد از ظهر امروز نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
محمدرضا سلیمانی‌ماهانی در این نشست گفت: شرکت گاز به صورت شبانه‌روزی برای انجام مأموریت خود که گازرسانی ایمن و پایدار است، در حال فعالیت است و دی‌ماه سال جاری سی‌امین سالگرد تأسیس شرکت گاز را خواهد گذراند.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت گاز استان کرمان و گازرسانی، عنوان کرد: از ابتدا تاکنون در دولت سیزدهم یازده شهر گازرسانی انجام شده است که گازرسانی در استان کرمان بر اساس درصد،  ۷۸ درصد شهری  و ۲۲ درصد روستائی است.

سلیمانی اظهار کرد:  روزانه مصرف سوخت گاز خودروهای استان کرمان نیم میلیون متر مکعب است.

وی اذعان کرد: ۲۷ هزار و ۹۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری شده و خطوط شبکه داریم که معادل پنج هزار و ۲۸۰ کلیومتر در دو سال گذشته لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز اذعان کرد:  اشتراک جذب شده بیش از ۷۹ هزار طی دو سال گذشته بوده است و تعداد انشعاب علمک‌های نصب شده ۵۵۰ هزار عدد بوده که از این تعداد ۷۹  عدد متعلق به جایگاه CNG است.

سلیمانی افزود: پیمانکار شهرهای علی‌آباد ارزوئیه، جبالبارز جیرفت، دهکهان کهنوج و نودژ منوجان مشخص شده و عملیات اجرائی گاز در این شهرها در دست اقدام است.

وی میانگین کشوری برای درصد پوشش گازرسانی روستاها را ۸۴ درصد اعلام کرد و گفت:  در  کرمان این عدد  ۶۳ درصد است اما در بحث شهری تقریباٰ تمام شهرها از نعمت گاز برخوردارند و ۹۹ درصد گازرسانی شهری انجام شده است.

سلیمانی افزود: در حال حاضر ۶۲ پروژه گازرسانی فعال است که با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار را در دست اجراست که ۳ هزار میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: عملکرد شرکت گازرسانی استان کرمان ۱۱۰ درصد در خصوص احداث خطوط شبکه بوده است که شرکت گاز کرمان به عنوان برترین شرکت استانی در سطح کشور شناخته شده است و همت خود را داریم که از میانگین کشوری گازرسانی جلوتر برویم.

وی ادامه داد: تحقق ۹۵ درصد نصب انشعاب، ۷۹ درصد جذب اشتراک و ۹۷ درصد ظرفیت‌سازی برای صنایع از دیگر عملکردهای سال ۱۴۰۲ شرکت گاز استان کرمان است.

سلیمانی اذعان کرد: گازرسانی ۱۰۶ روستا در هفته دولت انجام شد و تا انتهای سال ۱۴۰۲ تصمیم داریم که گازرسانی ۴۲۷ روستا را نیز محقق کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۶۴ روستا در استان وجود دارد که قابل گازرسانی است، گفت: تمام هدف شرکت گاز استان کرمان این است که سال آینده گازرسانی به تمام روستاها محقق شود ضمن اینکه عمده این روستاها در منطقه جنوب استان کرمان وجود دارند.

وی با اشاره به عدم استقبال از گازرسانی به جنوب و شرق استان کرمان گفت: در جنوب و شرق استان علی‌رغم هزینه کرد گازرسانی اما ۱۶۶ هزار و ۹۲۳ مورد از اشتراک‌پذیری استقبال نشده است.

سلیمانی ماهانی با اشاره به گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: در برنامه باقی‌مانده سال۱۴۰۲ باید به ۱۸۳ واحدگازرسانی شود که بر این اساس موجب ۱۹ میلیون لیتر صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز اذعان کرد:  ۴۸۵ مورد گلخانه در محدوده گاز  در جنوب کرمان قرار دارند که ۲۵ مورد پیمان فروش منعقد شده اما تنها سه مورد مشترک انشعاب گاز گرفته‌اند و در جنوب عملا از هزار و ۵۴۵ مشترک زیر یک درصد استقبال کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه در استان کرمان گفت: بیش از ۵ هزار و ۸۵۳ بهسازی شده است که تعداد ۳۳۴ مورد بهینه‌سازی موتورخانه در دست اقدام است.
سلیمانی ماهانی عنوان کرد: در فصل سرما به دلیل‌ بخش نیروگاهی و صنعتی محدودیت ایجاد می‌شود و مشترکان می‌توانند در مصارف نیروگاهی کمک کنند،عمده مصرف گاز استان کرمان در بخش‌های نیروگاهی و صنعتی است و اگر این دو بخش بدر صرفه‌جویی مصرف بصورت جدی حضور پیدا کند، مسلما تاثیر فراوانی در این رابطه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز در پایان گفت: بیش از ۳۰ درصد صرفه‌جویی گاز در ادارات با اقداماتی ساده چون سایبان کولر، پنجره و نصب درب برقی ورودی ادارات محقق شده است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب