پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:38:34 - شنبه 11 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آبرسانی به ۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار
سردار محمد زهرایی گفت: برای آبرسانی به ۹ هزار و ۶۰۰ روستا قرارداد آبرسانی منعقد شد که از این تعداد تاکنون ۳ هزار روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از سرویس اجتماعی راه آرمان؛ با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی پروژه آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در عنبرآباد، افتتاح شد.

سردار زهرایی در حاشیه افتتاح این پروژه، گفت: تفکر و گفتمان بسیج مختص به زمان و مکان خاصی نیست و به همین منظور امسال در هفته بسیج شاهد افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: یکی از موضوعات مدنظر سازمان بسیج سازندگی کشور، حل مسائل روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و یکی از مسائلی که مردم این روستاها را اذیت می‌کند، نبود آب شرب سالم و بهداشتی است.

وی بیان کرد: نبود منابع مالی و امکانات باعث شده تا برخی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار تاکنون از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار نشوند.

سردار زهرایی ابراز کرد: با قراردادی که وزارت نیرو، آبفای کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد از اردیبهشت ماه سال گذشته، کار آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار شروع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: در این راستا ۹ هزار و ۶۰۰ روستا قرارداد آبرسانی منعقد شد که از این تعداد تاکنون ۳ هزار روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شده اند.

وی ادامه داد:‌ از این ۳ هزار روستا، یک هزار و ۴۰۰ پروژه آبرسانی به همت سپاه‌های استانی و سازمان بسیج و با کمک خیرین، مردم، گروه‌های جهادی و آبفای استان‌ها انجام شده است.

سردار زهرایی عنوان کرد: در هفته مبارک بسیج در استان‌ها، طرح عظیم آبخیز تا جالیز آغاز شده است این طرح شامل آبخوان‌داری، آبخیزداری بالای دست قنات، قنات، استخر ذخیره آب و کانال‌کشی تا سر مزارع است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: برخی اقدامات با انعقاد تفاهم‌نامه در برخی استان‌ها شروع شده که در هفته بسیج شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ها از خانه‌های بهداشت، مراکز سلامت و مدارس هستیم.

وی ابراز کرد: ساخت مدارس با شعار این که ان‌شاءالله هیچ روستایی مدرسه کانکسی یا خشت ملاتی نداشته باشد و یا مدارس روستایی با کمبود کلاس درسی مواجه نباشند، آغاز شده که این نهضت در استان کرمان نیز شروع شده است.

سردار زهرایی عنوان کرد: امیدواریم به کمک همه مردم که مبنای انقلاب اسلامی هستند، خیرین و دستگاه های اجرایی در این دولت سیزدهم که دولت مردمی و انقلابی است بتوانیم در بازه زمانی چهار ساله این پروژه‌اها را به سر انجام برسانیم.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب