پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:26:34 - چهارشنبه 8 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان:
طوفان الاقصی توانست جدول سیاست های آمریکا در منطقه را بهم بزند
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: طوفان الاقصی توانست جدول سیاست های آمریکا در منطقه را بهم بزند و ادامه پیدا کند، جدول را محو خواهد کرد.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز؛ هشتم آذر ۱۴۰۱۲ هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند.

گزیده سخنان رهبر انقلاب:

– حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است؛ طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بهم بریزد و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند جدول را محو خواهد کرد.

– حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد. آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.

– فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید میکند، رژیم فلان کشور غربی میگوید اسراییل دارد از خودش دفاع می‌کند. این دفاع از خود است؟
فرهنگ غرب این است. در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.

– بسیج یادگار گرانبهای امام برای کشور است. امام آفریننده‌ی بسیج و پدر بسیج است. در عین حال خود آن بزرگوار میگوید که من افتخار میکنم که یک بسیجی‌ام. شأن بسیج این است. خب، از فرمایشات امام چند نکته را در باب بسیج من عرض میکنم. نکته‌ی اول این است که منطق بسیج مقاوم‌سازی حداکثر[ی] کشور در مقابل تهدیدها و خطرهاست.

– بسیج برای حداکثرسازی امکان مقاومت کشور است در مقابل هر خطری، در مقابل هر تهدیدی. این منطق در ایجاد بسیج عامل اصلی بود. امروز هم همین منطق وجود دارد و این منطق به‌روز است. امروز هم وجود بسیج لازم است با تفصیلی که حالا وجود دارد.

– در این چهل و چند سال کارنامه‌ی بسیج هم تأیید میکند درست بودن این هدفگیری را. نشان میدهد دقیق‌بودن این دوراندیشی و روشن‌بینی امام را. در یک مواقعی در این کشور پیش آمد عزیزان من که حضور بسیج برای کشور سرنوشت‌ساز شد.

– امام درباره‌ بسیج توصیفهای گوناگونی دارند. دو توصیف را من انتخاب کرده‌ام که به شما عرض بکنم. یکجا امام میگوید که: بسیج لشکر مخلص خداست. لشکر مخلص خدا، روی کلمات دقت کنید. یکجای دیگر امام میگوید: بسیج مدرسه‌ی عشق است. خب این دو توصیف را کنار هم بگذاریم، لشکر مخلص خدا نشان میدهد که بسیج رزمنده است، لشکر برای رزم است، برای جنگ است. رزمنده بودن یعنی چه؟ یعنی هم قدرت مادی و جسمانی داشتن، هم اراده و شجاعت روحی داشتن، هم تدبیر و ترفند جنگی بلد بودن، نمونه‌اش امیرالمومنین است در مقابله‌ی با عمرو بن عبدود.

– لشکر مخلص خدا یعنی چه؟ یعنی این ذخیره‌ی عظیم مغتنم برای قدرت یابی شخصی نیست.از آن طرف مدرسه‌ی عشق است، عاشق است بسیج عاشق است، دلباخته است. اما این عشق یک عشق هرزه پوی بی‌جهت بد مسیر نیست، این عشق یک عشق در ظرفیت و قابلیت یک مدرسه است.

– ظرف او یک ظرف جهت‌دار و منظم است یعنی چه؟ یعنی عشق به خدا، عشق به معنویت، عشق به مردم، عشق به راه جهتی که دارد حرکت میکند، عاشقانه حرکت میکند. مدرسه یعنی این. مدرسه‌ی عشق یعنی این. اینی که بسیج عاشق است. میگوید بسیج مدرسه‌ی عشق است. عشق را با جهت مشخص تدریس می‌کند، تعلیم می‌دهد.

– فجایع ۵۰ روز اخیر، فشرده جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین است؛ طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و بدانند که این وضع هم ادامه پیدا نخواهد کرد

– جمهوری اسلامی ایران قائل به همه‌پرسی در فلسطین و نظر مردم است. دیدگاه جمهوری اسلامی، به دریا ریختن صهیونیست‌ها و یهودیان نیست.

–  آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانه‌ی سیل‌زده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقه‌ سیاسی‌ات چیست. نپرسید، رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.

– از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند.

جنبه‌ فراملی و فرامرزی بسیج خیلی مهم است. این هم در بیان امام هست. امام ملاحظه کردید، تعبیر میکند هسته‌های مقاومت جهانی، هسته‌های مقاومت جهانی. این همان بسیج است. بسیج ما نیست. بسیج خودشان است اما همان فرهنگ است. هسته‌های مقاومت جهانی. تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی. این تحقق پیدا کرد. یعنی الان شما نمونه‌هایش را دارید مشاهده می‌کنید در منطقه‌ِ خودمان.

– همان هسته‌های مقاومتی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود، امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقه‌اند. دارند سرنوشت این منطقه‌ی ما را هسته‌های مقاومت دارد تعیین می‌کند.
یک نمونه‌اش همین طوفان‌الاقصی است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب