پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:17:08 - چهارشنبه 15 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رابر خبرداد:
برخورد با موتورسواران متخلف در دستور کار پلیس رابر
فرمانده انتظامی رابر از تشدید طرح برخورد پلیس با موتورسیکلت‌سواران متخلف و بدون پلاک از شنبه در شهرستان خبر داد.  


 
به گزارش صبح رابر؛ سرهنگ “داراب قنبری “در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، بدون پلاک و پلاک مخدوش از روز شنبه هجدهم آذرماه باهدف انضباط بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران، افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
 وی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌ها نیز توسط راکبان این موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان است و با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.
 فرمانده انتظامی شهرستان رابر افزود: برابر ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی، تردد با وسایل نقلیه بدون پلاک ممنوع است.
 وی همچنین گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس در ارقام و مشخصات وسیله نقلیه موتوری تغییر و یا پلاک موتورسیکلت خود را مخدوش و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برده یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورداستفاده قرارداد به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.
 فرمانده انتظامی رابر تأکید کرد: رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی زیر سن قانونی، خصوصاً دانش‌آموزانی که به سن قانونی اخذ گواهینامه نرسیده‌اند نیز از دیگر مواردی است که علاوه بر جریمه، جمع‌آوری و توقیف موتورسیکلت را به دنبال خواهد داشت.
 سرهنگ قنبری با تأکید بر حمایت پلیس از موتورسواران قانونمند، گفت: متأسفانه در کنار این رانندگان، موتورسواران متخلفی هستند که در معابر، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها با حرکت نمایشی، آلودگی صوتی ایجاد کرده و باعث سلب آسایش و آرامش شهرمان می‌شوند که این امر مغایر قوانین راهنمایی و حقوق شهروندان است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب