پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:23:53 - جمعه 17 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز عملیات آماده سازی ۱۲۵ هکتار زمین فاز اول از سایت ۶۱۶ هکتاری در شهرستان بافت
ملیات آماده سازی ۱۲۵ هکتار زمین فاز اول از سایت ۶۱۶ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت شهرستان بافت با حضور استاندار و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان بافت آغاز شد.

به گزارش“صبح رابر” به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با حضور مهدی فداکار استاندار استان کرمان، رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، صمدالله محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلس شورای اسلامی، معاونین مسکن و ساختمان ،مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، مدیران شهرستان بافت و جمعی از خبرنگاران، جلسه شورای مسکن شهرستان بافت برگزار شد.

 در این جلسه رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: در طرح جوانی جمعیت بیش از ۱۷ هزار نفر تاکنون در کل استان و ۱۳۳۳۰ نفر در شمال استان ثبت نام کرده اند ،که از تعداد در شهر بافت ۶۰۰ متقاضی، در شهر ارزوئیه ۶۳متقاضی، در شهر رابر ۱۴۷ و در شهر بزنجان ۳ متقاضی ثبت نام کرده اند که به همت همکاران و کارشناسان اداره راه و شهرسازی بافت و همکاران ستاد استان قریب به ۹۰ پرونده تعیین تکلیف و منتج به عقد قرارداد شده است.

 وی افزود: از متقاضیانی که ثبت نام کرده اند درخواست می شود برای جهت تکمیل پرونده و سیر مراحل عقد قرارداد به ادارات راه و شهرسازی شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه مراجعه کنند.

حافظی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌ بافت ادامه داد: برنامه اعلامی وزارتخانه ۲۸۶۷ متقاضی بوده است که کل ثبت نامی شهرستان بافت ۱۰۹۲۲ نفر بوده که بیش از ۵۱۰۰ نفر تایید نهایی گردیده اند و تعداد ۱۳۹۱ نفر افتتاح حساب نموده‌اند و برای تعیین زمین و قرعه کشی به کارگزارمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند.

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: برای پاسخگویی و تعیین تکلیف به متقاضیان با کمک و مساعدت استاندار محترم رئیس شورای مسکن و توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان قریب به ۶۱۶ هکتار زمین به شهر بافت الحاق و برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

وی همچنین افزود: قابل توضیح است که در راستای تفاهم‌نامه صنعت شهرها قریب به یکصد هکتار زمین در سیر مراحل قانونی و واگذاری به شرکت فولاد استیل بافت است.

حافظی در ادامه اضافه کرد: محورهای مواصلاتی به ویژه باند دوم در دست احداث شهرستان بافت ،که۱۴ کیلومتر از محور بافت به سیرجان و ۸ کیلومتر محور سیرجان به بافت اتمام یافته است، با تدبیر استاندار از ابتدای سال جاری زیر بار ترافیک رفته‌اند و قریب به ۴ کیلومتر از محور بافت به کرمان نیز تا دهه فجر زیر بار ترافیک خواهند رفت که انشالله با حضور مقامات ملی در دهه فجر سال جاری به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

در حاشیه این جلسه از پروژه های عمرانی شهرستان بافت بازدید به عمل آمد و همچنین عملیات آماده سازی فاز اول طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرستان بافت به میزان ۱۲۵ هکتار آغاز به کار کرد.

شایان ذکر است این جلسه در روز عصر چهارشنبه مورخ ۱۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب