به گزارش”صبح رابر”
با احتساب تکرار فیلمها، ۴۲۰ دقیقه برنامه از تلویزیون و ۲۱۶ دقیقه برنامه از رادیو برای هر کاندیدایی پخش خواهد شد که این مدت زمان قابل توجه میتواند در تاکتیکهای تبلیغاتی نامزدها و کاهش هزینههای هر کاندیدایی نقش بسزایی داشته باشد
* شبکه اول سیما: هر نامزد انتخاباتی میتواند دو مستند تولیدی خود را، هر کدام به مدت ۳۰ به نمایش بگذارد و علاوه بر آن ۳۰ دقیقه هم زمان برای معرفی خود مقابل دوربینهای صدا و سیما دارد.
* شبکه دوم سیما: صندلی داغ گفتگوی ویژه خبری ۴۵ دقیقه میزبان کاندیداهایی است که به سوالات صریح مجری پاسخ خواهند داد.
* شبکه سوم سیما: هر کاندیدای انتخاباتی در ۶۰ دقیقه پاسخگوی سوالات مهمی است که جوانان درباره آینده خود دارند.
* شبکه چهارسیما: با افزایش بحثهای تخصصی تر، هر نامزد انتخاباتی به صورت چهره به چهره مقابل ۳ کارشناس سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برنامههای خود را در ۶۰ دقیقه تشریح خواهد کرد.
و در نهایت گفتگوی ۴۵ دقیقهای شبکه خبر با هر کدام از کاندیداها از جمله برنامههای پیش بینی شده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام تبلیغات انتخاباتی است.
اما هموطنان خارج از کشور هم میتوانند پاسخ سوالات خود از نامزدها را از طریق شبکه جهانی جامجم با زمانبندی یک ساعت برای هر کاندیدایی به نظاره بنشینند. ضمنا یکی از دو فیلم تبلیغاتی کاندیداها هم در این شبکه دو بار تکرارخواهد شد.
گفتنی است، طبق تصمیماتی که برای مناظرهها گرفته شده درصورتی که تعداد کاندیداها کمتر از ۵ نفر باشد مناظرهها به صورت دو نفره و به عبارتی تک به تک خواهد بود ولی چنانچه تعداد نامزدها بیشتر از ۵ نفر باشد مناظرهها به صورت جمعی و تخصصی با حضور یک مجری و چند نامزد برگزار میشود.
لازم به ذکر است رادیوییها هم از غافله عقب نخواهند ماند چرا که ایستگاههای رادیویی ایران، جوان، ورزش، معارف و پیام هم میزبان نامزدها به صورت تخصصی خواهند بود کمااینکه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاندیداها میتوانند مستند رادیویی خود را نیز پخش کنند.
در مجموع باید گفت که برای هر کاندیدا با احتساب تکرار فیلمها ۴۲۰ دقیقه برنامه از تلویزیون و ۲۱۶ دقیقه برنامه از رادیو پخش خواهد شد که این مدت زمان قابل توجه میتواند در تاکتیکهای تبلیغاتی نامزدها و کاهش هزینههای هر کاندیدایی نقش بسزایی داشته باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان