پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:40:03 - جمعه 1 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتخابات مدال افتخار مصونیت‌پذیری سیاسی است
خطیب جمعه رابرگفت: مدال افتخار مصونیت پذیری سیاسی مردم در دوره سیزدهم رئیس‌جمهوری بیشترین مشارکت متعلق به مردم زادگاه شهیدسلیمانی بود ان‌شاءالله در یازدهم اسفند باز مدال حماسه‌سازی و مسئولیت‌پذیری سیاسی متعلق به این شهرستان شهید داده است، بیشترین شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی با تسلیت سالروز رحلت ام‌العباس حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها همچنین روز تکریم مادران و همسران شهدایی گفت: الگوی بانوان حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها ست. الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است.

وی افزود: تربیت حماسی تربیتی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدامِ بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند. این تربیت، بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است

خطیب جمعه رابر قدرت تربیت حماسی قمر بنی‌هاشم ابوالفضل علیه‌السلام دانست و عنوان کرد: زندگی در عصر غیبت با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود؛ بنابراین زندگی مؤمنان آخرالزمان با حماسه گره‌خورده است. ازاین‌رو باید گفت حیات مهدی با ورا نه و مهدی یاورانه، مبتنی بر تربیت مهدوی است، تربیتی که از جنس تربیت حماسی است.

وی با بیان اینکه پشت سر تمام انسان‌های حماسی، مربی و تربیت‌کننده‌ای حماسی وجود دارد، افزود: این تربیت مهدوی برگرفته از تربیت حماسه است پشت سر آن مربیان حماسه‌ساز بودند پشت سر هر انسان موفق یک مربی حماسه‌ساز مثل حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها نقش‌آفرینی می‌کند امیدوارم بانوان و خواهران برای تربیت زمینه‌ساز ظهور ولی‌عصر اقتدا به ام العباس حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها کنند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به عطر و یاد شهدای گمنام طبق رسم هر ساله در ایام فاطمیه سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در سراسر کشور گفت: امسال نیز، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور در کشور تشییع شد. درست است که مردم مؤمن، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی مثل همیشه میدان‌دار این مراسم با شکوه‌اند و برگزاری هر کدام از این آئین‌های شهدایی، به‌مثابه رفراندومی نشان‌دهنده حمایت وفادارانه مردم از نظام خودشان و بقای حیات طیبه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تشییع شهدا یک رفراندوم بزرگ در استان‌ها و شهرستان‌ها و روستاهاست به آرمان‌های شهدا بیعت کردند پای تابوت شهدا روحیه انقلابی، حماسی، شور و شعور را در فضای جامعه به ما تزریق می‌کند و یادآور بزرگ‌ترین درس و ماندگارترین پیام‌ها برای ملت بزرگ ایران است.

خطیب جمعه رابر گفت: شاکریم در زادگاه شهید سلیمانی پیکر مطهر چهار شهید در رابر با آغوش گرم از این فرزندان جهادگر که ایثار و شهادت فتح کردند استقبال کردند جا دارد از این بصیرت تقدیر و تشکر کنم و از سبزپوشان ناحیه مقاومت مقدمه ورود شهدای گمنام به این زادگاه فراهم کردند فرزندان در مدارس بتوانند پیوندی با شهدا داشته باشند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به یازدهم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: انتخابات موردتوجه خاص مسلمین است از ابتدای سال تاکنون واکاوی کنم می‌توان به سه نکته مهم و مورد اهتمام به آن نکات اشاره کنم.

وی افزود: چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید موردتوجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.

وی با بیان دو راهبرد مهم مشارکت بالا و رقابت سالم یادآور شد: مدال افتخار مصونیت پذیری سیاسی مردم در دوره سیزدهم رئیس‌جمهوری بیشترین مشارکت متعلق به مردم زادگاه شهید سلیمانی بود ان‌شاءالله در یازدهم اسفند باز مدال حماسه‌سازی و مسئولیت‌پذیری سیاسی متعلق به این شهرستان شهید داده است بیشترین شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

خطیب جمعه رابر گفت: چهار راهبرد مزبور منجر به انتخاباتی می‌شود که مظهر قوت ملی و پیشران کشور برای تحقق کامل‌تر “ایران قوی” است. سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب