پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:04:59 - شنبه 9 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت؛
چرا نهم‌دی‌ماه ماندگار شد؟
نمونه بی‌بدیل یوم‌الله ۹ دی که راز ماندگاری آن در کلام امام خامنه‌ای بیان شده است.


 
 به گزارش صبح رابر؛ ایران در طول سالهای پس از انقلاب روزهای حساس و باشکوه زیادی به خود دیده؛ ولی جنس بعضی از این ایام متفاوت و ماندگارتر است. نمونه بی‌بدیل آن یوم‌الله ۹ دی است که راز ماندگاری آن در کلام امام خامنه‌ای این گونه بیان شده است:
 
 حماسه نهم دی نشانگر حاکمیت روح دیانت بر دل مردم بود.
 
 یعنی همان روحی که حاکم بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی درس ۵۷ بود، در ۹ دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد.
 
 نهم دی حاصل احساس وظیفه دینی و انجام عمل صالح بود.
 
 ایمان دینی آن معجزه‌گری است که قادر است همه مردم را بسیج کند و آنها را در صحنه نگه دارد و سختی‌ها را برای آنها آسان کند. هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ۹ دی این را نشان داد.
 
رد پای عاشورای ۵۷ در نهم دی ۸۸
 
در قضیه ۹ دی هم؛ باز پای امام حسین (ع) و عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و گریه‌آور از سوی فتنه‌گران، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود.
 
 حضوری بی‌سابقه برای خنثی‌سازی چالش‌های فتنه‌انگیز دشمنان
 
 دشمنان امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ اما به‌عکس شد. در فتنه ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، گفتند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع‌جنازه امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود.
 
نهم دی نماد اعتماد مردم به‌نظام
 
 کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به‌نظام حکومتی خود داشته باشند. اعتماد به‌نظام، از این بهتر و روشن‌تر نمی‌شود. این حضور، حضور بسیار پرمعنایی است.
 
حضور در نهم دی هنر مردم بود.
 
بعد از آنکه باطن‌ها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هایشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی ۹ دی را به راه انداختند. این، هنر مردم است. درود به مردم ایران.
 
 نهم دی به معنای واقعی ایام‌الله بود.
 
۹ دی ایام‌اللَّه – به معنی حقیقی کلمه – بود. دل‌ها دست خداست. خدای متعال این دل‌ها را آورد وسط صحنه، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد.
 
 ۹ دی تجلی احساس مسئولیت مردم
 
همه باید این احساس مسئولیت دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشته باشیم. حالا یک نمونه واضحش همین ۹ دی بود.
 نهم دی اعلام‌حضور در صحنه بود.
 
معنای حرکت ۹ دی این است که امروز جوانان ما که اکثریت قاطع ملت ما هستند و عموم ملت ما در همان جهت حرکت انقلاب اسلامی دارند پیش می‌روند.
 
حماسه نهم دی قوی‌ترین و آخرین ضربه به دشمن.
 
 قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی وارد کرد. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه کسانی که در عرصه سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوش‌بین هم بودند، تجدیدنظر کردند.
 
حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت مردم
 حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت است، برگرفته از دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است.
 
حماسه نهم دی نشانه قدرت الهی و روزی ماندگار
 حماسه مردم در ۹ دی کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه‌السلام) را می‌بیند. این کارها کارهایی نیست که بااراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب