پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:44:01 - سه شنبه 26 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اظهارات توهین آمیز مشاور رئیس‌جمهور و موج اعتراضات مردمی
چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت که این اظهارات واکنش های اعتراض آمیززیادی را در پی داشت. به گزارش “ صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور […]

چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت که این اظهارات واکنش های اعتراض آمیززیادی را در پی داشت.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت که این اظهارات واکنش های اعتراض آمیز زیادی را در پی داشت.

وی پوپولیسم را یک ویژگی برجسته در ایران دانست و ضمن زیر سوال بردن تربیت ایرانی گفت: تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست. 

مشاور رئیس جمهور در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

یا یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد. 

                 

 

 

بعد از اظهار نظرهای سریع القلم و انعکاس آن در رسانه های مختلف واکنش های زیادی به این اظهارات نشان داده شد.

یکی از سایت های خبری به سراغ یک راننده تاکسی و یک فرد لبو فروش رفت و گزارشی درمورد اظهارات سریع القلم تهیه کرد.

                                                                                        2

این راننده تاکسی گفت: به نظر بنده رأیی که ما مردم به آقای روحانی دادیم و ایشان رییس جمهور شدند بخاطرحرف صادقانه ایشان بود! همراهان آقای روحانی که ظاهراً همه تحصیل کرده و مجرب هستند به فکر عقاید خودشان باشند که ۴ سال زود تمام می شود.

ما به خاطر درست شدن معشیت و بهتر شدن اوضاع کشورمان به پای صندوق های رأی آمدیم. قرار باشد این افراد با صحبتها و تفکرات اینچنینی به ریس جمهور مشاوره بدهند که مطمئناً ما و امسال ما نباید به این آقایان رأی می دادیم!

 

                                                                    001(kamalemehr.ir)_003

لبو فورش هم گفت: ببینیدمنِ لبو فروش که با اراده و تحلیل خودم از وضعیت کشور به آقای روحانی رأی دادم که رییس جمهور بشود نخواستم که حرفای صدمن یه غاز بشنوم!
پدر خدا بیامرز من  از رزمنده های جنگ بود، رفت برای مملکتش جنگید من هم که الان دارم اینجا لبو می فروشم تا امثال این آقا که بر مسند عقل و تفکر یک دستگاه دیپلماتی و حقوقی نشستند ! اینها صحبتهایی نکنند که به دور از شأن مردم ما باشد!؟

بیآیند و ببینند همین لبو فروش ها و باقالی فروش ها بعضی از این ها من جمله خودم با تحصیلات عالی تن به این کار دادیم.

اگر ما نبودیم مطمئن باشید که الان شماهم در آنجایی که هستید نبودید!!!
من لبو فروش از شما بیشتر دکتر، مهندس ،دانشجو و دانش آموز می بینم هیچ کدامشان آنطور که ما را فرض کردید ، نگاه نمی کنند!
ما از مسائل کشورمان آگاه هستیم! در ضمن تازه شما باید از من لبو فروش تا آن راننده تاکسی که صد برابر من با افراد جامعه درگیر است و در بطن جامعه هستند مشاوره بگیرید تا بتوانید به رییس جمهور مشاوره بدهید.

 

در ادامه همچنین تعدادی از تاکسی داران در برخی ازشهرهای کشور نسبت به اظهارات سریع القلم مشاور رئیس جمهور واکنش نشان دادند و تجمعاتی در همین رابطه برگزار کردند.

 

 

تجمع تاکسی داران تهرانی مقابل نهاد ریاست جمهوری

در تهران این رانندگان با خودروهای خود که در حدود ۳۰ تاکسی بود در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند و در پایان تجمع خود نامه ای اعتراض آمیز خطاب به روحانی را به دفتر رئیس جمهور تحویل دادند.

در بخشی از نامه تاکسی‌رانان تهرانی خطاب به رئیس‌‌جمهور با اشاره به رأی مردم در روز ۲۴ خرداد به روحانی آمده است: ما پای صندوق‌های رأی آمدیم تا به کسی رأی بدهیم که در کنار حفظ استقلال و آزادی و اسلامیت کشور وضعیت معیشتی ما را بهبود بخشد و مشکلات‌مان را حل کند اما  امروز می‌بینیم که نه تنها مشکلات حل نشده بلکه شاهد توهین و تحقیر از سوی اطرافیان جنابعالی هم هستیم.

در ادامه این نامه آمده است مشاور جنابعالی آقای سریع‌القلم که معلوم نیست تاکنون کجا بوده به یکباره از گرد راه می‌رسد و به کسبه فهیمی که همواره در صف مقدم حرکت سیاسی ملت بوده‌اند، با توهین و تحقیر سخن می‌گوید.

تاکسی‌رانان تجمع‌کننده در مقابل نهاد ریاست جمهوری در پایان نامه خود خواستار عزل و اخراج محمود سریع‌القلم از حلقه مشاوران رئیس‌جمهور شدند و تصریح کردند که در صورت عدم برخورد برای دفاع از حیثیت شغلی خود از سریع‌القلم شکایت خواهند کرد.

                                                                                                                                                                                   

 

تجمع اعتراض آمیز تاکسی رانان مشهدی در مقابل استانداری خراسان رضوی

تاکسیرانان مشهدی به نشانه اعتراض به توهین مشاور رییس جمهور صبح امروز در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند و خواستار رعایت احترام اقشار مختلف جامعه از سوی دولت اعتدال شدند.

یکی از تاکسی رانان مشهدی در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: درست است که تاکسیرانان قشر ضعیف جامعه هستند و دولتمردان به فکر آنها نیستند اما با چشم باز مسائل جامعه را رصد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما افتخار بزرگی داریم و آن هم این است که خدمتگزار زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستیم و شاید خیلی از افرادی که مدعی هستند به این افتخار بزرگ دست نیافته باشند.

این راننده تاکسی عنوان کرد: از دولت می خواهیم کاری برای این قشر ضعیف جامعه نمی کند حداقل احترام آنها را نگه دارد.

یادآوری می شود، هیچ یک از مسئولان استانداری خراسان رضوی حاضر به پاسخگویی تجمع کنندگان نشدند.

 

 

تجمعی اعتراض آمیز رانندگان تبریزی در مقابل فرمانداری

همچنین رانندگان تبریزی نیز با تاکسی های خود در مقابل فرمانداری تبریز حاضر شده بودند با محکوم کردن سخنان توهین آمیز سریع القلم خواستار عزل وی شدند.

آنها با اشاره به نقش همه اقشار ملت از جمله رانندگان تاکسی در خلق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد، خواستار جلوگیری از تداوم جنین رفتارهایی شدند.

گفتنی است این تجمع کنندگان معترض در مقابل فرمانداری تبریز با انتشار بیانیه ای در این خصوص به تجمع خود پایان دادند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب