پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:04:00 - جمعه 22 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازگشت به تولید۶هزار واحد درکشور
معاون رئیس‌جمهور گفت:۶ هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل در کشور با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آئین آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک که با حضور جمعی مسئولین استانی و کشوری در کشکوییه رفسنجان برگزار شد، گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی در ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شد و در آن مشکلات نقدینگی، مدیریتی، حقوقی، بازار، بررسی و ۶ هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.
وی افزود: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کارش به مسائل مهم آب و اشتغال‌زایی پرداخته به‌طوری‌که در زمینه آب، پنج‌خط انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به فلات مرکزی یعنی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و فارس در حال اجرا دارد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.
 حسینی بیان کرد: اگر چه این آب به مصارف صنعتی و کشاورزی تعریف شده، اما باتوجه‌به نام‌گذاری سال‌های اخیر مقام معظم رهبری که تأکید به تولید دارند؛ لذا تولید کلیدواژه حل بسیاری از مشکلات است.
 وی اظهار کرد: با تولید، درآمد خانوارها هم‌افزایش میابد و معیشت خانوارها بهبود میابد؛ لذا دولتی سیزدهم از ابتدای کار، واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی را در حوزه ریاست‌جمهوری ایجاد کرده و تا کنون بیش از شش هزار واحد تولیدی راکد نیمه‌تعطیل در کارگروه‌های متعدد مورد بررسی مسائلی در زمینه نقدینگی، حقوقی، مدیریتی، بازار و… قرار گرفتند و مجدداً به چرخه تولید برگشتند.
 وی با اشاره به اینکه دولت بر خصوصی‌سازی سالم و درست تأکید دارد تصریح کرد: متأسفانه درگذشته دیدیم که عده‌ای با رانت و با استفاده از موقعیت؛ برخی کارخانه‌های بزرگ و مراکز عظیم را تعطیل کردند و تجهیزات را در راستای تغییر کاربری فروختند و سرمایه را در کارهای زودبازده به کار گرفتند، اما اکنون دولت فعلی بر خصوصی‌سازی سالم و درست تأکید دارد و البته حمایت، نظارت و هدایت را دارد تا اشتغال و درآمدزایی تحقق یابد و معیشت خانواده‌ها بهبود یابد.
 حسینی ادامه داد: پروژه‌های زیادی در راستای اشتغال‌زایی و درآمدزایی در حال تکمیل‌شدن هستند به‌طوری‌که ۴۸ پروژه پیشران و عظیم با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در حوزه گاز، پتروشیمی، نفت و… در صنایع و معادن سرمایه‌گذاری شدند و قطعاً جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مهم هستند.
 وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در اجرای پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور بسته‌های سرمایه‌گذاری معلوم و تعریف شده و این کار شروع شده و مردم می‌توانند در حوزه‌های خدماتی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و… سرمایه‌گذاری کنند که البته متأسفانه ۱۵ درصد در این مسیر سرمایه‌گذاری کردند.
 دکتر حسینی گفت: تأکید آیت‌الله رئیسی هم تسریع در این روند و رسیدن به نتایج مطلوب اشتغال و درآمد برای خانواده‌هاست و ضمن اینکه در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، تأکید شده که مدارس و دانشگاه‌ها نیروی ماهر تربیت کنند.
 کارخانه تولید کاشی و سرامیک در مساحت ۱۲ هکتار و با اعتبار پیشنهادی ۱۵ هزار میلیارد ریال در کشکوییه در بازه زمانی دو سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و در گام نخست ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب