پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:46:56 - یکشنبه 24 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:
ثبت‌نام ۱۹۴۲ نفر در شهرستان کرمان برای طرح جوانی جمعیت
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون فقط در شهرستان کرمان یک هزار و ۹۴۲ نفر برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی “صبح رابر”؛ رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» هدف از الحاق زمین به شهر کرمان را نبود بانک زمین دولتی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در شهرستان کرمان که مرکز استان است زمینی که قابلیت دولتی بودن، داشته باشد، نداریم زیرا در گذشته طی انواع طرح‌های مسکن دولتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی تنها راه‌حل کمبود زمین دولتی در شهرستان کرمان را الحاق زمین عنوان کرد و گفت: برای عمل به دو تکلیف اصلی طرح نهضت ملی مکسن و طرح حمایت از جمعیت و جوانی نیاز است تا زمین را به شهر الحاق کنیم اما تا کنون موفق نبوده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: برنامه تکلیفی دولت به ما برای اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن ۱۲۸ هزار ۱۸۰نفر بوده است که تا الان ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند که ۵۴ هزار نفر به مرحله تأیید نهایی رسیده‌اند که باید همین تعداد مسکن ساخته شود.

حافظی اذعان کرد: در کنار ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ۱۷ هزار نفر هم در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و ۹۴۲ نفر فقط متعلق به شهرستان کرمان است، ۱۴هزار و ۱۴۲ نفر به شمال استان اختصاص دارند و مابقی متعلق به جنوب کرمان هستند.

وی به تفاوت دو طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در طرح جوانی جمعیت واگذاری قطعی زمین باید انجام بشود و نمی‌توان آپارتمان‌سازی کرد زیرا زمین به والدین فرزند اختصاص داده می‌شوند و آنها خود اقدام به ساخت می‌کنند، گرچه اجباری در ساخت وجود ندارد و بعد از آورده اولیه سند زمین به نام‌ والدین فرزند ثبت و به آنها داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تأکید کرد: اما در طرح نهضت ملی مسکن ما مکلفیم که خانه بسازیم، اگر به شما زمینی واگذار کردیم و شما ظرف مدت ۶ ماه نتوانستید، بسازید، می‌توانیم زمین را از متقاضی پس بگیریم و تنها تفاوت این دو طرح نحوه واگذاری و ساخت زمین است.

حافظی طرح جوانی جمعیت را مشوق خوبی در فرزندآوری عنوان کرد و گفت: گرچه این طرح بسیار سازنده است اما بار زیادی را بردوش دولت تحمیل کرده، زیرا تأمین زمین در این شرایط بسیار سخت است، زیرا یک پروسه طولانی مدت را باید برای این موضوع طی بکند ضمن اینکه دستگاه‌ها هم در الحاق همکاری لازم و دغدغه‌مندی را ندارند.

وی ادامه داد: برای طرح نهضت ملی مسکن می‌توان یک متراژ زمین را با انبوه‌سازی به دو تا سه برابر متقاضیان واحد مسکونی تحویل دهم درحالی که در جوانی جمعیت باید با تمام سختی‌ها مثلا یک هکتار زمین را به پنج نفر با متراژ ۲۰۰ متر زیربنا طبق قانون بدهم و همین امر ما را با چالش روبه‌رو ساخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل تمام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن جنگ دوساله‌ای را آغاز کرده‌ایم و تا آخرین نفر باقی مانده تلاش خواهیم کرد زیرا برای هر دو طرح به دنبال تأمین زمین هستیم و سایتی که به استان الحاق می‌شود در همین راستا قرار دارد.

انتهای خبر /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب