پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:49:29 - پنجشنبه 28 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
دادگستری برای حل مشکلات مردمی در کنار شهرداری است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی آماده است با شهرداری و شورای شهر در جهت رفع مشکلات مردم همکاری کند و هرکجا لازم باشد حمایت کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صبح رابر؛ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان اظهار کرد: تمام ارکان حاکمیت در استان کرمان بایستی در جهت داشتن یک شهر زیبا و درخور شأن پایتخت مقاومت جهان اسلام به مجموعه شهرداری کمک کنند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمان این آمادگی را دارد با مجموعه شهرداری و شورای شهر در جهت رفع مشکلات مردم همکاری کند و هرکجا لازم باشد حمایت حقوقی و قضایی خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم نیازمند یک فضای بانشاط و شاد در شهر هستند، خاطرنشان کرد: توجه به مبلمان شهری، فضای سبز مناسب و نظافت شهری از انتظارات به‌حق مردم و اولیه مردم از مجموعه شهرداری است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در تحقیقات علمی در حوزه جرم‌شناسی نیز ثابت شده است در هر شهری که به فضاسازی محیطی و زیباسازی شهری توجه بیش‌تری شده است در آن منطقه میزان جرائم خشن به نسبت سایر اماکن کم‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو گفت: ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان، سه ماه بزرگ و سرنوشت‌ساز برای هر فرد مسلمانی است و باید از فیوضات این ماه‌ها بهره‌مند شویم.

وی ضمن تبریک انتصاب، محسن تویسرکانی به عنوان شهردار جدید کرمان، عنوان کرد: در این روز گرامی که مصادف است با شب لیله‌الرغائب آرزو می‌کنیم، همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم موفق و مؤید باشند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان از زحمات، سعید شعرباف شهردار سابق کرمان نیز قدردانی کرد و گفت: او جوانی انقلابی، مؤمن و علاقه‌مند به کار بود و امیدواریم که در هر کجا هست، موفق باشد.

حجت‌الاسلام حمیدی وجود نیروی بومی در رأس مجموعه شهرداری به‌دلیل اینکه به امورات شهر آگاه‌تر است را مهم برشمرد و افزود: آقای محسن تویسرکانی از مدیران خوش‌نام، مؤمن و پرانرژی در بازرسی کل استان کرمان بود و خوشبختانه با توجه به سمت‌های وی در بازرسی استان، وی نسبت به مسائل شهری و شهرداری آشنایی کامل دارد.

وی به حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: نظارت بر شهردار و مجموعه شهرداری از وظایف شورا است و این شورا وظیفه دارد ریل‌گذاری خوبی داشته باشد تا این مجموعه بتوانند قطار شهری را به حرکت درآورند و به مقصد که همان خدمت به مردم است، برساند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تأکید کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ بن‌بستی وجود ندارد و نباید اجازه دهیم برخی اختلاف نظرها که در هر شورایی یک امر طبیعی است فرصت خدمت‌رسانی به مردم را از آن مجموعه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات مردم و مسئولان از شهردار جدید و مجموعه شهرداری بالاست و شهرداری برای پیش‌برد وظایف و کارهای خود نیازمند حمایت و پشتیبانی قوی شورای شهر است و این جز با اتفاق نظر حداکثری اعضای شورای شهر محقق نمی‌شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر هم‌صدایی و هم‌فکری شورای شهر با شهرداری تأکید کرد و گفت: بایستی در یک فضای آرام و علمی کارها را به‌صورت جهادی پیش برد.

حجت‌الاسلام حمیدی عنوان کرد: شهر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام و به‌واسطه مرقد سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و حضور گردشگران داخلی و خارجی از موقعیت خاصی برخوردار است لذا اولین موضوعی که چشم هر مهمانی را به خود جلب می‌کند وضعیت مبلمان شهری، نظافت و فضای سبز شهرکرمان است که باید تدابیر لازم در این رابطه اندیشیده شود و آبروی کرمان حفظ شود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب