پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:09:54 - چهارشنبه 4 بهمن 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل بیمه ایران:
کرمان رتبه هشتم کشوری را در میزان پرداخت حق بیمه دارد
مدیرعامل بیمه ایران گفت: کرمان رتبه هشتم را در میزان پرداخت حق بیمه دارد، در پرداخت حق بیمه ۹ ماهه خود به نسبت سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی “صبح رابر”؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ حسین شریفی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بیمه ایران طی سفری دو روزه به کرمان بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک فرارسیدن ولادت امام علی (ع) و روز پدر، عنوان کرد: امروز توفیقی شد تا به استان کرمان سفر کنیم چرا که یکی از سیاست‌های ما حضور در استان‌ها و بررسی عملکرد شعب بیمه ایران در جهت تسریع در امور و تمرکززدایی خدمات است.

وی در اولین مسیر در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه برنامه‌های سفر خود عنوان کرد: اولین برنامه ما دیدار با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی در کرمان است، زیرا صنعت بیمه نقش حمایت‌گری دارد.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی است که بیش‌ترین سابقه بیمه‌ای در کشور را دارد، افزود: ۴۰ شرکت دیگر هم غیر از بیمه ایران کار خدمات بیمه‌ای را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۲۰۷ شعبه بیمه ایران در داخل کشور و ۹ شعبه در خارج از کشور فعالیت می‌کند، ادامه داد: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۵۵ هزار میلیارد تومان فروش بیمه داشته و ۲۲.۷ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است که روزانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور حال خوبی برای هموطنان ایجاد می‌کند، گفت: در این راستا سامانه‌های الکترونیکی ایجاد شده و خدمات بیمه‌ای از این طریق ارائه می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: برای اولین‌بار در کشور سامانه سوت‌زنی را راه اندازی کرده‌ایم و  در شبکه بیمه‌ای ایران فعال شده است تا به صورت واقعی شفافیت صورت گیرد و اعمال نظارت‌های بیشتر از سوی مردم باشد.

شریفی ادامه داد: در تمام شعباتی که داریم احتمال اینکه وجود سوءجریانات مالی در آن رخ دهد، هست اما مفتخریم که بگوییم، ۷۶ درصد از حق پرداخت‌های بیمه در حوزه درمان و اتومبیل به صورت سالانه هزینه می‌شود و با نظارت مردمی این سوءجریانات نیز بسیار ناچیز شده‌اند.

وی به خدمات حمایتی این نهاد بیمه‌گر در خصوص واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه هیچ خدماتی اعم از زمان و مکان، پوشش بیمه‌ای را استان خریداری نکردند، و عملابیمه ایران نمی‌تواند به عنوان حامی بازماندگان نقشی ایفا کند.

مدیرعامل بیمه ایران اذعان کرد: چهار سال پیش که در ایام شهادت و تشییع سردار دل‌ها بود مکان و زمان مراسم تشییع بیمه شده بود و بیمه ایران به تعداد ۹۰ نفر از بازماندگان حق بیمه و خسارت پرداخت کرد اما با این همه  تلاش داریم که از ظرفیت بیمه ایران برای شهدای تشیع نیز استفاده کنیم.

شریفی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کرمان پایین است، گفت: بیمه ایران در خصوص سرمایه‌گذاری از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند، از حق بیمه‌های پرداختی برای امورات زود بازده استفاده می‌کند،مانند زلزله، سیل و غیره.. و مابقی را برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار دهد، بیه ایران در حوزه صنعتی و کشاورزی می‌تواند مشارکت  خوبی داشته باشند زیرا زودبازده هستند. 

وی اذعان کرد: بیمه‌های تجاری را در محاسبات ضریب نفوذ قرار می‌دهیم نه مابقی بیمه‌ها را ، زیرا ما با بیمه‌گذاران خودمان باید صداقت داشته باشیم بنابراین پرداخت‌های به موقع خسارت همین صداقتی است که مدر نظر ماست.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: یکی از شاخصه‌های رتبه‌بندی مدیران ما این است که  بتوانند خسارت‌ها را در کمترین زمان ممکن پرداخت کنند، بنابراین اگر مدیری چنین عمل کند بی‌شک مدیر ما به رشد ضریب نفوذ نیز  کمک می‌کند، و البته ما نیز با افزایش سبد محصولات خود مانند بیمه‌های مصونیت، طرح پیمان و … می‌توانیم  علاقه مردم را به دریافت خدمات بیمه‌ای بیشتر کنیم.

شریفی حضور فیزیکی در مجامع عمومی  و تبلیغ چهره به چهره را در رشد ضریب نفوذ بیمه مؤثر دانست و گفت: مردم با آشنایی بیشتر از بیمه و سبد محصولات مابی‌شک استقبال بیشتری را هم از بیمه خواهند کرد.

وی در خصوص توسعه استان با نقش صنعت بیمه عنوان کرد: ما یک آیین‌نامه سرمایه‌گذاری داریم که به ما اجازه می‌دهد در بسیاری از موارد کار سرمایه‌گذاری انجام دهیم و برای همین امر به دیدار استاندار کرمان خواهیم برفت وبرنامه‌های خود را ارائه می‌دهیم که امیدواریم به نتایج خوبی حصول یابد.

مدیرعامل بیمه ایران  به مناطق حادثه‌خیز به‌خصوص درباره استان کرمان اشاره کرد و گفت:  صنعت بیمه  هر سال از مبالغ پرداخت بیمه شخص ثالثی، مبلغی را به نهادهایی همچون اورژانس، راهداری و غیره می‌پردازد تا نقاط‌حادثه خیز را شناسایی و  رفع کنند.

شریفی ادامه داد:  امسال هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای شناسایی مناطق حادثه خیز در‌نظر گرفته شده است که هنوز در مجلس قطعی نشده است اما این رقم در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که صنعت بیمه آن را سال گذشته به خزانه واریز کرد تا به دستگاه‌های مجری برای رفع نقاط  حادثه‌خیز بپردازند.

وی عنوان کرد: کرمان رتبه هشتم را در میزان پرداخت حق بیمه دارد و استان کرمان در  مانده عملیاتی خود که  ۹ ماهه است در  پرداخت حق بیمه خود در سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بیمه ایران در پایان خاطر نشان کرد: بیمه عمر و زندگی یکی از بهترین محصولات حمایتی بیمه ایران است که هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد و همه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

انتهای خبر /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب