پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:19:33 - پنجشنبه 12 بهمن 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنگ انقلاب در مدارس رابر طنین‌انداز شد
هم‌زمان با سراسر کشور زنگ انقلاب به‌صورت نمادین نیز در مدرسه نمونه دولتی رضوان رابر طنین‌انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی “صبح رابر”، صبح امروز به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با حضور امام‌جمعه رابر، فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، رئیس اداره آموزش‌وپرورش و جمعی مسئولین زادگاه سردار دل‌ها شهرستان رابُــر زنگ انقلاب در مدرسه نمونه دولتی دخترانه رضوان نواخته شد.

امام جمعه رابر: رمز ماندگاری انقلاب ما تولی و تبری است

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را تولی و تبری دانست و گفت: رمز ماندگاری انقلاب ما تولی و تبری است چرا که با صراحت در مقابل دشمنان ایستاده و باصلابت از دوستان خود حمایت می‌کنند.
 وی، با بیان اینکه حضور در جایی باعث پیشرفت انقلاب می‌شود نماد تولی و تبری است و افزود: حضور در انتخابات مهر تأییدی بر تولی و تبری است، حضور در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، نماد تولی و تبری است.
 امام‌جمعه رابر با بیان این سؤال که چرا انقلاب به چهل و پنج سال رسید؛ چون حزب‌الله هستند و چهار شاخصه دارد اظهار کرد: سه چیز باعث ازبین‌رفتن و نابودی محض است شکستن پیمان و بیعت، ترک سنت پیغمبر، مخالفت با اجتماع، تطبیق این سه عامل باعث هلاکت جامعه اسلامی می‌شود.
 وی ولایت‌مداری و ارتباط طولی، عرضی و عمقی با ولایت، رمز پیروزی خواند و گفت: به فرموده امام موسی کاظم علیه‌السلام فرمودند ارتباط طولی ما با امام ولی کسی واسطه فیوضات الهی با خلق خداست واسطه جامعه ایمانی با پروردگار عالم است .
 
 امام‌جمعه رابر افزود: اگر ما در زندگی پیمان‌شکن شدیم دیگر ارتباط طولی و پیوند عمقی با ولایت که ترک سنت و ترک گفتار ضربه به پیوند عمقی می‌زند عدم پیوند عمقی با ولایت جامعه به هلاکت می‌رسد.


 وی با بیان اینکه ولی از ما مسئولیت‌پذیری و تولی و تبری می‌خواهد عنوان کرد: ترک سنت ولایت بیگانگان به کشور حاکم می‌کند پیوند عرضی که اجتماع وحدت خلق می‌کند و کمر دشمن به زمین می‌زند نمی‌توانیم از اجتماع فاصله بگیریم.
امام‌جمعه رابر ادامه داد: اجتماعی حضور هفتگی در خطبه نمازجمعه، پیوند عرضی با ولایت است اجتماعی در ۱۱ اسفند و اجتماع ۲۲ بهمن نماد پیوند عرضی با ولایت است.
 
 وی گفت: ارتباط طولی، عمقی و عرضی با ولی جامعه را ظهور امام‌زمان (عج) نزدیک‌تر می‌گرداند امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن سال ۵۷، پس از ۱۴ سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت؛ ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام خمینی (ره) وارد هواپیمای حامل ایشان شدند و رأس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه، امام خمینی (ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند. هر سال ۱۲ بهمن، هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ انقلاب در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.
 باتوجه‌به اینکه ۱۲ بهمن امسال مصادف با روز پنج‌شنبه است و مدارس روز پنج‌شنبه تعطیل هستند، زنگ انقلاب، امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن نواخته شد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب