پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:04:08 - شنبه 21 بهمن 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با چهلمین سالروز شهدای حادثه تروریستی کرمان؛
اولین یادواره شهید شاخص سردار شهید احمد سلیمانی و گرامیداشت ۹ شهید مفقودالاثر شهرستان رابر
نخستین یادواره سردار شهید یدالله سلیمانی شهید شاخص شهرستان و ۹ شهید جاویدالاثر رابر به همراه بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان با حضور معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد جامع اهل‌بیت علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی “صبح رابر“؛ نخستین یادواره سردار شهید یدالله سلیمانی شهید شاخص شهرستان و ۹ شهید جاویدالاثر رابر به همراه بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان با حضور معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد جامع اهل‌بیت علیه‌السلام برگزار شد.

سردار معروفی: یادواره شهید مراسم فتوحات نظام اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: فرهنگ مقاومت و مصونیت کشور ملت بزرگ ماست.

وی ادامه داد: مراسم شهدا و شهید، مراسم ختم نیست چه اجلاسیه، کنگره، یادواره و یادواره خانگی شهید، مراسم شهید مراسم فتوحات نظام اسلامی است؛ یعنی مراسم عزت، شرف و بزرگی ملت ایران و انقلاب اهل‌بیتی است.

سردار معروفی گفت: شهید متعلق به این خانواده هم نیست متعلق به این طایفه و قبیله و وقف شهرستان و استان نیست، شهید متعلق به همه ملت بزرگ ایران است.

وی، با بیان اینکه شهدا محور وحدت و حقیقت هستند عنوان کرد: همه در مقابل شهید تعظیم می‌کنند و در مقابل او زانو می‌زنند از هر نگاه و گرایش سیاسی هم به‌دور هستند.

سردار معروفی با بیان اینکه شهید محور وحدت و جهاد برای قدرت نرم اسلام و مکتب پیامبران است اظهار کرد: شهیدی مثل شهید یدالله سلیمانی پرورش‌یافته مکتب وحی و درس گرفته از عاشورا و کلاس درس عباس بن علی علیه‌السلام بود و پرورش‌یافته مکتب امام انقلاب بود به زیبایی از صحنه‌های خط مقدم عاشورا را تکرار کرد و امروز جاوید و ماندگار شد.

وی ادامه داد: شهید هم مظهر قدرت و بازدارندگی ملت بزرگ ایران در نگاه اهل بیتی بود شهید از همه چیز خود که جان و آبرو بود گذشت این‌گونه نبوده نسبت به متعلقات خود بی‌احساس و بی‌تفاوت باشد به‌شدت هم نسبت خانواده، همسر و فرزندان خود عاطفه دارد؛ اما با خدای خود برای بقای دین خدا معامله کرد؛ چون پرورش‌یافته عاشورای حسین بن علی علیه‌السلام است.

سردار معروفی بیان کرد: همه شهدا ما و این شهید یکی از عارفان ثارالله بر سر کلاس عباس بن علی علیه‌السلام به حسین بن علی علیه‌السلام رسیدند و آن را در وجود خود نهادینه کردند.

وی، تصریح کرد: وفای به امام، معرفت به امام دل‌ها را در وجود خود نهادینه کردند تا حسینی شدند و نهایت جاوید و ماندگار شدند.

سردار معروفی گفت: شخصیت شهید یدالله سلیمانی یک شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی است نه یک شخصیت نظامی و خشک این شهید عارف یدالله سلیمانی یک حقیقت بود شهید یدالله سلیمانی بدون توجه به دیگران حدوداً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از نماز دوزانو ذکر می‌گفت و گریه می‌کرد بارها این صحنه را در جبهه و جنگ مشاهده کردم و به این روح معنوی او غبطه خوردم.

وی با بیان اینکه در کربلا پنج همه حالات شهید یدالله سلیمانی، شهید بود افزود: طبق گفته شهید سلیمانی باید شهید بود تا به شهادت برسید اثری از خودبینی و کبر در او نبود خاضعانه در مقابل ذات اقدس الهی با نگاه رسالت محوری به دنبال استحکام درونی خود بود که با گره قلبی و محکم خود استحکام درونی پیدا کند درون رزم قوی شود تا بتواند در مقابل دشمن برون رزم قوی شود.

سردار معروفی با بیان اینکا کسی از خدا ترسید از غیر خدا نمی‌ترسد این ویژگی بزرگی بود که در وجود شهید سلیمانی نهادینه بود گفت: این ویژگی در شهید عارف یدالله سلیمانی در کربلایی پنج به اوج خود رسید.

احترام به شهید یدالله سلیمانی احترام به رفاقت به حاج‌قاسم نبود گر چه این هم برای ما مهم بود، شهید احمد سلیمانی شهید یدالله سلیمانی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی از بچگی با هم بودند، اما آن چیزی که او را در قلب‌ها جا می‌داد اخلاص و صداقت در همه وجودی او بود کم‌حرفی و پر کاری و تلاش مضاعف در وجود شهید یدالله سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه شهید یدالله شهید زنده بود گفت: این حرف حقیقت ما از یدالله عقب ماندیم ما از حاج‌قاسم عقب ماندیم معلوم نیست عاقبت بخیر شویم، راه عاقبت بخیری سخت است این مرد خدا به دو دیدبان قهرمان ملت ایران، ۳۵ سال التماس به عاقبت بخیری کرد اندیشه ما بعد از ۴۲ سال مجاهدت در دین خدا اگر اندیشه ما گرفته شود هیچ عاقبت بخیری برای ما نمی‌ماند.

سردار معروفی گفت: اندیشه زیبا ما امروز مورد هدف دشمن قرار گرفته است راه آنها را که راه پیغمبر در دستور کار قرار دهیم این مکتب قوی و جامعه ماندگار و انسان‌ساز، مکتب وحی و عاشوراست.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب