پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:03:57 - پنجشنبه 24 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانش آموز نخبه بسیجی رابری
حفظ قرآن، بزرگترین موهبت خداست
دانش آموز نخبه بسیجی، حفظ قرآن کریم را بزرگترین موهبت خدا دانست و با اعلام اینکه این کار دارای آثار و برکات فراوانی است، گفت: مهم‎ترین و عمده‎ترین اثر حفظ قرآن برایم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ به نقل از خبرگزاری بسیج از کرمان، حنانه مهدی‌پور دانش‌آموز نخبه بسیجی ساکن شهرستان رابر که در پایه یازدهم رشته علوم‌انسانی دبیرستان نمونه دولتی رضوان شهرستان رابر در حال تحصیل است؛ در گفتگو با خبرنگار مامی گوید: که از سال ۹۸ وارد مؤسسه دارالتحفیظ شهیدان ناجی شدم و خداوند توفیق حفظ ۱۵ جزء از زلال قرآن را به من عطا کرد و تا الان در مسابقات زیادی مثل آموزش‌وپرورش و هلال‌احمر شرکت کردم و حائز رتبه اول شدم و سال گذشته مدرک حفظ تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی را دریافت کردم.

 وی حفظ قرآن کریم را بزرگ‌ترین موهبت خدا دانست و با اعلام اینکه این کار دارای آثار و برکات فراوانی است، گفت: مهم‎ترین و عمده‎ترین اثر حفظ قرآن برایم، درک بهتر آن و عنایتی بود که خداوند به من داشت تا وارد این مسیر شوم به قول علامه طباطبائی (رضوان‌الله تعالی) که می‌فرمایید: «من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه
 ذره‌ای بودم و مهر تو مرا بالا برد…».

 این دانش‌آموز نخبه بسیجی اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ در گروه آموزشی عربی مبین مشغول تعلیم زبان عربی شدم و در حال حاضر گرایش لهجه عراقی را تدریس می‌کنم.

 وی افزود: من علاوه بر خواندن درس و کارهای مربوط به مدرسه و البته جرعه نوشی از کلام نورانی پروردگار، وقت خودم رو به “مطالعات فرادرسی” اختصاص می‌دهم، به این معنا که درباره مسائل مهم و گمشده‌های بشر امروز بیشتر مطالعه می‌کنم؛ گمشده بشر امروز “معارف ناب توحیدی” ست. توحید و محبت خداوند متعال، التیام‌بخش تمام مشکلات معیشتی و معنوی ماست؛ و امیدوارم به مدد الهی در آینده هم خداوند خدمت در این نظام مقدس رو در کسوت تعلیم‌وتربیت به حقیر عنایت کند.

 
 این دانش‌آموز نخبه بسیجی در ادامه گفت: محتوای آموزشی به نظرم خیلی جای بازنگری دارد؛ اندیشه اسلامی باید برای تمدن‌سازی به تمام پهنه گیتی عرضه شود و این محقق‌شدنی نیست مگر با تبیین صحیح مبانی اعتقادی و جهان‌بینی توحیدی و سرلوحه دعوت تمام انبیا دعوت به توحید و کلمه “لااله‌الاالله” است.

 وی افزود: من به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی از مسئولین آموزشی کشور در خواست دارم که با اهتمام هرچه بیشتر در حوزه تألیف کتب تحولی صورت بگیرد که اصول عقائد را بر مبنای نگرش صحیح بین نسل جوان تثبیت کند .

 
 مهدی‌پور در پایان تأکید کرد: نسل ما نسل ظهور است اگر برخیزیم باید خودمان را برای آن واقعه عظیم آماده کنیم و گام اول آماده‌سازی خود و جامعه “جهان‌بینی صحیح” است و توصیه می‌کنم به همه عزیزان که در دوره مجازی “بی‌نهایت شو” که هدیه امام‌رضا (ع) به همه دهه هشتادی‌هاست شرکت کنند تا به دنیای جدیدی فارغ از هر کتاب و جزوه‌ای وارد شوند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب