پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:41:02 - سه شنبه 7 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیت‌الله سید احمد خاتمی:
نامگذاری سال‌هاصرفاً یک تشریفات نیست
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نامگذاری سال‌ها که با ابتکار مقام معظم رهبری است صرفاً یک تشریفات نیست و در حقیقت تعیین نقشه راه در عمده‌ترین مسائل کلیدی است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با نگاه تحلیلی و تبیینی به شعار سال و فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر» گفت: نامگذاری سال‌ها که با ابتکار مقام معظم رهبری است صرفاً یک تشریفات نیست و در حقیقت تعیین نقشه راه در عمده‌ترین مسائل کلیدی است.
 
 وی افزود: در دهه اخیر بیشترین اهتمام مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها به مسائل اقتصادی است و دلیل آن این است که مشکل معیشت برای مردم ما یک مشکلی که می‌بینند و باید برای رفع آن تلاش کرد.
 
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری با این منطق که «ما می‌توانیم» برانند که به یاری خداوند مشکلات قابل‌حل است.
 
 وی با بیان دو نکته مهم در نامگذاری امسال یک جهش تولید، تأکید کرد: سال گذشته تولید بود امسال جهش تولید است که اقتصاد بدون تولید و بدون جهش آن آباد نخواهد شد.
 
 آیت‌الله خاتمی با بیان نکته دوم مسئله مشارکت مردم گفت: «هو الّذی ایّدک بنصره وبالمؤمنین» که با این دو ان‌شاءالله مشکلات برطرف خواهد شد.
 
 وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام مثل همه امامان کانون فضایل و کمالات است آن چرا که امروز ما باید از حضرت درس بگیریم صفت و خصلت ارزشمند «گذشت» است.
 
 سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: «عفو» و «گذشت» از خصال قرآنی است که همه امامان متصف به آن بوده و از جمله امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و شنیدید که فرد شامی به حضرت اهانت کرد؛ اما امام مجتبی (علیه‌السلام) به او گفت: «تازه از راه رسیدید جا ندارید؛ جا بدهیم، گرسنه‌ای؛ سیرت کنیم» انقلابی در وجود این فرد شامی پیدا شد و از ارادتمندان حضرت شد و گفت «الله اعلم حیث یجعل رسالته».


 انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب