پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:25:24 - جمعه 10 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مردم باید در دنیای تولید و تولیدکننده مشارکت کنند
خطیب جمعه رابرگفت: مردم باید با دنیای پس از تولید و تولیدکننده شراکت کنند؛ یعنی آموختن هنر و حرفه تجارت فروش و ایجاد زیر ساخت‌های موجود به‌مراتب کم‌هزینه‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با بیان دعای واجب در سوره حمد «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» گفت: حکمت این دعای واجب را در شبانه‌روز ۱۰ بار در نماز خود بخوانیم این است که این دعا اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز ما به‌عنوان انسان هدایت است.

وی افزود: این هدایت نیاز به وجود هادی دارد، خداوند منان به دو صورت این هادی و هدایت‌کننده برای من و شما مقرر کرده است قرآن صامت همان قرآن بر پیغمبر نازل شد و دیگری قرآن ناطق است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: امشب شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی که تعیین‌کننده مقدرات ماست چه زیباست در شبی که شبی قرآن صامت و قرآن مکتوب یادی کنیم از قرآن ناطق واسطه فیض جهان امام عصر (عج).

وی ادامه داد: قرآن ناطق امام‌زمان (عج) است شایسته است مؤمنین در این شب قدر اختصاص به دعا برای وجود آن ولی نعمه هستی امام‌زمان (عج) دعا کنیم.

امام‌جمعه رابر یادآور شد: از جمله وظایف مهم ما در شب قدر تجدید عهد با ولی‌امر است عهد ببندیم پای عهد و میثاق خود با امام عصرمان بمانیم خدا را در بهترین شب برای بهترین فرد امام‌زمان (عج) با بهترین عمل همین دعا برای امام‌زمان بخوانیم و از این دعا غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر به‌صورت مسجد محور برگزار می‌شود افزود: در مساجد مراسم خوبی تدارک‌دیده‌شده امید دارم نوجوانان و مؤمنین خداجو از این شب‌های قدر غفلت نکنند و با مناجات ان‌شاءالله از شب‌های قدر بهره کافی ببرند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بعد از گذشت چهار سال به موضوع جهش تولید گفت: بر این موضوع «جهش تولید» تأکید ویژه‌ای داشتند این تأکید ویژه مشارکت مردم در جهش تولید است.

وی عنوان کرد: منظور از مشارکت مردم در جهش تولید اینکه اولاً مردم باید محصولات داخلی خریداری کنند مشارکت مردم در خرید محصولات داخلی کشور و آنچه در کشور تولید می‌شود مردم با خرید کالاهای داخلی می‌توانند کمک و همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی تأکید کرد: مردم باید با دنیای پس از تولید و تولیدکننده شراکت کنند؛ یعنی آموختن هنر و حرفه تجارت فروش و ایجاد زیر ساخت‌های موجود به‌مراتب کم‌هزینه‌تر است.

وی ادامه داد: عرصه تولید یک امر تخصصی است هر کسی نمی‌توانند در امر تولید ورود کند بعد از تولید سنگر فروش داخلی و صادرات این مردم به عهده بگیرند مردم بخواهند یک سنگر فروش محصولات داخلی به دست گیرند دولت باید زمینه کار فراهم کند.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: دولت با ایجاد بنگاه‌های خصوصی زمینه برای مشارکت مردم فراهم کند و تحریم‌ها را دور بزند.

وی تصریح کرد: از ۱۰ هزار محصول در کشور تولید می‌شود می‌توانیم با ۲۰۰ کشور تولید و بعد صادرات بنگاه خصوصی مردم، در عرصه صادرات تولید داخلی ورود کنند در واقع دو میلیون عرصه جهاد اقتصادی با مشارکت مردم ایجاد شده که جهش تولید و اشتغال‌زایی به همراه دارد.

خطیب جمعه رابر گفت: مردم به شعار سال فرمان ولی نعمه هستی لبیک بگویند به جد ورود کرده و ثمر شعار سال در پایان سال مردم به طور محسوس حس کنند.

وی با اشاره به ۶ ماهگی تولد طوفان الاقصی با فرارسیدن ۱۵ فروردین گفت: تولد طوفان الاقصی در حالی رقم می‌خورد در ۶ ماهگی تولدش دشمنان خودش را ضربه‌فنی کرد.

خطیب جمعه رابر گفت: به‌محض به وجود آمدنش رژیم جعلی اسرائیل را ضربه‌فنی کرد ۱۸۰ روز از این ماجرا می‌گذرد محور مقاومت ۱۸۰ بار نتیجه این حرکت شگفت‌انگیز این دشمن ظالم را ضربه‌فنی کرده است در طول ۷۶ سال جنایت شما می‌بینید سابقه نداشت رژیم اسرائیل موضوع دفاعی و پدافندی بگیرد.

وی ادامه داد: می‌توان از ۱۵ مهرماه تا امروز روز پدافند رژیم جعلی نام نهاد. در این ۶ ماه مهم‌ترین حوادث روز اول ضربه‌فنی شدن رژیم جعلی بود، محور مقاومت تبدیل به شبکه مقاومت شد به هم شبکه مقاومت وصل شدند جرقه‌های مقاومت را شهید سلیمانی ایجاد کرد با هوشمندی صبر راهبردی به فضل الهی با دعاهای ما هر چه زودتر ریشه کفر و ظلم در سراسر عالم به‌ویژه غده سرطانی خشکیده شود.

وی با اشاره به تقارن ۱۳ فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی علیه‌السلام گفت: مواظب باشید در این روز طبیعت قداست‌شکنی نشود حدود الهی نشکنید مردم و مسئولان در این زمینه مسئولیت دارند به جد در این روز طبیعت با هنجارشکنان با قاطعیت برخورد و حدود الهی را جاری کنند.

خطیب جمعه رابر همچنین با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس بر همه فرض و واجب شرعی است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب