پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:55:50 - چهارشنبه 22 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
عید محصول ضیافت الهی و پذیرش عید سعید فطراست
امام جمعه رابر گفت:امروز آنچه از خدا خواستیم کرامت، عهد، رحمت و مغفرت بود این عید محصول ضیافت الهی وپذیرش این عیدسعید فطر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و تبریک عید بندگی، عید سعید فطر با بیان اینکه ماه مهمانی ضیافت الله را به پایان رساندیم گفت: عید در اسلام، در کنار ضیافت الهی است؛ یعنی یک‌وقتی انسان زمینی یا زمانی می‌اندیشد فروردین عید او می‌شود یک‌وقت انسان الهی فکر می‌کند؛ یعنی در دین نه زمانی و نه زمین اگر عبادتی انجام شد و آن عبادت، عبادت ویژه بود و بنده در آن عبادت، مهمان خدا شد و خدا میزبانی را پذیرفت آن عید می‌شود.

امام‌جمعه رابر افزود: این عید در کل اسلام دو وقت است یک ماه انسان مهمانی خدا را می‌پزید و وارد مهمان‌خانه پروردگار عالم می‌شود بعد از یک ماه بندگی وارد عید می‌شود از خدا چیزهایی را می‌طلبد که خدا به اهل‌بیت عصمت و طهارت داده است .

وی افزود: امروز از خدا می‌خواهیم آنچه را به اولاد علی داده‌اید به ما عطا بفرما، چند چیز در این دعای دست و قنوت از پروردگار عالم خواستیم پنج بار در رکعت اول و چهار بار در رکعت دوم از خدا دنیا نخواستیم آنچه از خدا خواستیم کرامت، عهد، رحمت و مغفرت بود این عید محصول ضیافت الهی وپذیرش این عیدسعید فطر است.

خطیب جمعه رابر یادآور شد: چه مهمانی از این بالاتر که یک ماه انسان راز و نیازی داشته باشد بر میزبان و عید دوم زمانی که انسان وارد سرزمین مکه تشرف پیدا می‌کند به سرزمین وحی می‌رسد آن روز قربانی برای ما عید است چرا که محصول مهمانی خداوند منان است حاجیان هم در سرزمین وحی جزء ضیوف الرحمان هستند.

وی عنوان کرد: مکتب الهی از این زیباتر و هنرمندانه‌تر که در مهمانی مهمان را در پایان یک ماه مهمانی به عید می‌رساند اعیاد دیگر در اسلام نیز غنی است؛ چرا که عصاره آن عید فطر و عید قربان است.

امام‌جمعه رابر گفت: ما با داشتن چنین مکتبی چرا دنبال خوی حیوانی قدم برداریم آن صاحب‌خانه همه تلاشش برای این میزبانی این بود ما را به انسانیت برساند روح ما الهی است پاک و بی‌آلایش گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دو مطلب مهم باید همواره در محور برنامه‌های انقلاب و نظام اسلامی دانست اولین مطلب ضرورت حضور مردم در صحنه انقلاب تا این قیام الهی همچنان زنده بماند.

وی با اشاره به سوره مبارکه نور آیه ۶۹ درباره وظیفه مردان باایمان عنوان کرد: مردان باایمان، مؤمنین راستین کسانی هستند از لحاظ عقیده به خدا و پیغمبر الهی ایمان آورده باشند و از حیث عمل هر گاه مطلب مهم اجتماعی حکم جامع امت اسلامی فرا رسد هرگز صحنه را رها نمی‌کند.

امام‌جمعه رابر، با بیان اینکه وظیفه مردم حضور در صحنه اجتماع دین و مجالس سیاسی است افزود: مردم خوب رابر با وحدت همیشگی، با حضور چشمگیر وبی نظیر با الفت و مودت همیشگی در اجتماعات دینی و مجالس سیاسی حضوری مثال‌زدنی دارد.

وی ادامه داد: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که مردم عزیز ما با وحدت همیشگی در همه صحنه‌ها، مجامع دینی و سیاسی و از خصوص همین نماز عید فطر حضور مثال‌زدنی دارد.

امام‌جمعه رابر دومین مطلب مهم را عبرت از سرنوشت حکومت علوی و مجتبوی برشمرد و افزود: اگر مردم در صحنه مجامع سیاسی و اجتماع دینی حاضر نشوند رقیب خون‌آشام او چهره می‌گرداند چنانچه در حکومت امیرالمؤمنین و امام مجتبی علیه‌السلام نشانه خوبی برای این عبرت تلخ وجود دارد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان بگویم این نظام حاکم و این رهبری و امامت بی‌بدیل معصوم حق است و به این نظام و امامت قناعت کرد باید به‌عنوان سربازان الهی در پای این نظام و انقلاب به‌عنوان یک پایگاه و پشتوانه محکم حضور ما ضروری و لازم است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امروز روز عید است با شهدای عزیزمان قریب ۳۵۰ شهید شهرستان و شهید سلیمانی عهد و پیمان ببندیم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم و از آرمان‌های نظام و انقلاب با خونمان تا نفسی در وجودمان قرار دارد این راه باقدرت، ایمان و اعتقاد ادامه خواهیم داد و به فضل الهی این پرچم به دست امام‌زمانمان سپرده خواهد شد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب