پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:26:34 - جمعه 24 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام‌جمعه موقت رابر:  
حجاب یک خط مقدم است
امام جمعه موقت رابر گفت: باید محکم پای اصول و مبانی دین مبین اسلام ایستاد چرا که حجاب یک خط مقدم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن شمس‌الدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: وارد ماه شوال شده همان‌طور ماه رجب‌المرجب، شعبان المعظم و ماه رمضان‌المبارک پسوند دارد ماه شوال پسوند شوال المکرم دارد.
 
 وی، با بیان چرایی این پسوند افزود: خداوند متعال در عید سعید فطر بندگان را به عیدی تقوا اکرام می‌کند نکته مهم نگه‌داشتن تقوایی که در این ماه بهار معنویت برای ما ایجاد شده می‌طلبد اعمال را بعد از ماه مبارک رمضان حفظ کنیم.
 
 امام جمعه موقت عنوان کرد: امام سجاد (علیه‌السلام) دشمن‌‌ترین دشمنان نفس انسان بیان می‌کند؛ لذا باید پناه ببریم به خداوند متعال و نجات الهی از دو دشمن حیله‌گر طلب کنیم و باید برنامه‌ریزی در مسیر قرآن کریم و سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت و استقامت در انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشیم.
 
 وی، بر اساس سخن امیرالمؤمنین از نشانه‌های انسان متقین اخلاص عمل، نداشتن آرزوی طولانی و بهره‌مندی از فرصت‌ها برشمرد و گفت: امید است از سخنان امیرالمؤمنین در زندگی خود بهره ببریم.
 
 امام جمعه موقت رابر با تأکید رهبر انقلاب بر مقوله حجاب و عفاف در جمع مسئولان نظام یادآور شد: سال قبل ۱۵ فروردین رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای با مسئولین نظام داشتند موضوع حجاب و عفاف مطرح کردند و فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و مسئولین برنامه داشته باشند این کار با برنامه دنبال شود.
 
 وی ادامه داد: امسال نیز رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب و عفاف در جمع مسئولین نظام این نکته مطرح کردند؛ بنده معتقدم در دولت و قوه قضاییه در این زمینه مسئولیت وجود دارد بایستی به مسئولیت شرعی خود عمل کنند ما این برداشت می‌کنیم مسئولین کوتاهی در زمینه حجاب و عفاف کردند و اگر اقدامی صورت گرفته اقدامی سطحی و گزینشی بوده است.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شمس‌الدینی تأکید کرد: در این جنگ همه‌جانبه که دشمن علیه حجاب و عفاف راه انداخته از دستگاه مختلف کشور مردم بیشتر توقع و انتظار دارند با یک برخورد هوشمندانه، عالمانه و حتی قاطعانه با این چالش برخورد شود.
 
 وی، با اشاره تفسیر سوره نور حجت‌الاسلام قرائتی و آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب در مورد آفات بی‌حجابی گفت: مردم ما حق دارند ناراحت باشند چرا که رونق گرفتن چشم‌چرانی، هوس‌‌بازی، توسعه فساد و فحشا، سوءقصد، تجاوز به عنف، خودکشی و فرار از خانه در اثر آبروریزی و بالارفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگی را در پی دارد.
 
 امام جمعه موقت رابر اذعان کرد: انتظار مردم انتظار حقی است و مقام معظم رهبری دوباره در جلسه با مسئولین نظام نظر قاطع در مورد حجاب بیان کردند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس الدینی گفت: در مورد حجاب از دیدگاه فقهی، شرعی، قانونی و مسائل و ملاحظات جانبی وجود دارد.
 
 وی، تأکید کرد: حجاب یک حکم مسلم شرعی است این چیزی که از آن صرف‌نظر نمی‌شود کرد مقام معظم رهبری از مسائل اصولی و مبانی دین به‌هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شمس‌الدینی با اشاره به فتنه سال ۸۸ و اغتشاش‌گران تصریح کرد: باید محکم پای اصول و مبانی دین مبین اسلام ایستاد و رهبر معظم انقلاب زیر بار این بدعت نرفتند در بخش حجاب بیان کردند حجاب یک خط مقدم است.
 
 وی عنوان کرد: اگر نسبت به حجاب منفعلانه برخورد کردیم برای دشمنان دستاوردی ایجاد می‌شود و کاری می‌کنند کشور به وضعیت قبل از انقلاب و دوران طاغوت برگردد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شمس الدینی گفت: نیروی انتظامی یک اطلاعیه از روز شنبه اعلام کرده و در این زمینه اقداماتی داشتند سایر مسئولین کشور همکاری با نیروی انتظامی داشته باشند تا از این فتنه دشمنان بر علیه ارزش‌ها راه انداخته رد شویم.
 
 وی با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ضمن تبریک گفت: همه ما باید مدیون و قدردان جان‌فشانی و تلاش‌های نیروهای انتظامی و امنیتی کشورمان باشیم چرا که امنیت نعمتی بدون جایگزین مانند اکسیژن برای جامعه ضروری است.
 
 امام جمعه موقت رابر گفت: مسئولین با رصد اطلاعاتی بیشتر و تجهیزات نظامی بیشتر در این عرصه کوشا باشند.
 انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب