پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:08:13 - پنجشنبه 30 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
عملیات وعده صادق برای غرب بهت‌آور بود
خطیب جمعه رابر گفت: تعبیرهایی که امروزه از این تنبیه می‌شنویم بزرگ‌ترین عملیات پهپادی تاریخی است این عملیات وعده صادق از چند جهت بهت‌آور بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت منتظران ظهور به رعایت تقوای الهی و به‌پاس حماسه تنبیه رژیم صهیونیستی که در آستانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ گفت: تشکیل سپاه انقلاب اسلامی، نتیجه هوشمندی و درایت امام رضوان‌الله تعالی علیه بود.

وی افزود: سپاه پاسداران امروزه با حضور بابرکت و مخلصانه خود در عرصه‌های گوناگون موردنیاز کشور به یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی، اطلاعاتی، فرهنگی، خدمت‌رسان، کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

خطیب جمعه رابر گفت: پاسداران انقلاب اسلامی آن‌چنان در این راه مجاهدت، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند که امام رضوان‌الله تعالی علیه دو سال بعد از سالروز تشکیل سپاه پاسداران فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» این جمله عظیمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: قوام کشور ما به سپاه پاسداران ما بستگی دارد این جمله‌ای که امروزه با حماسه تنبیه رژیم صهیونیستی همه دنیا به کلام نورانی امام رضوان‌الله تعالی علیه پی بردند این تنبیه به بزرگ‌ترین عملیات پهپادی تاریخ تاکنون تعبیر می‌شود.

وی ادامه داد: تعبیرهایی که امروزه از این تنبیه می‌شنویم بزرگ‌ترین عملیات پهپادی تاریخی است این عملیات وعده صادق از چند جهت بهت‌آور بود.

خطیب جمعه رابر افزود: جهت اول؛ ناکامی غرب در رهگیری محدود موشک‌هایی که از ایران به‌طرف سرزمین اشغالی شلیک شد، عظمت این عملیات در ناکام بودن سه پدافند که غرب برای منهدم کردن پهپادها و موشک‌های ایرانی تشکیل داده بود.
وی، تصریح کرد: نتیجه این تنبیه این بود غرب در رهگیری و پدافند هوایی ناکام بود این قدرت پوشالی غرب در رأس آمریکا و قدرت پوشالی غده سرطانی رژیم صهیونیستی را مردم دنیا مشاهده کردند.

امام‌جمعه رابر گفت: جهت دوم بهت‌آور این عملیات وعده صادق؛ عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران برابری می‌کند با آتش سالیانه کشورهای غربی قیاس دارد ببینید در حالی آتش لحظه‌ای رخ داد نیروهای مسلح و هوافضا جمهوری اسلامی ایران ما از موشک‌های پیشرفته خود استفاده نکرد، هایپرسونیک به کار نگرفت، موشک ویژه خرمشهر ۴ به کار گرفته نشد در موضع پهپادی فقط از پهپاد شاهد ۱۳۶ استفاده شد.


وی ادامه داد: پهپاد شاهد ۱۳۶ پهپادی بود که غربی‌ها بارها می‌گفتند ما قادر هستیم این پهپاد را در هوافضا شناسایی کنیم دیدیم غربی‌ها در شناسایی این پهپاد شاهد ۱۳۶ ناکام بودند چگونه می‌توانند موشک‌های پیشرفته نظام جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کنید آنها در این قبیل سلاح‌ها ناکام ماندند.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: جهت سوم این است این فقط نمایش قدرت بود نه اعمال قدرت، نمایش قدرت یعنی سپاه پاسداران به غرب رژیم غاصب نشان داد حداقل اثر مخرب و تخریب گسترده‌ای در پیش دارد شما در این عملیات ناکام بوده‌اید وای و فغان بر شما روزی نظام جمهوری اسلامی ایران از نمایش قدرت بیرون بیاید و اعمال قدرت صورت گیرد.

وی افزود: اگر خطای راهبردی از رژیم غاصب اسرائیل صورت بگیرد نتیجه آن محو این غده سرطانی از روی کره زمین خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی‌سلیمانی گفت: نکته چهارم؛ قیاس کنید، این عملیات وعده صادق با حرکت ناجوانمردانه‌ای که رژیم غاصب با کنسولگری ایران حمله کرد را قیاس کنید، مسیر عملیاتی رژیم غاصب ۳۷۰ است قیاس با محدوده وسیع عملیات جمهوری اسلامی ایران ۱۸۰۰ کیلومتر طراحی کردند؛ یعنی پنج برابر محدوده عملیات جمهوری اسلامی نسبت به رژیم غاصب بالاتر بود.

وی ادامه داد: با این حجم فاصله درصد تخریب را ببینید امروزه به سانسور خبر روی آورده عامل اصلی آمریکا بود متوجه شد اف ۳۵ امریکایی ۶ موشک حمله کرد ایرانی‌ها با ۱۷۰ پهپاد شاهد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک حمله کردند این حمله بی‌سابقه است.
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این نشان می‌دهد اگر خطای راهبردی از سوی رژیم غاصب صورت گیرد درصد عملیات ویران‌کننده برای رژیم غاصب به طبع بالاتر و درصد تخریب سنگین‌تر از تنبیه است.

وی با بیان نکته پنجم افزود: عظمت بعد پیوند میدان و دیپلماسی است رژیم غاصب هم در میدان و دیپلماسی ناکام بود در دیپلماسی شورای امنیت بین‌الملل تشکیل شد در این شورا یک بیانیه هم برای حمایت اسرائیل این رژیم غاصب صادر نشد.
خطیب جمعه رابر گفت: پیوند میدان و دیپلماسی در جمهوری اسلامی به‌وضوح روشن و مشاهده می‌کنیم
ما می‌بینیم که جلوه این پیروزی با پیوند دیپلماسی صدچندان شده است.

وی افزود: هدف اصلی از این تنبیهی که برای رژیم غاصب اسرائیل در دو چیز خلاصه می‌شود هدف اصلی این است تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران این نشان می‌دهد صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده است.

امام‌جمعه رابر گفت: هر خطایی از رژیم غاصب صورت بگیرد پاسخی دندان شکننده و محکم دریافت خواهند کرد.

وی هدف دوم را نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این سیلی کمرشکن را همه دنیا دیدند بهترین واژه به عبارتی برای این تنبیه می‌توان به کاربرد عبارت از شکست رژیم غاصب، به چه کنم چه کنم جلسات آنها کشیده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی‌سلیمانی گفت: این عملیات تنبیهی در آستانه یک معجزه دیگر هم اتفاق افتاده است آن هم پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹، حمله آمریکا در طبس که بالگردها و هواپیماهای آنها گرفتار شن و ماسه شد ۴۳ سال از آن تاریخ می‌گذرد امروز با معجزه تفکر بسیجی و سپاهی آمریکا غاصب شکست خورد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب