پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:19:05 - یکشنبه 19 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲ هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایر
مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار ۲ هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ علی تیرگیر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره سهمیه دانش‌آموزان عشایر در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانش‌آموز عشایری که دوره متوسطه اول و دوم را در مدارس عشایری گذرانده باشند، می‌توانند از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه این ظرفیت شامل دانش‌آموزان دختر و پسر می‌شود، افزود: با این ظرفیت از خود افراد عشایر و بومی منطقه برای دانش‌آموزان همان منطقه معلم می‌گیریم که این کاری بی‌بدیل است.

 مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: همچنین امسال هم مانند سال گذشته در آزمون ماده ۲۸ وزارت آموزش‌وپرورش در آموزگاری، دبیری و معلم پرورشی و هم مربیان تربیت‌بدنی سهمیه ویژه عشایر را داریم.

 تیرگیر عنوان کرد: ظرفیت سال گذشته آزمون استخدامی آموزگاری هزار نفر برای عشایر بوده که در نظر داریم امسال این میزان افزایش یابد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب