پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:51:07 - یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای شهرستان رابر به میزبانی ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام
سیزدهمین یادواره ۳۵۰ شهید شهرستان رابر و ۷ شهید گمنام مهمان شهر را بر به میزبانی ۷۲ شهید پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل علیه‌السلام با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن رفیعی، روایتگری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود شهرجردی و مداحی حاج امین مهدی‌پور در مسجد امام حسین شهرک رابر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ سیزدهمین یادواره ۳۵۰ شهید شهرستان رابر و ۷ شهید گمنام مهمان شهر را بر به میزبانی ۷۲ شهید پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل علیه‌السلام با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، جمعی از مسئولین، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حضور پررنگ مردم و با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن رفیعی، روایتگری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود شهرجردی و مداحی حاج امین مهدی‌پور در مسجد امام حسین شهرک رابر برگزار شد.

جمله شهید حاج قاسم محصول روایت‌هاست

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رفیعی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: شهادت مفتی نیست، این جمله حاج قاسم محصول روایت‌هاست؛ تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود. شرط شهیدشدن، شهید بودن است.
 
 وی افزود: در حدیثی از حضرت صادق علیه‏السلام سؤال شد که مکارم اخلاق چیست؟ حضرت در جواب فرمود: «اَلْعَفْوُ عَمَّنْ ظَلَمَکَ، وَصِلَهُ مَنْ قَطَعَکَ، وَاِعْطاءُ مَنْ حَرَمَکَ وَقَوْلُ الحَقِّ وَلَوْ عَلی نَفْسِک»َ؛ «گذشت از کسی که به تو ستم روا داشته است، و ارتباط داشتن با کسی که با تو قطع رابطه کرده است، و عطا نمودن به کسی که تو را محروم ساخته، و سخن حق گفتن هرچند بر ضررت باشد.»
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رفیعی اظهار کرد: «با کسی با تو قطع رحم کرده صله‌رحم کن می‌شوید شهید عباس بابایی».
 
 وی، با تأکید بر ضرورت عمل به منش شهید گفت: ما حرف شهید می‌زنیم و عکس شهید می‌بینم؛ ولی عکس شهید عمل می‌کنیم هر یک‌نفس ما یک خون برایش رفته است جایی شکر نعمت به جا نیاورید نعمت از شما گرفته می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رفیعی با اشاره به سوره مریم گفت: آنکه ایمان و عمل و صالح دارد خدا محبت اینها به دل دیگران می‌گذارد.
 
 وی ادامه داد: محبت دائمی با کنار هم قرارگرفتن ایمان و عمل صالح به وجود می‌آید و به همین دلیل که محبت حاج‌قاسم را دشمنان نتوانستند در دل‌ها از بین ببرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رفیعی با بیان اینکه قلب قرآن «سوره یاسین» است، پمپاژ خون به بدن به‌وسیله قلب است، بیان کرد: کسی سوره یاسین نفهمد هیچی از قرآن نمی‌فهمد، یک آیه قلب «سوره یاسین» و آن آیه آخر سوره یاسین «فَسُبْحانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ».
 
 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رفیعی خاطرنشان کرد: مثل شهدا هر کس در این عالم به ملکوت عالم وصل شد قطعاً نتیجه آن را خواهد دید.

این مراسم با عرض خیر مقدم امام جمعه رابر و برپایی چایخانه امام رضایی خادمیاران رضوی شهرستان رابر همراه بود و نیز عاشقان امامت و ولایت بر سر سفر شهدا مهمان شدند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب