پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:45:27 - جمعه 21 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه شهرستان رابر:
تکریم دختران مأموریت ذاتی جمهوری اسلامی است
خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه یکی از رفتارهای تکریمی تکریم بانوان و دختران است گفت: تکریم دختران مأموریت ذاتی جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک روز دختر ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) گفت: دنیا میدان کسب کرامت است، مکتب اهل‌بیت عصمت طهارت هم مدرسه کسب کرامت است.

وی افزود: حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: در تحصیل کرامت‌ها اطاعت کنید؛ بنابراین خودمان را در دایره کرامت قرار دهیم؛ چراکه ریشه کرامت‌شناسی؛ تقوا، خویشتن‌داری، پرهیز از گناه است.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: معیار کرامت این است که خود را در مسیر طاعت و بندگی خدا قرار دهد؛ اما اگر در مسیر گناه، تخلف از قرآن الهی قدم برداشتیم به خودمان اهانت کردیم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: حقیقت کرامت این است که انسان هوای نفس را کنترل کند و نفس چموش را مهار کنیم.
وی، با بیان اینکه یکی از رفتارهای تکریمی تکریم بانوان و دختران است، افزود: تکریم دختران مأموریت ذاتی جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه رابر توضیح داد: بانوان و دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردارند این جایگاه ممتاز یک جایگاه تصنعی و شعاری و سمبولیک نیست؛ بلکه این جایگاه کاملاً عینی، محسوس و نازل به تمام آموزهای اسلامی اعم از این آموزه اعتقادی، اخلاقی و فقهی است در هر دو جنبه فردی و اجتماعی است.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: مکتب اسلام دارای الگوی تعالی دختران است ما به الگوی تعالی دختران به‌شدت احتیاج داریم.
وی یادآور شد: یکی از مبنای سند تحول رشد تعالی دختران ما در مدارس است؛ اما ضعف و کم‌کاری نشان داده‌ایم باید کم‌کاری‌ها را جبران کنیم.

خطیب جمعه رابر افزود: حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) شأن و جایگاه دارد دختران و بانوان ما شأن دارند باید شأن خودشان را باحیا، عفت و اتصال معنوی و مراوده و سخن با پروردگار عالم شأن این ودیعه روحی را نگه بدارند.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام گفت: امسال حج برائت، نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی را در پی خواهد داشت این بیداری باعث زوال و نابودی رژیم منحوس می‌شود و دست آن کسانی که به این رژیم منحوس کمک می‌کنند را رسواتر می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی ابراز کرد: حج برائت یعنی اینکه امسال حاجیان به‌شدت آماده اقامه برائت علیه آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل هستند و نه‌تنها در روز عرفه بلکه در همه مناسک حج، حاجیان ما در این حج برائت صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

وی گفت: این حج برائت منافعش برای جریان مقاومت و ضررش برای استکبار جهانی که حامی این رژیم پلید و غاصب مثل اسرائیل منحوس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: با حج برائت امسال و بیداری جهانی که اتفاق خواهد افتاد شاهد زوال و نابودی این غده سرطانی به فضل الهی خواهیم بود الحمدلله بیش از ۳۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام متعلق به این شهرستان رابر است این حاجیان عزیز نماینده من و شما در این حج برائت حضور دارند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب