پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:02:20 - شنبه 22 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر:
دهه کرامت همان دهه فجر آستان قدس رضوی است
دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر، گفت: این دهه، دهه فجر آستان قدس رضوی که شروع و پایان آن با میلاد شمس الشموس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر در قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) و آغاز دهه کرامت گفت: این دهه، دهه فجر آستان قدس رضوی که شروع و پایان آن با میلاد شمس الشموس است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه‌السلام) که فرمودند: مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّه ُ عن قَلبِهِ یَومَ القِیامَهِ، گفت: هر که غم و نگرانی مؤمنی را بزداید، خداوند در روز قیامت گره غم از دل او بگشاید.

علی حسین منتظری عنوان کرد: فلسفه تشکیل کانون‌های خدمت رضوی در کشور، استان و شهرستان‌ها همین شادکردن دل مؤمنان نیازمند و امید دادن به آستان ائمه علی‌الخصوص آقا علی بن موسی‌الرضا است که این معامله دو سر سود دارد کسی که از او رفع مشکل می‌شود شادی و لبخند هست و هم کسی که ایجاد شادی می‌کند در درگاه باری‌تعالی در روز قیامت شادی قلب مؤمن بخشنده را همراه دارد.

وی ادامه داد: کانون خدمت رضوی در شهرستان رابر شامل کانون‌های محله‌ای که در محله‌های چهارگانه شهرستان به شناسایی و ارائه خدمات به نیازمندان می‌پردازند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر با ارائه خلاصه‌ای از گزارش عملکرد یک‌ساله کانون خدمت رضوی شهرستان را بر گفت: در طول سال گذشته خدماتی ارائه شده از جمله در بخش تأمین و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان توسط خادمیاران رضوی شهرستان، اهدای ۴ جهیزیه ساده به زوج‌های جوان نیازمند، تأمین اقلام مایحتاج ضروری زندگی از جمله تأمین قالی و یخچال به نیازمندان، ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر و تجهیز خانه‌های نیازمند، سلامت و اهدا دارو و معرفی بیماران خاص به مراکز درمانی است.

وی همچنین ادامه داد: تهیه ۲۳۰۰ غذای گرم و ۵ هزار افطاری ساده و ۹۰ مورد بسته متبرکی و حضور در جشن تکلیف و برگزاری چهارشنبه‌های امام رضایی هر هفته در مساجد می‌توان اشاره کرد.

منتظری در پایان با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر آمادگی جمع‌آوری نذورات در قالب چهارشنبه‌های امام رضایی است و افزود: خادمیاران دست کمک و یاری به شما مردم خیر و نجیب دارد ونیز در بحث چایخانه حضرت امام رضا علیه‌السلام و راه‌اندازی موکب در این ایام آماده خدمت‌رسانی است.

منتظری گفت: در این دهه کرامت برنامه متنوعی از جمله برگزاری جشن تولد فرزندان شهیدان و جانبازان، غبارروبی حرم مطهر امامزاده‌ها و قبر مطهر شهیدان و نیز برگزاری شبی در محضر قرآن و شب‌شعر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت است

در ضمن مراسمی جشنی به مناسبت اولین روز دهه کرامت در مسجد مصلای بزرگ این شهر به همت کانون خدمت رضوی برگزار شد مولودی‌خوانی، پخش شیرینی و شربت و هدیه به دختران ازجمله این برنامه بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب