پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:14:11 - پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با حضور خادمیاران رضوی؛
آیین غبارروبی ضریح مطهر امامزاده سید مرتضی رابر برگزار شد
به مناسبت دهه کرامت، مراسم غبارروبی و عطرافشانی با حضور دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر، جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ همزمان با دهه کرامت این مراسم غبارروبی و عطرافشانی در فضایی معنوی با حضور دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رابر، جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی انجام شد.

در طول این مراسم، شاعران و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت آیات نورانی قرآن و مدیحه‌سرایی به این آیین باشکوه، معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند و همزمان، گنبد منور امامزاده را با گلاب ناب شستشو دادند. پس از پایان آیین غبارروبی نیز خواهر شهید شهریار خواجه حسنی ضمن قرائت فاتحه، با خاطره‌گویی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ امامزاده سید مرتضی از زیارتگاه‌های مشهور شهرستان رابر است که در روستای سید مرتضی از توابع بخش هنزا شهرستان رابر قرار دارد .

مردم منطقه معتقدند سید مرتضی پسر موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) است که از عراق به ایران آمده دشمنان او را تا این منطقه تعقیب کرده و سپس به شهادت رسانده‌اند این زیارتگاه باشکوه است و اطراف آن را درخت‌های بزرگ بنه پوشانده است. در کنار قبر وی قبر دیگری منسوب به سلطان سید محمود، فرزند ایشان، وجود دارد.

بنای قدیمی این زیارتگاه متعلق به قرن هشتم هجری قمری است که امروزه در لابه‌لای بنای جدید مستور شده است.

قدمت بنا و ارادت مردم به سید مرتضی در وقف‌نامه‌های قدیمی مشهود است و اصالت ایشان را به‌عنوان منتسبان به اهل‌بیت تأیید می‌کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب