پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:33:05 - یکشنبه 20 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:
رئیس‌جمهور باید از همه ظرفیت‌های جهانی با حفظ عزت اسلامی استفاده کند
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهور باید از همه ظرفیت‌های جهانی با حفظ عزت اسلامی استفاده کند زیر بار خواسته‌های قلدران و مستکبران نرود و به دستورات اسلام عمل کند کشور پیش می‌رود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ از ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری، با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور عزیزمان آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: به برکت جمهوری اسلامی یادگار امام راحل کشور عزیز ایران با نظام سیاسی مردم‌سالاری اسلامی بن‌بست ندارد.  

وی افزود: وقتی که کشور نیاز به خدمتگزار جدید داشته باشد این ساختار جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای مردم این امکان را فراهم آورده خدمتگزار دیگری را انتخاب کند. 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای انتخاب در اسلام از نگاه امام و رهبری عنوان کرد: دو شاخصه «اسلامیت» و «جمهوریت» به ما نشان می‌دهد فرد مناسب برای ریاست‌جمهوری کیست. 

وی ادامه داد: شاخصه «اسلامیت» به ما نشان می‌دهد رئیس‌جمهور عمیقأ باید اعتقاد به اسلام داشته باشد اعتقاد به اینکه تنها راه سعادت دنیا و آخرت جامعه بشری عمل به اسلام است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: اعتقاد به اینکه در هر دوره‌ای از دوره‌های زمانی تنها راه صلاح و نجات عمل به مکتب اسلام است. 

وی با بیان «اسلامیت» خصوصیت دیگر رئیس‌جمهور تراز گفت: عمیقاً پایبند عملی به اسلام باشد که از آن تعبیر به تقوای و عدالت می‌کنیم که با تمام وجود پایبند به دستورات اسلام باشد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: خصوصیت سوم اینکه با تمام وجود اعتقاد داشته باشد که نظام اسلامی در این دوره زمانی تنها راه صلاح و نجات بشریت یعنی جمهوری اسلامی است آن دو خصوصیت مربوط به اصل اسلام بود این خصوصیت مربوط به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و عمیقاً اعتقاد به حیات‌بخشی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشد.  

وی، ادامه داد: خصوصیت چهارم اینکه «کارآمد» باشد بداند راه صحیح کشور را و هم بتواند این راه صحیح را پیش ببرد و نسبت به جنبه مردمی و جمهوری بودن باید با تمام وجود به مردم اعتقاد داشته باشد همان‌گونه که امام بزرگوار به مردم اعتقاد داشت و مقام معظم رهبری به مردم اعتقاد دارد.  

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علاوه بر اینکه به مردم اعتقاد داشته باشد با تمام وجود خدمتگزار مردم باشد، علاوه بر این بتواند اقیانوس ملت را مشارکت در پیشرفت بدهد ظرفیت‌های عظیم فطری، توانایی‌های گسترده راه‌گشای انسانی که این کشور دارد رئیس‌جمهور بتواند اینها را به کار و بسیج کند. 

وی افزود: خصوصیت دیگر اینکه با دشمنان جمهوری اسلامی مرزبندی واضح و شفافی داشته باشد ضمن اینکه اهل تعامل با دنیا باشد؛ ولی با دشمنان اسلام مرزبندی شفاف و صریحی داشته باشد.  

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: علاج امور کشور را به خواست مستکبران پیوند ندهد و عزت اسلامی و ایران را در برابر خواست مستکبران و قلدران بتواند حفظ کند. 

وی با اشاره به دستاوردهای شهید آیت‌الله رئیسی گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی تعاملات بین‌المللی با دنیا توسعه یافت و سازمان‌های بین‌المللی تجاری و اقتصادی ارتباط برقرار کردند بی آن که زیر بار خواسته‌های مستکبران روند. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید از همه ظرفیت‌های جهانی با حفظ عزت اسلامی استفاده کند زیر بار خواسته‌های قلدران و مستکبران نرود و به دستورات اسلام عمل کند کشور پیش می‌رود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: معیارهای اسلامی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و معیارهای مردمی‌بودن را داشته باشد می‌تواند کشور را پیش ببرد این ظرفیت‌های انسانی و مادی داریم برای گلستان کردن ایران کافی است. 

وی افزود: فرد لایق و تیم لایق داشته که هم رئیس‌جمهور باید لایق باشد و هم تیم لایقی را برگزیند و ظرفیت عظیم انسانی ملت را بتواند مشارکت دهد در این صورت کشور پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی اذعان کرد: ما اول انقلاب با همین معیار پیش رفتیم و در همه دوره‌ها هر وقت با این معیارها عمل کردیم پیش رفتیم و هر وقت که چشم و امید به دشمن داشتیم متأسفانه لطمه خوردیم و آسیب دیدیم. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال این ملت را روزبه‌روز سربلندتر قرار دهد و خداوند خود دشمنان این ملت را خار و ذلیل کند روح امام و شهدا و همه خدمتگزاران شهید رئیسی و شهید رجایی را شاد کند و بتوانیم باعزت شایسته به آرمان‌های اسلامی نزدیک شویم.

 انتهای خبر /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب