پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:02:03 - چهارشنبه 30 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت؛
مدیریت رئیس‌جمهور شهید باید به‌عنوان مکتبی جدید در جامعه شناخته شود
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در یادداشتی نوشت: مدیریت رئیس‌جمهور شهید باید به‌عنوان مکتبی جدید در جامعه شناخته شود، انشاءالله رئیس‌جمهور بعدی باید مکتب روش منش سید شهیدان خدمت را الگو قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «ابوطالب ایرانپور»، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در یادداشتی نوشت: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»
 از خصوصیت‌های رفتاری شهید جمهور که همه ما به‌اتفاق همه آن خصوصیات را در وجود شخصیت رئیس‌جمهور شهید تأیید می‌کنیم.
 
 خصوصیت اول شهید جمهور مربوط به شخصیت خدمتگزار و خدمات بی‌سابقه‌اش بود و خصوصیت دوم توجهی که او نسبت به مستضعفان داشت.
خصوصیت سوم شهید جمهور، تلاش خستگی‌ناپذیرش در تمام ادوار مأموریت و مسئولیتش بود که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم موردتوجه قرار گرفت. خصوصیت چهارم نیز اخلاق‌مداری او در برابر همه مردم به‌ویژه مردم مظلوم جهان بود.
 از اخلاص شهید جمهور نباید غافل شد هر مسئولیت، کارهای بزرگی انجام می‌داد؛ اما آن‌ها را اظهار نمی‌کرد در زمان جوانی، مأموریت‌هایی که از طرف امام راحل به او واگذار می‌شد، آن‌ها را انجام می‌داد و با موفقیت نزد امام بازمی‌گشت؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها را بعداً نه زمان مناظرات نه انتخابات نه زمان مسئولیت‌های گوناگونی که داشت بر زبان نیاورد. تا اخلاصش کم نشود. اجازه نمی‌داد همه چیز گفته و همه عکس‌هایش و تصمیماتش منتشر شود. کارش برای‌خدا بود. فکر می‌کرد انتشار این محتواها ممکن است برایش شهرت شود به نیازهای مردم می‌رسید و یک روز در مرز بود برای تأمین معیشت مرزنشینان و یک روز در کناردریا بود برای رفع مشکل صیادان و یک روز در مناطق حاشیه‌نشین بود برای حل مشکلاتشان و یک روز در مقام تصمیم بود برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در کشور، بنابراین رهبر انقلاب فرمودند که شهید رئیسی به دنبال تأمین آینده بود و فقط امروز را نمی‌دید و آینده را فدای امروز نمی‌کرد.
باسوادترین رئیس‌جمهور بود. مجتهد فقیه بود از زمان کوروش تا به امروز بسنجید ببینید ما فقط یک رئیس‌جمهور داشتیم که از لحاظ حوزوی استاد درس خارج است مجتهد قبل از مرجعیت. از لحاظ دانشگاهی دکترای دانشگاهی را دارد. از سالیان قبل و در طول مجالس چهارم و پنجم، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت‌رئیسه خبرگان بود. کتاب قواعد فقه در باب قضا و شهادت، یکی از تألیفات تخصصی ایشان است که تا کنون دوباره تجدید چاپ شده و در اختیار علما قرار دارد.
خصوصیت دیگر شهید جمهور، ولایت‌مداری و تبعیت محض از رهبری بود، دکترای حقوق داشت اما می‌گفت طلبه هستم. خودش را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست و همیشه اصرار داشت همه محبت‌ها باید به سمت رهبر معظم انقلاب باشد. بر همین مبنا نیز در بسیاری از مسائل راهبردی کشور حتماً تقید داشت خدمت حضرت آقا برسد و به نظر ایشان عمل کند شهید رئیسی نماد حکمرانی دینی است، عامل رقم‌خوردن این ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری، بر اساس تبعیت او از مبانی حکمرانی دینی بود. اگر می‌خواهیم یک نماد از حکمرانی دینی ببینیم، به سیره شهید رئیسی نگاه کنیم. این عمل، نماد حکمرانی دینی بود که به سراغ محرومان و مستضعفان می‌رفت و در مقام انجام‌وظیفه، از تلاش و فعالیت خسته نمی‌شد و مجاهدت او را از پا در نمی‌آورد. در قوه قضاییه، آستان مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و ریاست‌جمهوری سوابقی پاک، صاف و شفاف از خود به‌جای گذاشتند سه سال گذشته کمترین نشانه سیاسی‌کاری از او ندیدیم در هجمه‌های داخلی و خارجی بارها آماج تهمت‌ها و افتراها قرار می‌گرفتند در ایام مذاکرات چقدر توهین از کاندیدهای معلوم‌الحال شنیدند؛ اما به هیچ‌کدام از این موارد پاسخ ندادند و باکرامت از کنار آن گذشتند که این امر را می‌توان برگرفته از ارادت ایشان به امام رضا (علیه‌السلام) و این نشان و گواه شخصیت خودساخته آقای رئیسی بود.
 
حقوق‌دان، مجاهد و ذوب در مقام ولایت بود؛ ولی در رفع مشکلات مردم نیز شب از روز نمی‌شناخت
  مسئولیت شهید رئیسی به ما نشان داد که مردم باید در گام اول انتخاب خود به میزان اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه توجه کنند، زیرا اگر غیر از این محقق شود، خسران است
  مدیریت رئیس‌جمهور شهید باید به‌عنوان مکتبی جدید در جامعه شناخته شود، انشاءالله رئیس‌جمهور بعدی باید مکتب روش منش سید شهیدان خدمت را الگو قرار دهد.

انتهای یادداشت/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب