پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:40:07 - پنجشنبه 28 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یادواره ۳۵۰شهید شهرستان رابر به میزبانی شهدای ننیز
یادواره ۳۵۰ شهید والامقام شهرستان رابر به میزبانی ۱۱ شهید والامقام روستای ننیز سفلی با سخنرانی سرهنگ دستوری فرمانده ناحیه مقاومت سیرجان در حسینیه روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ یادواره ۳۵۰ شهید والامقام شهرستان رابر به میزبانی ۱۱ شهید والامقام روستای ننیز سفلی با حضور امام‌جمعه رابر، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رابر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر با سخنرانی سرهنگ دستوری فرمانده ناحیه مقاومت سیرجان و مداحی حاج جواد حسین‌خانی مداح کشوری و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اهالی روستا برگزار شد.

علی دستوری فرمانده سپاه ناحیه سیرجان با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا ویاران باوفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: از راه رسم و منش و اخلاق شهدا در زندگی عقب نمانیم تلاش و همت بر این موضوع داشته باشیم تا شهید نباشید شهید نمی‌شوید سعی کنید مثل شهدا زندگی کنید.
وی با بیان اهمیت جایگاه مقام شهدا افزود: ما عاجزیم از مقام شهید بگوییم حضرت امام راحل اول انقلاب اولین جایی حضور پیدا کردند گلزار شهدا بود این پیام می‌دهد شهدا چه مقامی دارند شهدا به فرموده مقام معظم رهبری مقام شفاعت دارد در سفر رهبری به کرمان منزل یک جانباز فرمودند: این آقای سلیمانی هم مقام شفاعت دارد.
علی دستوری با بیان مقام شهدا را در زندگی پیاده کنیم گفت: اولین مقام شهدا عبودیت و بندگی خداست اگر می‌خواهیم با شهدا مأنوس باشیم باخدا مأنوس شویم شهدا باخدا مأنوس بودند حال شهدا از ما می‌خواهند ارتباط ما باید باخدا محکم باشد به نماز اول وقت اهمیت دهیم.
وی، ادامه داد: آنچه که ما را در اردوگاه سیدالشهدا قرار می‌دهد اتصال ما به خداست به قول شهید میثمی؛ قدرت ما به میزان تجهیزات و امکانات ما نیست؛ بلکه به میزان ارتباط ما با خداست اگر خدا شما را یاری کند هیچ قدرتی بر شما غلبه نخواهد کرد اینها را شهدا و حاج‌قاسم به ما یاد داد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان با اشاره به عبرت‌های عاشورا گفت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی چه شد پنجاه سال بیشتر از رحلت نبی مکرم اسلام نگذشته بود عده‌ای فرزند رسول خدا را به مسلخ بردند اینکه تأکید بر نماز اول وقت داریم اتصال ما به خدا مستحکم باشد ازاین‌جهت مقام معظم رهبری در عبرت شهدا با استناد به سوره مریم فرمودند: عاملی که باعث شد این اتفاق برای جامعه مسلمین بیفتد این بود جامعه اسلامی نماز را ضایع کردند اگر ما از نماز جدا شویم و ارتباط ما ذره‌ای باخدا قطع شود شروع انحراف ماست.
وی افزود: شهدا به ما یاد دادند از خدا جدا نشویم اگر دنیاطلب هستیم از راه و مسیر سیدالشهدا جدا می‌شویم؛ لذا مقام شهدا یک مقام عبودیت است.
علی دستوری با بیان اینکه مقام شهدا یک مقام پاکی است، عنوان کرد: پاکی را در همه ابعاد ببینید در پاک‌چشمی پیغمبر اکرم(ص) فرمود: یک نگاه حرام تیرخلاص به دین است در پاک زبانی هر چیزی را به زبان نیاوریم تهمت و غیبت نکنیم، پاک لباسی، حضرت زینب (سلام‌الله علی‌ها) آن غصه دارد که حجاب از سر دختران رسول خدا برداشته نشود پاک لقمه‌ای؛ لقمه حرام انسان را از اردوگاه سیدالشهدا به اردوگاه یزیدیان می‌برد.
وی ادامه داد: مقام شهدا مقام بصیرت است بصیرت یعنی اقدام به‌موقع، حضور به‌موقع مثل حبیب بن مظاهر و همین بصیرت است که انقلاب اسلامی را به این مرحله رسانده است این بصیرت حسینی را ما باید حفظ کنیم.
علی دستوری گفت: مقام شهدا؛ مقام ولایت‌مداری است در صحنه کربلا درس عاشورا برای ما درس ولایت‌مداری و محوریت ولایت است.
وی ادامه داد: به گفته «زهیر» کسی که تازه‌وارد اردوگاه سیدالشهدا شده در راه دفاع از ولایت و سیدالشهدا و حفظ و حراست از دین خدا اگر ما کشته شویم ما را بسوزاند خاکستر ما را بر باد بدهند دوباره زنده کنند دوباره بکشند تا هزار بار حاضریم زنده شویم، کشته شویم خاکسترها بر باد برود؛ ولی دین و حسین بماند.
علی دستوری تصریح کرد: اردوگاه شهدا اردوگاه ولایت‌مداری است تا پای جان برای ولی خدا ایستادند نه به شعار در عمل فرمان خدا را پیاده کردند مثل حاج‌قاسم عزیز ما.
وی، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۵ درصد فرمان ولی عملیاتی کردند افزود: برای تحقق فرمان ولی با مجاهدت فرمان ولی را عملیاتی کنید ولایت‌مدار واقعی است از شهدا یاد بگیریم. شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گفت: من سرباز ولایتم، بشار اسد گفت: من سرباز ولایتم، شهید رئیسی می‌گفت: منم مثل شهید حاج‌قاسم سرباز ولایتم، ما سرباز ولایت هستیم این ولی‌فقیه از گردنه‌های بسیار سخت و صعب‌العبور این کشور، ملت، نظام و انقلاب را عبور به‌سلامت داد.
علی دستوری با اشاره به اتفاقات ۵۰ روز گذشته ایران یادآور شد: هر کشوی بود دچار بحران می‌شد دو مجلس مهم بلافاصله بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی تشکیل شد این نعمت ولایت را باید قدر بدانیم.
فرمانده‌ ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان با اشاره به انتخابات اخیر گفت: مقام شهدا و سیدالشهدا؛ مقام صبر و ریاست معنی آن اینکه شما در انتخابات مجاهدت کردید رمز این است تکلیف را بشناسیم به تکلیف عمل کنیم و نتیجه را به خدای متعال واگذار کنید.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه مردم است همه کمک کنند همه این را بدانند تا زمانی که مسئولین در خط ولایت و شهدا هستند ما نوکر آنها هستیم کمک می‌کنیم هیچ‌کس دلسوزتر از بچه‌های انقلابی و ولایی نیست؛ ولی خط‌قرمزهای که دارند باید مدنظر باشد.
علی دستوری با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور منتخب که بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و فرامین مقام معظم رهبری کار می‌کنیم گفت: همه کمک خواهند کرد مشکلات این کشور حل شود مطالباتی که هست به فرموده مقام معظم در قبل از انتخابات فرمودند: هر کدام از کاندیدا رأی مردم با خود جذب کردند با خدای خود عهد ببندند افرادی برای معاونت و وزرا انتخاب می‌کنند پایبند به ارزش‌ها انقلاب باشند ذره‌ای زاویه با ارزش‌های جمهوری اسلامی با راه نورانی انقلاب و ولایت نداشته باشند مقام معظم رهبری فرمودند: ما نیاز به رئیس‌جمهوری داریم که در شرایط پیچیده بین‌المللی بتواند حقوق این ملت را استیفا کند و ارزش‌های انقلاب را و عمق راهبردی جمهوری اسلامی را حفظ کند.
وی با بیان اینکه به لطف خدا به قله نزدیک شدیم افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی این است یک زمانی رژیم صهیونیستی تمامیت این منطقه به‌عنوان لقمه چربی برای خودش می‌خواست و حق خودش می‌دانست؛ اما جمهوری اسلامی امروز به نقطه رسیده قسمتی از خاک جمهوری اسلامی نه در خاک مرزی بلکه در یک سفارت خانه مورد تعدی قرار دهند ما برای گوشمالی او از خاک جمهوری اسلامی خاک کشور متجاوز را مورد هجمه قرار می‌دهیم.


علی دستوری بیان کرد: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران این است یک زمانی مقام معظم رهبری که روز قدس را روز متعلق به فلسطین اعلام کردند این ملت روز قدس در سخت‌ترین تهدیدات آمدند؛ اما امروز عمق راهبری جمهوری اسلامی برای دفاع فلسطین فقط سرزمین ایران و کشورهای اسلامی منطقه نیست امروز به نقطه‌ای رسیده در آمریکا دانشجویان آمریکایی و اساتید آمریکا به خیابان‌ها آمدند و با زبان فارسی برای دفاع از مردم مظلوم غزه، «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند.
علی دستوری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان آمریکایی گفت: در آن نامه نوشته شده شما بخشی جمهوری اسلامی در دانشگاه آمریکا تشکیل دادید در دل آمریکا بنا قرار داده‌اید رئیس‌جمهور باید این عمق راهبری را حفظ کند با ظرفیت طبیعی و داخلی این کشور را به مرحله بروز و ظهور برساند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب