پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:55:54 - جمعه 5 مرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز جمعه در انسان سازی نقش بسزایی دارد
امام جمعه رابر گفت: ظرفیت بالای نمازجمعه در انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نقشی بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی پنجمین روز مردادماه با گرامیداشت سالروز اولین نمازجمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امر حضرت امام خمینی (ره) به امامت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله طالقانی (ره) در زمین چمن تهران برگزار شد، گفت: ازآن‌پس تاکنون، نمازجمعه در سراسر کشور قریب ۹۰۰ قرارگاه فرهنگی به یک پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی مبدل شده است .
 
وی، با بیان اینکه نمازجمعه موهبت عظیم الهی است، افزود: از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که باهدف تحقق آرمان‌های سیاسی‌اجتماعی، تشریح شده است.
 
 خطیب جمعه رابر تصریح کرد: نمازجمعه، علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی همچون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان، امید دادن به مردم، وحدت و همدلی، عدالت و انصاف، صلح و هم زیستی توجه امید دارد.
 
 وی افزود: ظرفیت بالای نمازجمعه در انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نقشی بسزایی دارد.
 
 خطیب جمعه رابر با اشاره به اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم گفت: اولین آزمون مجلس و دولت در روزهای آتی رقم خواهد خورد، رئیس‌جمهور قرار است اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر حکیم انقلاب و انتظار مردم است.
 
 وی عنوان کرد: کنارگذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه است.
 
 خطیب جمعه رابر اظهار کرد: گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌جمهور منتخب مردم از دو جناح سیاسی متفاوت‌اند همین امر موجب شده نگرانی‌های در این زمینه به وجود آید اگر قرار باشد بر خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود، بدون شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل‌شدن امور کشور خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: حادثه ناگوار و پرهزینه‌ای که در برخی از ادوار گذشته نمونه‌هایی از تجربیات تلخ آن به خاطر مانده است
 
 خطیب جمعه رابر با اشاره به توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نمایندگان تأکید کرد: مقام معظم رهبری تلاش کردند ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌های را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دهند که توجه به این شاخص‌های می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.
 
 وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در مواجهه با این سؤال که چه کسی می‌خواهد میدان‌دار باشد؟ شاخص‌های را برمی‌شمارد آن کسی را باید میدان‌دار کرد که: امین، صادق و متدین باشد، معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده، پاک‌دست، صداقت سابقه سو نداشته باشد نگرش علی داشته باشد؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی مانند اینها نشود.
 
 خطیب جمعه رابر گفت: مجلس باید یا وجود این شاخص‌های در نامزدهای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد چرا که مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را به صاحبان آنها سپرد.
 وی خاطرنشان کرد: امید است تعاملات مجلس و دولت در مسیر درست قرار گیرد و حاصل آن هم تحقق منافع ملی گردد و هم کابینه کارآمد در تراز جمهوری اسلامی شکل گیرد و این امر موجب رضایت رهبری عزیزمان و مردم بصیر خواهد شد.
 انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب