پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:33:52 - دوشنبه 2 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صدور حواله کود از امروز توسط کشاورز
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان گفت: از امروز حواله الکترونیک جهت دریافت کود کشاورزی توسط شخص کشاورز صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛محمدمحسن قاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» از صدور حواله الکترونیکی کود از امروز یکم مهرماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: حواله الکترونیک جهت دریافت کود کشاورزی توسط خود کشاورز صادر می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان افزود: پس از ثبت سطح زیرکشت و نوع محصول، کشاورز در سامانه پهنه‌بندی مقدار سهمیه کود کشاورزی مورد نیاز خود را براساس نوع ازته، فسفاته و پتاسه اعلام و توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در سامانه کنترل و پایش مواد کودی، میزان دریافتی بررسی و مشخص می‌شود.

وی در خصوص فرایند نوع صدور حواله الکترونیکی توسط کشاورز عنوان کرد: کشاورز با مراجعه به سامانه مذکور به آدرس payeshkood.ir از گزینه ثبت و ورود از طریق دولت من، نسبت به راستی‌آزمایی شماره تماس مرتبط با کد ملی خود اقدام می‌کند.

قاسمی افزود: سپس با کلیک بر روی درخواست ثبت‌ شده، کشاورز ضمن رؤیت سهمیه خود نسبت به میزان درخواستی و انتخاب کارگزار فروش کود اقدام، و با تایید حواله توسط کارشناس مرکز خدمات جهاد مربوطه، می‌تواند کود مورد نیاز خود را از کارگزار مربوطه خریداری و دریافت کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان از آخرین وضعیت توزیع کود در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع کود کشاورزی، بین کشاورزان در سطح استان برای کشت محصول گندم توزیع شده است.

وی افزود: در سال زراعی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) مقدار ۱۲ هزار و ۹۷۹ تن، کود یارانه‌ای شامل؛ ۱۰ هزار و ۷۳۲ تن از نوع ازته، یک هزار و ۴۵۹ تن نوع فسفاته و ۷۸۸ تن کود پتاسه از انبارهای تحت پوشش این شرکت به مبادی‌ها واگذار شده تا بین کشاورزان گندم‌کار استان کرمان توزیع کنند.

قاسمی با اشاره به تخصیص کود یارانه‌ای به محصولاتی که در قالب الگوی کشت هستند، اظهار کرد: توزیع کودهای کشاورزی صرفاً از طریق صدور حواله الکترونیکی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی برای کشاورزانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع پهنه‌بندی ثبت شده باشد، امکان‌پذیر است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم، نهاده‌های کشاورزی با شرایط مناسب در بهترین زمان در اختیار مزرعه‌داران قرارگیرد تا کشاورزان بتوانند کود مورد نیاز خود را در زمان مناسب و با شرایط سهل در مزارع پخش و مورد استفاده قرار دهند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب