پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:49:48 - جمعه 27 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درمان ناباروری در شهر کرمان رایگان است
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از تیرماه سال‌جاری درمان ناباروری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌پور رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمان با ۱۷۵ نیرو با یک هزار و ۷۵۶ مؤسسه درمانی طرف قرارداد است.

وی بیان داشت: ماهانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی در استان کرمان داریم درحالی‌که هر ساعت یک هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و ۴۶۰ هزار تومان صورت‌حساب برای سازمان بیمه می‌گذارند.

جعفری ابراز کرد: روزانه ۲۴ هزار نفر مراجعه برای درمان در استان کرمان دارند و بیمه سلامت ۸ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه‌های بیماران دارد.

وی از برنامه‌های بیمه سلامت سخن به میان آورد و از تداوم طرح بیمه درمان روستاییان با پوشش یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر بیمه رایگان خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: صدور بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و صدور بیمه درمانی برای شهروندان دهک‌های ۶ تا ۱۰ مبتنی بر وسع مالی از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت است.

جعفری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط بیمه سلامت استان کرمان زیرپوشش قرار گرفته‌اند.وی بیان کرد: افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ابراز داشت: از سال گذشته سهم ارزش دارو و شیرخشک و سهم صعب‌العلاج تحویل به بیمه داده شد و ۷۱۰ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت استان کرمان برای جبران نرخ ارز هزینه شده است.

جعفری عنوان کرد: پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری از دیگر خدمات بیمه است که ۳ هزار و ۸۰ زوج نابارور و ۸ هزار و ۲۷ مادر باردار نشان‌دار شده در سامانه شامل خدمات شده‌اند.

وی افزود: از تیرماه سال جاری درمان ناباروری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌پور رایگان است و ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و ۶ فوق‌تخصص درمان ناباروری داریم.

جعفری ابراز داشت: ۴۵ هزار و ۷۰۹ بیمار زیرپوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمان هستند که این صندوق بیش از ۱۲۰ بیماری را پوشش می‌دهد.وی اضافه کرد: بیمه سلامت در سه سال گذشته تقریباً پرداخت‌های به‌روز به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و … داشته است.

وی گفت: پوشش رایگان هزینه درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات بیمه سلامت است که ۱۷۵ هزار و ۵۰۱ نفر در استان زیرپوشش قرار دارند و از ابتدای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب