پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:49:58 - شنبه 14 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نائب رییس شورای شهر رابر :در خصوص بازسازی محله های قدیمی شهر رابر تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است
به گزارش ” صبح رابر” رمضان سلاجقه متولد ۱۳۴۴ ساکن شهر رابر و از  معلمیین شناخته شده شهرستان است. وی که دارای ۲۷ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارد هم اکنون نائب رییس شورای شهر رابر است. وی در گفتگوی اختصاصی صبح رابر به سوالات خبرنگار ما جواب داده است. با توجه […]

به گزارش ” صبح رابر” رمضان سلاجقه متولد ۱۳۴۴ ساکن شهر رابر و از  معلمیین شناخته شده شهرستان است. وی که دارای ۲۷ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارد هم اکنون نائب رییس شورای شهر رابر است. وی در گفتگوی اختصاصی صبح رابر به سوالات خبرنگار ما جواب داده است.

با توجه به بدهی های فراوان شهرداری یکی از مشکلات اصلی شورای چهارم کمبود اعتبار مالی باشد.نظر شما در این باره چیست و چه برنامه هائی در این مورد دارید؟

بدهی های شهرداری به هر دلیل باعث رکود برنامه های عمرانی شهردار ی شده که فعلا به این دلیل مانع اجراو عملی شدن برنامه های شهرداری شد. امید است که با همکاری همشهریان محترم در پرداخت به موقع عوارض و بدهی های  خود جهت پیشبرد اهداف شهرداری ، برای داشتن شهری آباد ،شهرداری و شورای شهر را یاری نمایند.

یکی از مشکلات اساسی رابر مشکل فرهنگی است که متاسفانه مدیریت های قبلی شهر و بویژه شورا به آن کاملا” بی توجه بوده اند به نظر شما برای حل این مشکل چه باید کرد؟

ما به مسائل و مشکلات فرهنگی توجه ویژه داریم که یقیناً مدیران قبلی نیز به این مقوله مهم توجه داشته اند به دلیل مشکلات مالی و بودجه ای، توان رسیدگی کافی مقدور نمی باشد معضلات  فرهنگی در این شهرستان بسیار می باشد ، از جمله نبود کتابخانه مناسب و مجهز ، عدم وجود مکانهای تفریحی مانند شهربازی و پارک در ارتباط با شهرداری ،وهمچنین عدم توجه و رسیدگی به مکان های گردشگری موجود در شهرستان ،و شناخته نشدن این مکانها برای افراد غیر بومی که هریک توجه و تخصیص بودجه مناسب  از سوی مسئولین استانی و کشوری را می طلبد و باعث تأسف است که چنین شهرستانی با این همه قابلیت های گردشگری و وجود تعداد زیادی شهید در جای جای این منطقه ناشناخته باقی  مانده است .در صورت اختصاص بودجه ی  مناسب از سوی مقام های ذیربط برنامه داریم مکان های تفریحی مناسبی را جهت رفاه حال ساکنین شهر رابر و همچنین گردشگران فراهم سازیم تا صنعت گردشگری را در این شهرستان ترویج دهیم .

 نظر شما را در مورد شایعاتی که در مورد شهردار بر سر زبان ها افتاده است، چیست؟

با توجه به اینکه در ارتباط با شهرداری ،مستلزم مشورت با اعضای شورای شهر است مع ذالک ما طبق قانون اقدام خواهیم نمود .

آقای خدادای که به عنوان شهردار رابر معرفی شدند،  از سوی استانداری اطلاع داده نشده که ایشان قبول نکردند ما و سایر دوستان در شورای شهر تاکنون انتظار داشتیم از سوی استانداری معرفی گردد،همچنان انتظار نام برده را داشتیم . ان شالله به زودی شهردار رابر را معرفی خواهیم کرد .

شما بزرگ ترین معضل اقتصادی و عمرانی را در شهر چه می دانید؟

کم توجهی مسئولان استان در تخصیص اعتبارات ،و عدم پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان و عدم توجه همشهریان در سرمایه گذاری در شهر رابر ، بلا بودن قیمت اراضی و نداشتن زمین جهت واگذاری به مردم از سوی شهرداری و عدم همکاری تعدادی  از مالکین در خصوص آزادسازی معابرشهر رابر.

مهم ترین برنامه های دوساله اول  شورا را بیان کنید؟

زیباسازی شهر از طرف کرمان ،جدول گذاری و ترمیم معابر شهر، تلاش برای تأمین اعتبار و آسفالت معابر شهر و توسعه پارک ملت.

بنظر شما مشکلات پیش رو شوراهای اسلامی و همچنین تنگنا های موجود بر سر برنامه ها ومصوبه های آنها چیست؟ واین مشکلات در شهر های کوچک تر مثل رابر چگونه است؟

بدهی های کلان شهرداری ، و نداشتن زمین مناسب که در اختیار شهرداری باشد ، سختگیری برخی از مالکین در خصوص  آزاد سازی معابر و کمبود منابع مالی .

مهمترین مشکلات و معضلات شهر رابر از نظر شما چیست ؟

علاوه بر مشکلات فرهنگی که ذکر گردید مشکلات عدیده ای نیز در بخش عمرانی از جمله جدول گذاری ترمیم معابر و آسفالت و آزاد سازی کوچه ها و خیابانها وجود دارد ، که در این زمینه همکاری مردم شهید پرور و انقلابی رابر  و نهادهای دولتی ذیربط را خواهانیم .

نظر شما در مورد تعامل اعضای شورای شهررابر با همدیگر چیست ؟

همه دوستان شورای شهر با یکدیگر تعامل دارند و اگر اختلافی در زمینه تصمیمات شورا وجود داشته باشد ، خود موجبات تصمیم مناسب را باعث می شود .

رویکرد و آینده ی شورای چهارم را برای شهر رابرچگونه می دانید ؟

همانطور که مردم عزیز رابربه اعضای شورای شهر رأی مثبت داده اند می طلبد به پیشنهادات و انتقادات سازنده خود ، ما را در آبادانی شهرمان یاری نمایند ، ان شاالله با برطرف شدن مشکلات فعلی شهرداری رابر بتوانیم اهدافمان را عملی نموده و شاهد آینده روشن برای شهرمان باشیم .

آیا شما دو قطبی بودن شورا را قبول دارید ؟ اگر چنین چیزی وجود دارد به نظر شما دلیلش چیست ؟

دوقطبی بودن در شورا وجود ندارد همانطور که قبلا ذکر گردید اختلاف نظرها باعث پیشرفت و سازندگی و تصمیم گیری جمعی بهتری است .

در مورد پروژه های مهم شهرداری درسال۹۲ به اختصار توضیحاتی ارایه دهید؟

با توجه به بودجه مصوب سال ۹۲ اجرای پروژه های عمرانی در این سال قابل توجه نبوده ان شاالله در سال های آینده جبران می شود .پروژه ورودی شهر فعلا در حال اجراست .

فکر می کنید شهردارانی که وارد شهر رابر میشوند چه ضعف هایی دارند و آیا در مجموعه عملکرد رضایت بخشی دارند؟

عملکرد شهرداران بستگی به نظارت مستمر شورای شهر و همکاری با شهردار را دارد و همچنین همکاری سایر مسئولین و نهادها و مردم با شهرداری را می طلبد.

در مورد مشکلات بهداشتی ، معظل زباله های شهری چه اقداماتی انجام شده یا قرار است انجام شود ؟

با توجه به احداث سد شهیدان امیر تیموری سایتی جهت دفن زباله  به شهرداری معرفی نشده که به روش مکانیزه اقدام شود .مع ذالک جمع آوری زباله از درب منازل انجام و به روش قبلی دفن می گردد.

یکی از مشکلات عمده شهر رابر نارسایی ها و کمبودهایی است که در آسفالت معابران وجود دارد که پیرو فعالیت های عمرانی و شورای شهر و شهرداری رابر در راستای خدمت گزاری به شهروندان چه اقداماتی صورت گرفته یا قرار است صورت گیرد؟

ان شاالله در آینده نزدیک با تأمین اعتبار لازم و خرید قیر نسبت به اصلاح آسفالت خیابان ها اقدام خواهد شد

شورای شهر و شهرداری در خصوص ارتباط با مردم و دیگر نهادها چه تسهیلاتی را فراهم نموده است؟

برنامه هایی در دست اجرا داریم که به موقع اعلام و آماده همکاری و تعامل با کلیه شهروندان و ارگانها و نهادها می باشیم

 برنامه هایتان برای شورای شهر چه بوده است و کدامیک از اولویت بیشتری برخوردارند؟

ایجاد مکانهای تفریحی و فرهنگی زیباسازی بخصوص ترمیم معابر و آسفالت و پیگیری منابع  در آمدی از الویت ها می باشد .

 کدامیک از شعار های تبلیغاتی خود را قابل اجرا نمی دانید یا فکر می کنید اجرائی کردنشان خیلی سخت باشد.

با توجه به نبود منابع مالی و بدهی های قبلی شهرداری اجرایی کردن برخی از ایده ها و برنامه ها با مشکل مواجه شده  که امید  است با همکاری و همفکری مردم و مسئولین خدوم، وکمک به مساعدت نخبگان و فرهیختگان و سرمایه داران این منطقه که در دیگر شهر ها ساکن شده اند، شاهد پیشبرد اهدافی که باعث پیشرفت و آبادانی  در این شهر می شود گردد.

در پایان اگر سخنی دارید، بفرمایید:

در پایان لازم می دارم که از نشریه محترم صبح رابر که این مجال را فراهم نمود تا گوشه ای از برنامه ها و مشکلات شورای شهر و شهرداری به اطلاع همشهریان محترم رسانده شود تقدیر و تشکر می نماییم .

با آرزوی موفقیت برای همه خدمت گذاران

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب