پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:42:28 - شنبه 14 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترس اسرائیل از افشای رابطه‌اش با القاعده
به دلیل ترس اسرائیلی‌ها از افشای ارتباط القاعده با اسرائیل قطعا رژیم صهیونیستی یکی از متهمین اصلی قتل ماجد الماجد است بر همین اساس جا دارد که محاکم بین‌المللی با پیگیری این موضوع هر چه سریعتر در این خصوص شفاف سازی کنند. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، […]

به دلیل ترس اسرائیلی‌ها از افشای ارتباط القاعده با اسرائیل قطعا رژیم صهیونیستی یکی از متهمین اصلی قتل ماجد الماجد است بر همین اساس جا دارد که محاکم بین‌المللی با پیگیری این موضوع هر چه سریعتر در این خصوص شفاف سازی کنند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، حوالی ظهر امروز بود که شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد که ماجد الماجد رئیس گردانهای عبدالله عزام در لبنان مرده است.

ارتش لبنان نیز به صورت رسمی مرگ ماجد الماجد را تائید کرده است.

به گفته کارشناسان، ماجد تجربه‌ای ده ساله از کار مستقیم در القاعده را در اختیار دارد.

وی این تجربه را از عربستان به سمت عراق و سوریه و لبنان به دست آورده و دیدارهایی نیز از افغانستان و پاکستان داشته است.

ماجد الماجد در این سفرها تعداد زیادی از افرادی که به القاعده پیوسته بودند را شناخته است و این شخص در جمع آوری اعضای از هم پاشیده القاعده بعد از حمله آمریکا به افغانستان، نقش محوری داشته است.

این شخص احتمالا اطلاعات زیادی از اعضای القاعده، مکانیزم‌های کاری، هسته‌های نرم و اهداف آن و اصلاحاتی که در شیوه انجام عملیات‌ها بعد از حمله آمریکا به عراق و بحران سوریه روی داده است، در اختیار داشته است.

ماجد همچنین آگاهی عمیقی از مکانیزم رسیدن پول‌ها به سران القاعده و افراد آن و همچنین کانال‌های که این اموال از طریق آنها استفاده می‌شده است، دارد.

ماجد همچنین در مورد عناوین سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی که به سازمان القاعده کمک کرده است تا در سرزمین‌های مختلف به ویژه لبنان تردد کند، اطلاعات زیادی در اختیار دارد.

بسیاری از ناظران سیاسی ، مرگ این تروریست که متهم به بمب گذاری در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت است، را مشکوک ارزیابی می‌کنند.

پیش از اعلام خبر مرگ ماجد الماجد، رهبر گروه عبدلله عزام، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران رسمأ  خواستار مشارکت ایران در بازجویی از وی شده بود.

وزیر خارجه ایران روز جمعه (۱۳ دی / ۳ ژانویه) در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود ضمن تبریک برای دستگیری الماجد گفته بود: «با توجه به نقش این فرد در ناامنی‌های منطقه و هم‌چنین به شهادت رساندن دو تن از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و جمعی از اتباع لبنان، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد هیاتی را به منظور تشریک مساعی در روند بازجویی از این فرد تروریست به بیروت اعزام کند

درخواست رسمی ایران برای مشارکت در بازجویی از ماجد الماجد در لبنان با مخالفت عربستان مواجه شد که خواستار تحویل الماجد به این کشور بود.

در هر صورت قطعا تحقیقات از ماجد الماجد باعث می شد که این قاتل سعودی به عنوان یک افسر سعودی که مسئول ریخته شدن خون صدها لبنانی در انفجار با خودروهای بمب گذاری شده است، به ارتکاب جنایت ضد لبنانی ها اقرار کند.

البته ماجد الماجد سرکرده گروهک “عبدالله عزام”  در بازجویی های به عمل آمده ، به بازپرس های لبنانی و مقابل دوربین ها اقرار کرده بود که او افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی است، که به خاطر تفکر افراطیش بازداشت شد؛ ولی پس از آن مسئولان سعودی وی را به شرط همکاری و فعالیت نفوذی در القاعده آزاد کردند.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل ترس اسرائیلی ها از افشای ارتباط القاعده با اسرائیل قطعا رژیم صهیونیستی یکی از متهمین اصلی  قتل ماجد الماجد است بر همین اساس جا دارد که محاکم بین‌المللی با پیگیری این موضوع هر چه سریعتر در این خصوص شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب