پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:44:44 - پنجشنبه 19 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در قرآن خندیدن از گریستن مهمتر است اما ما برای خنداندن مردم برنامه نداریم
رئیس ستاد اقامه کشور با بیان اینکه ما مزه دین را به درستی به مردم نچشانده‌ایم، اظهار کرد: در قرآن خندیدن از گریستن مهمتر است اما ما برای خنداندن مردم برنامه نداریم. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از صبح توس،‌ حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز در همایش ائمه […]

رئیس ستاد اقامه کشور با بیان اینکه ما مزه دین را به درستی به مردم نچشانده‌ایم، اظهار کرد: در قرآن خندیدن از گریستن مهمتر است اما ما برای خنداندن مردم برنامه نداریم.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از صبح توس،‌ حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز در همایش ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی و دینی صنعت آب و برق کشور در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد، افزود: باید جامعه را به سمتی ببریم که از وقت و زمان خود بهتر بهره‌ببرد.

 

وی با بیان اینکه ما مزه دین را به درستی به مردم نچشانده‌ایم، اظهار کرد: در قرآن خندیدن از گریستن مهمتر است اما ما برای خنداندن مردم برنامه نداریم.

 

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه باید نذر کنیم که قرآنی شویم چرا که تاکنون درصدی از قرآن را کشف نکرده و نشناخته‌ایم، تصریح کرد: اگر به دنبال اخلاق، سیاست و یا هر مسئله دیگر باشیم باید از قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) بهره بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه باید مسئله نماز را جدی گرفت، گفت: باید این کتاب آسمانی را جدی گرفت و به دقت خواند و تفسیر کرد و بر مبنای آن بدانیم که هر اقدام و کاری باید در مسیر رضای خدا باشد.

 

قرائتی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در عرصه زندگی و به پاداشتن نماز مساجد است، گفت: از مساجد نباید غافل شویم و این سنگرها باید همواره فعال باشد.

 

وی با تشریح راه‌های دعوت نسل جوان به نماز تاکید کرد: در میان والدین نسل جوان موارد بسیاری را سراغ دارم که به دنبال راه‌هایی برای جذب نسل جوان به نماز و قرآن هستند، باید این سئوال را مطرح کرد که چگونه نسل جوان را به نماز دعوت کنیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک مسئله این است که در جوانان باید خشوع ایجاد شود، این یعنی حسی در آنها ایجاد شده که خود را خجالت‌مند خدا دانسته و نماز بخوانند، همچنین نعمت‌شماری نعمت‌های بی‌شمار خداوند یکی دیگر از راه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانیم نسل جوان را نسبت به خدا، نماز و احیای این سنت مقدس جذب کنیم چرا‌که تمامی کمال‌ها در نماز تجلی پیدا می‌کند.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب