حکمتهای نهجالبلاغه خود الگوی عملی عدالت، زهد و شجاعت بوده است
نمایش جلوهای از وحدت و ایمان به خاندان نبوت در رابر
جشن شب ولادت امام رضا علیهالسلام در رابر
گلباران گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها
دستبند پلیس رابر بر دستان خردهفروشان مواد مخدر
نوروز علوی با تمسک به روحیه اهلبیت و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) محقق میشود
هشدار پلیس به رانندگان زیر سن قانونی
مدارس شهرستان رابر تا ۲۸ اسفندماه دایر است
رویداد فرهنگی ادبی رد پای عشق در شهرستان رابر برگزار شد
عشایر ایل بچاقچی و اهالی روستای قنات ملک برگزیدگان دوستدار کتاب کشور شدند
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شجره طوبی
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیهالسلام)
پویش ملی «زندگی با آیهها»
برپایی ۱۵ بازارچه نوروزی صنایعدستی در استان کرمان
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ منصور الهی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «بوتیانیوز»؛ گفت: نگاهی به روند شاخصهای کلان اقتصادی بعد از انقلاب نشان میدهد که نقطه شروع چالشهای اقتصادی از سال ۱۳۸۹بوده است.
وی افزود: دیدهبانی انقلاب پنج سال قبل از موعد آغاز این چالشها، با دوراندیشی مسئله آینده اقتصاد کشور را تشخیص میدهند و با ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴، گامی بزرگ برای مردمیسازی تولید برمیدارند.
سردبیر روزنامه ثارالله بیان کرد: اما متأسفانه عملکرد مسئولان در تحقق این مهم رضایتبخش نبود و از قضا رهبری در برهههای مختلف از نحوه اجرای اصل ۴۴ گلایه میکردند.
الهی تصریح کرد: ایشان در ۱۹دیماه سال قبل فرمودند: ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم به فلان دولت، مدام سفارش کردیم. از چند مورد نصفش فاسد از آب درآمد.
سردبیر روزنامه ثارالله تاکید کرد: سیاستهای اصل۴۴ گام اول مردمیسازی اقتصادی است، اما همین سطح از مشارکت مردم در اقتصاد نیز بهدرستی انجام نشد.
وی ادامه داد: نکته اول در عدم توفیق خصوصیسازی در ایران این است که غالبا معیار واگذاریهای دولتی به بخش خصوصی، تنها وجه درآمدی آن بوده است.
الهی بیان کرد: در حالی که در سایر کشورها صرفا وجه درآمدی آن واگذاری نیست و حتی گاهی رایگان واگذار میشود و آنچه مهم است نقش هدایتگری و نظارت دولت در واگذاریهاست.
سردبیر روزنامه ثارالله تصریح کرد: این در حالی است که اولا در ایران اولویت اصلی برای انجام واگذاریها بحث درآمدی آن بود، ثانیا کمترین نظارت و هدایت ممکن در واگذاریها وجود داشت و تاکید این است که خصوصیسازی یک فرایند اجرای و حقوقی به نفع مردم است.
وی افزود: نکته دوم اینکه واگذاری این بنگاهها بر اساس مذاکره به جای مزایده است، به نحوی که قریب به اتفاق این واگذاریها در بستر مردمیسازی اقتصاد و از طریق بورس یا اعلان عمومی و مزایده نبوده و عمدتا از طریق رانت، نفوذ و مذاکره یا واگذاریهای تعریفشده و پنهانی صورت گرفته است.
الهی تصریح کرد: در واقع فرایند مربوطه، اجرایی و حقوقی نبوده است و چنین رویهای دو اشکال ایجاد کرد؛ یکی واگذاری بنگاهها در قیمتهای غیرواقعی انجام شد و دیگری اینکه در برگزاری مزایده برای واگذاریها، افراد غیرمتخصص خریدار این بنگاهها شدند و این موضوع بر جهتگیری و بازدهی بنگاه اثر منفی گذاشت.
وی ادامه داد: اما حکیم دانا انقلاباسلامی که درک صحیح از مسائل دارد همچنان در ابتدای سال تاکید بر رشد تولید با حرکت کاملا مردمی دارند، مانند آزادی خرمشهر، اتکا و اعتماد به مردم را راه چاره تشخیص دادند و تاکید بر مردمیسازی نمودند البته با مدیریت و نظارت دولت امید که دست اندرکاران به آیین مهم جامه عمل بپوشانند.
انتهای خبر/ تاجالدینی











