پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:06:07 - جمعه 27 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه اندزی ستاد عتبات و عالیات برای اولین بار در مسجد جامع رابر
به گزارش ” صبح رابر ” همزمان با آغاز هفته وحدتو میلاد رسالت هدایت ،پیامبر اکرم (ص)و ولادت مذهب تشییع ، امام جعفر صادق(ع)، برای اولین بار راه اندزی ستاد عتبات و عالیات ، توسعه حرم و ترفیع گنبد مطهر حضرت امام حسین (ع) توسط مردم رابر، از روز شنبه ۲۸ دیماه  در طبقه دوم […]

به گزارش ” صبح رابر ” همزمان با آغاز هفته وحدتو میلاد رسالت هدایت ،پیامبر اکرم (ص)و ولادت مذهب تشییع ، امام جعفر صادق(ع)، برای اولین بار راه اندزی ستاد عتبات و عالیات ، توسعه حرم و ترفیع گنبد مطهر حضرت امام حسین (ع) توسط مردم رابر، از روز شنبه ۲۸ دیماه  در طبقه دوم مسجد جامع  شهرستان رابر افتتاح می شود  .

امام حسین (ع) و یارانش با شهادت خویش دین اسلام را احیا کردند، امروزه ملت ایران نیز با ایثار و مجاهدت خود ادامه دهنده راه امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

شهید مطهری فرمودند: امام حسین سه شهادت داشت ا-شهادت فیزیکی امام حسین (ع)بود ۲- شهادت قبرش بود قبرش شخم زدند کشاورزی کردند گندم و جو کاشتند وبعد مردم فهمیدند و قبر مطهر شان  را بیرون آوردند  ۳- شهادت حرم امام حسین بود.

مردم شیعه و ولایتمدار ایران اسلامی همواره و طی تاریخ، حماسه کربلای حسینی را بزرگ داشته و در تکریم، عمارت و آبادانی آن نقش بسزایی را بر عهده داشته‌اند.

نخستین بنا و نشانه‌های حرم امام حسین (ع) توسط طایفه بنی‌اسد و سپس مختار ایجاد شده و بارها توسط بنی‌امیه و بنی‌عباس و سایر حکومت‌های ضد شیعی از بین رفته است.

در عصر حاضر نیز مردم رابر همچون سایر مردم استان کرمان در رابطه با بازسازی، مرمت و گسترش عتبات عالیات گام‌های موثری برمی دارند  و معرفت خود را در قالب سنگ و خشت بر آبادانی و عمران عتبات به کار گرفته‌اند.

قدم برداشتن در این مسیر یک توفیق الهی است و هر کس که بتواند در آن سهیم شود سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

این عنایتی که به مردم شهرستان رابرشد ه است و ارادت خود را به امام سوم شیعیان ابراز کنند، مردم رابر می‌توانند با اهدای نذورات خود در قالب طلا، وجه نقد و تامین هزینه خشت‌های طلای این گنبد شریف در این طرح‌های ماندگار مشارکت کنند.

مشارکت بازسازی گنبد مطهر با شماره حساب بانک صادرات : ۰۱۰۶۲۲۷۹۹۸۰۰۵

گنبد مطهر دارای ۲۴ هزار خشت طلا است که برای هر خشت مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود و در صورت پرداخت تمام هزینه یک خشت توسط هر فرد سند جداگانه صادر و تحویل افراد می‌شود.

مردم رابرمردمی مومن و متدین هستند  و در دوران مختلف نام و نشان خوبی از خود به جای گذاشته‌اند که می‌طلبد، همکاری خوبی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که درطبقه دوم  مسجد جامع رابر از فردا ۲۸ دیماه  افتتاح می شود ، داشته باشند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب