پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:14:46 - دوشنبه 30 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بودجه استان کرمان اصلاح خواهد شد
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد،میلاد نور میلاد مهر و ماه ،آقا رسول گرامی اسلام و امام صادق (ع) بر تمامی آزادگان جهان مبارک باشد . نماینده مردم شهرستان بافت […]

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد،میلاد نور میلاد مهر و ماه ،آقا رسول گرامی اسلام و امام صادق (ع) بر تمامی آزادگان جهان مبارک باشد . نماینده مردم شهرستان بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار صبح رابر به این که  بودجه استان چه شرایطی داردگفت:

به طور کلی بودجه استان نسب به سایر استان ها با توجه به جمعیت و گستردگی آن کمتر است ،از جمله چیزهای که غیر واقعی دیده شده ،سهم درآمد مالیات استان است که متأسفانه افزایش غیر اصولی در بودجه برایش دیده بودند با پیگیری نمایندگان استان تا حدی مسئله  ان شالله برطرف خواهد شد.  ولی در کل مستحضرید امسال باتوجه به  کاهش درآمدهای نفتی، بودجه کل کشور کاهش قابل توجه ی داشته و بودجه  عمرانی به نصف تقلیل پیدا کرده .

منظری توکلی در پاسخ اینکه آیا طرح های عمرانی مناسبی برای استان در بودجه آینده تدارک دیده شده است، بیان کرد :

طرح های قبلی که ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند احتمالاًتکمیل می شوند  ولی  سه طرح اصلی که امسال در نظر گرفته شده ۱- انتقال آب ازبهشت آباد  ۲-انتقال آب از دریای عمان  ۳- انتقال آب از  خلیج فارس ،این سه طرح بسیار مهم ،که اخیراً وارد بودجه شده اند.

وی در جواب به این سؤال که  آیا می توان امیدی  به بهبود شرایط   بودجه استان در  کمیسیون تلفیق داشت ابراز داشت : در کمیسیون تلفیق معمولا تغییرات جزئی حاصل می شودآدم باید همیشه به خدا امیدوارباشد  ولی  در کمیسیون تلفیق بعید است تغییر اساسی حاصل بشود .در پاسخ به این سؤال بودجه بخش هایی همانند بسیج نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده،  با توجه به اهمیت این نهادها، چرا چنین برخوردی شده است تصریح کرد: امروز در کل کشور بودجه تحت تأثیر کاهش درآمد نفت قرار گرفته، به طور کلی در همه بخش ها کاهش بودجه وجود داشته است  ولی باید  به بسیج توجه ویژه ای بشود .

نماینده مردم بافت رابر و ارزوئیه در پاسخ به اینکه بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، سازندگی در مناطق محرو م، ساخت سالن های ورزشی و… کارهای مناسب را انجام داده است، آیا مجلس اصولگرا درباره افزایش بودجه چنین نهادی حساسیت لازم را خواهد داشت گفت : یقیناً دارد برای اینکه بسیج از ارکان مهم انقلاب اسلامی است .

وی در پاسخ به این  سؤال که مجلس اصولگرا، روی بودجه چه بخش هایی تکیه  دارد که احتمالا دولت از انها غفلت کرده است ،گفت : مشخصا ًنمی شود گفت که دولت از چه چیزهایی غفلت کرده است ، دلیل  اینکه دولت به مجلس می آید این است که همین غفلت  ها مشخص شود و اصلاحات صورت بگیرد وگرنه دولت خودش می نوشت وتمام می شد.

ودر ادامه پاسخ به این سؤال در لایحه بودجه سال ۹۳ افزایش درآمدی ۵۷ درصدی برای استان کرمان پیش‌بینی شده اما متأسفانه رشد اخذ مالیات آن ۷۰ درصد است، یقیقنا وصول چنین مالیاتی نارضایتی‌های اجتماعی و مردمی را به همراه خواهد داشت، تذکر نمایندگان استان کرمان به وزیر اقتصادگفت:یکی از مسائلی که غیر واقع  بینانه در بودجه  آمده بود بحث افزایش درآمدامسال  از مالیات  نسبت به گذشته بودو نمایندگان استان کرمان به وزیر اقتصاد تذکری را دادند که پیگیر هم شدند که ان شالله هم در کمیسیون و هم درتلفیق،بودجه استان اصلاح شود .

وی در پاسخ به این سؤال که  مهم ترین وعده روحانی به استان در زمان انتخابات و تبلیغات چه بود، آیا اقدامی در این باره انجام شده است،اراده ای برای این کار وجود دارد، باز خوانی وعده های مهم روحانی و دولت به استان گفت : مهمترین وعده روحانی عمل به اعتدال بود .

منظری توکلی در پاسخ به این سؤال با آغاز به کار دولت روحانی زمزمه حضور برخی از احزاب و فعالیت مجدد انها به گوش می رسد. چرا این احزاب بعد از در دست گرفتن قدرت، در صحنه حضور یافته اندگفت:طبیعی است که وقتی تغییر تحولی ایجاد بشود برای یک عده انتظارات خاصی می کند  و کسانی که از جامعه طرد شده اند و به نحو ی حزبشان منحل شده به دنبال احیاء خودشان هستند .

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احزاب قدرت ساخته یک آسیب برای سیستم سیاسی کشور نیسیتندتصریح کرد:در هر حال احزاب قدرت ساخته،تاحزب به آن  معنای واقعی نمی توانیم   بگوییم هستند، مطمئنا برای کشور آسیبند.

منظری توکلی در پاسخ به این سؤال که چرا سیاسیون در ایران قواعد کار سیاسی را بلد نیستنداظهار داشت :

شاید یکی از دلایل آن این باشد که ماباید از مدارس آموزش مردم سالاری دینی را شروع کنیم و در زندگی پیاده کنیم و بعد از مدارس در دانشگاهها، اگر مردم سالاری دینی از اول در آموزش و پرورش تعلیم  و تربیت نهادینه بشود   مطمئناً سیاسیون ما به قواعدامور سیاسی بهتر قائل می شوند.

وی پاسخ این سؤال که عمر احزاب حتی در صورتی که بخواهند وارد عرصه شوند، چه قدر خواهد بود ،اینگونه بیان کرد :نمیشه برایشون وقت تعیین کرد اگر افرادی که در رأسشان هستند  مطلع باشند و به فکر مردم باشند و برای مردم کار کنند می توانند ادامه داشته باشند. .

نماینده مردم بافت ، رابرو ارزوئیه  در پاسخ به سؤال آیا بودجه به این احزاب باید تعلق بگیردگفت :احزابی که بر اساس اصول شکل گرفتند اگر بودجه بهشان تعلق بگیرد خوب است و اگر ساخته قدرت هستند طبیعتاً بودجه دادن بهشان آسیب است .

وی در پاسخ به این که آیا عملا احزابی که از نظر مردم حذف شده هستند، می توانند باز هم جایگاهی برای خود به دست بیاورند بیان کرد:جایگاه مردمی نه ولی ممکن است در ساختار قدرت یک جایگاهی برایشان تعریف بشود.

وی همچنین درپاسخ به این که تکلیف بیمه طلایی معلمان چه می شودگفت:باید پیگیری شود و این بیمه اصلاح شود حق معلمین است که این بیمه اصلاح بشود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب