پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:06:08 - جمعه 11 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار نقدی: شهید غازی الگوی فوتبالیست در تراز انقلاب اسلامی است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره ملی شهید سردار حسن غازی و ۱۰۸۶ ورزشکار اصفهان با توجه آلودگی های ورزش گفت: شهید غازی الگوی فوتبالیست در تراز انقلاب اسلامی است. به گزارش ” صبح رابر” ، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره ملی شهید سردار حسن غازی و ۱۰۸۶ شهید ورزشکار استان اصفهان […]

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره ملی شهید سردار حسن غازی و ۱۰۸۶ ورزشکار اصفهان با توجه آلودگی های ورزش گفت: شهید غازی الگوی فوتبالیست در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش ” صبح رابر” ، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره ملی شهید سردار حسن غازی و ۱۰۸۶ شهید ورزشکار استان اصفهان گفت: در سالگرد یاد شهیدانی هستیم که با جانفشانی هایشان در زمان انقلاب و با دستان خالی استقلال را برای ممکلت ما به ارمغان آوردند و ما مدیون آنها هستیم.

سردار نقدی اظهار داشت: ما این روزها شاهد جوشش پیام این شهیدان و استمرار راه آنها در بین جوانان هستیم، استمرار راه شهیدانی که کارهایی که عنوان می شد نشدنی است مانند سقوط رژیم منحوط پهلوی را شدنی کردند، شهیدانی که در زمان جنگ کار نشدنی ایستادن مقابل همه ابرقدرت های جهان را عملی کردند .

وی افزود: ما ماموریت داریم که با گرامیداشت نام شهدا از راه و روش آنها بهره بگیریم، برگزاری چنین یادواره هایی محافلی است که می توانیم از این شهیدان توشه بگیریم، بزرگوارانی که با دست خالی به مباره با طاغوت پلید رفتند و کشوری که ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در آن حضور داشتند و دستگاههای مخوفی مانند ساواک اجازه نمی دادند تا کسی حتی در بین خانواده اش دم از استقلال بزند را از یوق طاغوت آزاد کردند و این رعب و وحشت را در هم شکستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: یا در زمان جنگ در زمانی که آمریکای جنایتکار رژیم بعثی را تحریک کرد تا به جنگ ملت ما بیاید و همه ابرقدرت های جهان هم پشت صدام ایستادند تا ملت ما را به زانو در بیاورند و در این راه از هیچ کاری هم فروگذار نکردند. با وجود این هجمه این جوانان ما بودند که مقابل تمام ابرقدرت ها ایستادند و این یک اتمام حجت برای ما است.

سردار نقدی افزود: امروز که صف آرایی جدیدی در دنیا علیه ایران صورت گرفته باید از شهدا درس بگیریم. هر کسی می گوید مقابل رژیم منحوس و جنایتکار آمریکا توان ایستادگی نیست، شهدا و جانفشانی هایشان در زمان جنگ و انقلاب اتمام حجت برای او است.هر کسی می گوید مقابل ابرقدرت هایی که با تمام توان مقابل ملت ما بهم پیوسته اند تا ملت ما را به زانو در بیاورند تا تسلیم شویم و چاره ای جز بالا بردن دست ها نداریم شهدای دفاع مقدس اتمام حجت با او است.

وی ادامه داد:  همان طور که در زمان جنگ و انقلاب نشان دادیم الان هم مقاومت مقابل استکبار شدنی است، استکباری که می خواهد ملت را هضم فرهنگ غربی کند و به راه خودش بکشاند اما ملت ایران تسلیم نشدنی است و شهدا الگوهای ما در این راه هستند.شهید غازی یکی از این دلاور مردان است که به ما یاد داد که چگونه می توان در عرصه های مختلف زندگی ایمان اسلامی را پیاده کرد و تسلیم غرب نشد.

سردار نقدی تاکید کرد: کشورهای که مبدع ورزش ها هستند در تلاش هستند تا فرهنگ خودشان را هم در غالب آن ورزش به ملت های دیگر تحمیل کنند اما شهید غازی با وجود اینکه به بازی فوتبال که از غرب وارد ایران شد می پرداخت و در این ورزش به اوج رسید اما در این راه ذره ای از فرهنگ منحط غربی را نپذیرفت و اخلاق و ایمانش تحت تاثیر این فرهنگ قرار نگرفت.

وی گفت: ما باید این فرهنگ و جوانمردی را به عرصه ورزش بیاوریم تا مشکلاتی که ورزش امروز درگیر آن است حل شود.فرهنگ شهید غازی فرهنگ پول پرستی و شهرت و تربیت ورزشکارانی دنیا پرست نیست. شهرت و آوازه ورزش او را فریفته نمی کند و در اوج شهرت هم همان خضوع و اخلاص را در کنار خانواده اش دارد و در تمامی مراحل زندگی دنبال می کند.عظمت او به حدی است که انسان را مبهوت می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: خاطره ای از این شهید بزرگوار را می خواندم که نشان از بزرگی این شهید دارد. مادر شهید بزرگوار غازی وقتی می فهمد پسرش در کنکور در رشته پزشکی قبول شده است، آن هم قبولی در آن روزها که سخت بود. از او می پرسد چرا خودت این را به من نگفتی؟ شهید غازی پاسخ می دهد: با خودم فکر کردم اگر در جمع نزدیکان به شما بگویم شاید گفتن این خبر باعث شود تا جوانی که نتوانسته قبول شود مورد مواخذه و سرزنش اطرافیانش قرار بگیرد.

سردار نقدی گفت:ما در روزهایی که ورزش را رسانه های زرد و حاشیه ها به آلودگی کشانده اند به الگوهایی مانند شهید غازی برای تحول نیاز داریم.متاسفانه ورزش ایران را شایعات عجیب و غریب ، دور شدن از اخلاق اسلامی و سرگرم شدن به امور دنیوی، پول پرستی و قیمت گذاری روی آدم که از فرهنگ غرب وارد شده در بر گرفته است. با توجه به این وضعیت به الگوهایی مانند شهید غازی احتیاج داریم.

وی افزود: این آلودگی ها که وارد ورزش شده است به اصالت ورزش که سلامتی و جوانمردی است ضربه زده و آن را به حاشیه برده است. ما نباید در فرهنگ غربی که سرچشمه این آلودگی هاست ذوب شویم.امروز ماموریتی بزرگ تر از زمان انقلاب و دفاع مقدس داریم و آن هم طبق رهنمودهای مقام عظمای ولایت ایجاد تمدن اسلامی است.

سردار نقدی تاکید کرد: این یادواره ها بهترین فرصت است . ما ارزش های خودمان را داریم و نباید مقلد ارزش های غربی شویم.با دعواها و داستان سرایی و عنوان کردن اینکه چند میلیون پیامک به برنامه ای زده اند می خواهند جوانان را غافل کنند. این ارزش های ورزش ما نیست.ارزش ورزش ما شهید غازی است . ورزش نباید انسان وابسته به دنیا تربیت کند و باید انسان را بریده از دنیا بار بیاورد.

وی اظهار داشت: از دل ورزش ما باید انسانی مانند سردار غازی تربیت شود.این شهیدان گنجینه عظیمی از معارف هستند که باید آن را استخراج کرد. برگزاری یادواره ها، ساخت فیلم و استفاده از ادبیات مانند شعر می تواند این فرهنگ بزرگ را در دسترس همه جامعه قرار بدهد تا کسی دنباله روی غربی ها نشود.

سردار نقدی تاکید کرد: کسی که با فرهنگ شهید غازی به ورزشگاه و میادین ورزشی برود توهین و هتاکی نمی کند، کسی که با فرهنگ شهید غازی که حتی در ماه رمضان با زبان روزه فوتبال بازی می کرد وارد ورزش شود به حاشیه ها آلوده نمی شود.این الگوها باید استخراج شود و همه ماموریم. این الگوها نمونه های کم نظیری هستند. ورزش ما از فرهنگ جوانمردی فقیر نیست که از فرهنگ غربی الگو بگیرد.

وی در پایان گفت: برگزاری این یادواره ها و شناخت عمقی شهیدان به جامعه و بهره گرفتن از این ظرفیت عظیم سبب می شود تا با ساختن این الگوها به سمت ساختن تمدن اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام /

منبع : دانا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب